تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

محدودیت های تولید در صنایع پایین دست پتروشیمی باید برداشته شود

محدودیت های تولید در صنایع پایین دست پتروشیمی باید برداشته شود
ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به ارزش افزوده بالای محصولات پتروشیمی گفت: محدودیت های تولید در صنایع پایین دست پتروشیمی باید برداشته شود.

 

شهریار عباسی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای پایین دستی صنایع پتروشیمی با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات واحدهای پایین دستی پتروشیمی اظهار داشت: محدودیت های تولید در صنایع پایین دست پتروشیمی باید برداشته شود.

وی تأکید کرد: برای حل مشکلات باید مصوبات و بخشنامه های حمایت از واحدهای پایین دستی پتروشیمی بازنگری شود.

عباسی اضافه کرد: با توجه به هزینه های بالا در حوزه تولید در موضوعاتی همچون مالیات، انرژی و کارگری، فعالیت این واحدها با ۲۵ درصد ظرفیت قابل توجیه نیست.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی کشور نیز در این نشست بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که به دنبال تحقق آن هستیم افزایش ظرفیت در واحدهای تولیدی به میزان ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه مصوبه ۳۰ درصدی تولید در شرکت های پایین دستی پتروشیمی مغایر با رونق اقتصادی این واحدها است، افزود: اکثر کارخانه ها زیر ظرفیت در حال فعالیت هستند و این میزان باید با برداشتن محدودیت های سرمایه گذاری برداشته شود تا این واحدها بلاتکلیف نمانند.

نماینده نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: از مهم ترین برنامه های دولت سیزدهم، راه اندازی نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در کشور است.

وی با بیان اینکه دولت از طریق ستاد تسهیل رفع موانع تدابیری ویژه ای دیده است، بر لزوم همزمان سرمایه‌گذاری تأکید کرد.

گفتنی است در این جلسه صاحبان واحدهای پایین دستی پتروشیمی نیز در خصوص مسائل و مشکلاتی نظیر خریدهای اعتباری از بورس با کارمزد منطقی، معافیت های مالیاتی و نقش پر رنگ اتاق بازرگانی در تعامل با صادرات کالا بحث و تبادل نظر کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.