تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

سلاجقه خبر داد:

اجرای طرح ارزش گذاری اقتصادی زیستگاه های حیات وحش در ۶ استان

اجرای طرح ارزش گذاری اقتصادی زیستگاه های حیات وحش در ۶ استان
ایلام - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارزش‌گذاری اقتصادی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست برای ۶ استان تهیه شده و بزودی این طرح اجرایی می شود.

 

علی سلاجقه در حاشیه بازدید از پالایشگاه گاز ایلام و افتتاح پروژه بازچرخانی پساب این شرکت در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: در طرح روند ارزش‌گذاری اقتصادی، مبنای کار مباحثی چون صنایع، معادن و جاده سازی است که این پروژه ها بر اساس ارزش کیفی زیستگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد و همچنین پیگیری دستورالعمل ارزیابی خسارات وارده به محیط زیست نیز تدوین شده است.

وی به جمع بندی سفر یک روزه خود به ایلام پرداخت و افزود: با توجه به اینکه استان در منطقه زاگرس قرار گرفته از تنوع و ظرفیت های بسیار بالای جانوری، گیاهی و طبیعی برخوردار است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: دو منطقه حفاظت شده در استان ایلام با گستره ۳۰۰ هزار هکتار دارای گونه های بسیار ارزشمندی است که برخی از آنها در نوع خود در کشور و حتی دنیا بی نظیر است.

سلاجقه با تاکید بر روند حفاظت بیشتر از مناطق تحت مدیریت، ادامه داد: در این مناطق حیوانات با وسایل نقلیه عبوری برخورد و تصادف می کنند که انتظار می رود این مناطق توسط راه و شهرسازی ایمن سازی شوند.

وی با اشاره به سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در منطقه مانشت و قلارنگ ایلام هم گفت: پرورش این گونه ارزشمند اما در معرض خطر انقراض با ۶ راس در ایلام شروع شد که موفقیت استان در زمینه تکثیر و احیای این گونه یک شاهکار مهم و شگرف در کشور بوده و تاکنون از این سایت تعداد زیادی گوزن به دیگر زیستگاه های کشور انتقال داده شده است.

معاون رئیس جمهور از مراکز علمی تحقیقاتی استان درخواست کرد در کنار محیط زیست با ایجاد ظرفیت های آزمایشگاهی، جهت ایجاد چرخه تولید یک محصول طبیعی در قالب حیات وحش قرار بگیرند.

سلاجقه به گنجینه محیط زیست استان نیز اشاره کرد و گفت: مخاطب شناسی در تمام گروه ها و رده های سنی توسط مسوولان موزه صورت گیرد تا مخاطبان به ویژه قشر دانش آموز و دانشجو نسبت به ارزش های اقتصادی محیط زیست آشنا شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به سازندهای زمین شناسی و ذخایر نفت و گازی موجود در ایلام باید این استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، غبار روبی مزار شهدا، بازدید از منطقه حفاظت شده کولگ، بازید از سایت تکثیر و احیای گوزن ایرانی، دیدار با خانواده شهید منتسب به محیط زیست، بازدید از موزه تاریخ طبیعی، بازدید و افتتاح پروژه بازچرخانی پساب پالایشگاه گاز پالایشگاه گاز ایلام از جمله برنامه های سفر علی سلاجقه به استان ایلام بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.