تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

مطالعات تدوین طرح جامع منطقه آزاد مهران ۳۰ درصد پیشرفت دارد

مطالعات تدوین طرح جامع منطقه آزاد مهران ۳۰ درصد پیشرفت دارد
ایلام - مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران از پیشرفت ۳۰ درصدی مطالعات تدوین طرح جامع منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران خبر داد.

 

نورالدین رحیمی روز چهارشنبه اظهار داشت: تصویب طرح جامع منطقه آزاد مهران برای جانمایی زیرساخت های مورد نیاز الزامیست.

وی افزود: مردادماه امسال قرارداد تدوین طرح جامع منطقه آزاد مهران امضا و از شهریورماه مطالعات آن آغاز شده و تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران با اشاره به اینکه مدت زمان پیش بینی شده برای تدوین نهایی این طرح ۱۸ ماه است، ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر این طرح تصویب و به استان ابلاغ شود تا مطابق با مفاد آن بتوان برای جانمایی زیرساخت های مورد نیاز برنامه ریزی کرد.

رحیمی با اشاره به اینکه کارگروه های مختلف چون زیربنایی، حمل و نقل، گردشگری، اقتصادی، صنعتی در روند تکمیل این طرح مطالعاتی مشارکت دارند ، یادآور شد: وسعت منطقه آزاد مهران حدود هفت هزار و ۸۰۰ هکتار است که برای تملک اراضی مکاتبات لازم با امور اراضی انجام گرفته و شناسه ملی نیز در پایگاه حقوقی داده های سازمان ثبت اسناد کشور اخذ شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین پیش نیازها برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران ایجاد زیرساخت های مورد نیاز بویژه در حوزه های آب ، برق ، گاز ، ایجاد معابر و اتصال به فیبر نوری است که بر اساس پیش بینی ها حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران با اشاره به در پیش بودن دور دوم سفر رییس جمهوری به استان ابراز امیدواری کرد اعتبار مناسبی در این سفر ربرای تکمیل زیرساخت های این منطقه در نظر گرفته شود.

رحیمی اضافه کرد: در صورتیکه اعتبار مورد نیاز جذب نشود برای تامین این زیرساخت ها مجبور به فروش اراضی محدوده هستیم ، درحالیکه این اراضی یک سرمایه ملی بوده و ارزش افزوده بسیار بالایی دارند.

به گزارش ایرنا، شهریورماه سال ۹۷ مهران بطور رسمی به عنوان یکی از مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور به تصویب هیات دولت رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.