تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

استاندار ایلام:

اساتید و نخبگان دانشگاهی یاریگر دولت در پیشبرد برنامه ها باشند

اساتید و نخبگان دانشگاهی یاریگر دولت در پیشبرد برنامه ها باشند
ایلام - استاندار ایلام پیشرفت و تعالی کشور را در گرو فعالیت همه جانبه دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: از نقطه‌ نظرات اساتید و نخبگان دانشگاهی برای توسعه استان استفاده می کنیم.

 

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست هم اندیشی بررسی و تحلیل مسائل روز استان با اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام اظهار داشت: شکوفایی و بروز خلاقیت جوانان مرهون تلاش‌های اساتید و نخبگان در مراکز دانشگاهی است در واقع اساتید و نخبگان دانشگاهی راهنمای نسلی هستند که تولید علم کرده و سرمایه و پیشرفت کشور را رقم می زنند.

وی با تاکید بر الگو بودن اساتید دانشگاه برای دانشجویان در برهه های مختلف افزود: این الگو بودن باید توسط اساتید جدی گرفته شود، این عزیزان رسالت سنگینی را بر دوش می کشند که علاوه بر آموزش و تربیت نسلی قرار است هادی و ناجی کشور در مقایسه با سایر کشورها که ادعای علم و فناوری را دارند، باشند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه اساتید و نخبگان در کنار انجام ماموریت‌های تخصصی خود، لازم است تعامل بیشتری با دانشجویان و گروه‌های اجتماعی داشته باشند، یادآور شد: امروز ایرانی اسلامی از نظر تولیدات علمی و مقالات رتبه ۱۵ را در جهان داراست که جایگاه در خور توجهی است.

بهرام نیا اضافه کرد: برای برون رفت از وضعیت موجود باید از همه ظرفیت های استان استفاده نماییم و اگر بتوانیم هرچه بیشتر اتحاد و همبستگی را در سطوح مختلف افزایش دهیم، در آبادانی و پیشرفت استان تسریع خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از پتانسیل‌های خوب استان وجود دانشگاه های متعدد در زمینه های مختلف علمی است که نسبت به سایر دانشگاه ها جایگاه علمی مناسبی را دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه استان بهره گرفت.

استاندار ایلام از اساتید و نخبگان دانشگاههای استان درخواست کرد برای رفع مشکلات موجود استان دیدگاهها و برنامه‌های خود را ارائه دهند.

بهرام نیا با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها نقش موثری در حل مشکلات و توسعه اقتصادی کشور دارد، گفت: هیچ ممانعتی برای تشکیل نشست ها با محوریت دانشگاه در استان وجود ندارد چرا که دانشگاه مرجع و مامنی است که آینده کشور را رقم می زند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جواب سوال ارائه شده یکی از اساتید در خصوص وضعیت سامانه گرمسیری استان توضیح داد: این پروژه از سال ۹۰ از شد و در دولت سیزدهم شتاب گرفت، با تکمیل این پروژه ۱۸ هزار هکتار از اراضی زیر کشت آب می رود و سه هزار نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم ایجاد خواهد کرد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم مصمم به تکمیل سامانه گرمسیری در ایلام است، افزود در دیدار اخیر با رییس جمهوری پیگیری های لازم در این خصوص انجام شد و قول های نیز داده شد که تا پایان سال آب به پشت سد کنجانچم هدایت شود و نواقص موجود در این مدت نیز برطرف گردد.

بهرام نیا ادامه داد: برای هدایت آب تا پشت سد کنجانچم سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان لازم است که قول مساعد گرفته شد تا پایان امسال آب برای سامانه گرمسیری تا پشت سد کنجانچم هدایت شود.

وی همچنین در خصوص سوالی در خصوص تکمیل جاده ارتباطی ایلام – مهران هم گفت: در حال حاضر تمام توان خود را برای تکمیل لاینیگ تونل های مسیر در این محور بکار گرفته ایم که در صورت اتمام این کار تا پایان سال جاری عملیات روکش آسفالت هم آغاز خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه در پاسخ به سوال یکی از اساتید دانشگاهی در خصوص وضعیت سیمای شهری ایلام، گفت: استانداری در امور شهرداری بصورت مستقیم دخالت نمی کند اما بر امور شهرداری با جدیت نظارت دارد و تا حد توان هم به شهرداری کمک می کند.

وی در خصوص در خواست ها برای ترمیم، اصلاح و آسفالت راه مواصلاتی دانشگاه ایلام و دانشگاه دندانپزشکی ایلام نیز گفت: پوشش لایه آسفالت برای دانشگاه ایلام و دانشکده دندانپزشکی در دستور کار است.

استاندار ایلام در خصوص عدم خدمات دهی به خانه باغ های واقع در شهرک صنعتی ایلام، گفت: خدمات آب و برق و گاز خانه باغ قطع شده است و باید بسرعت تعیین تکلیف شوند هر کسی بیش از ۲ سال اگر زمینی در شهرک صنعتی را تحویل گرفته و کار آغازبکار نکرده باشد، زمین طبق قانون از وی سلب می شود.

بهرام نیا همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان جامعه ایثاگری هم گفت: از نظر تبدیل وضعیت ایثارگران در کشور رتبه نخست کشور را کسب کردیم و هیچ مانعی برای تبدیل وضعیت ایثارگران نداریم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.