تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

ایلام، شهدایی تر از همیشه

ایلام، شهدایی تر از همیشه
ایلام - ایلام که روزگارانی نه چندان دور معبری بود به سوی آسمان برای آنان که سودای افلاکی شدن را داشتند، امروز نیز همزمان با سالروز شهادت اولین شهید مدافع حرم و ولایت تاریخ و مادر شهیدان، میزبان فرزندان از سفر برگشته این مادر پهلوشکسته است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز ایلام باری دیگر رنگ شهدایی به خود گرفته و مردانی از جنس آسمان که از سفری دور بازگشته اند را سخت به آغوش گرفته است.

همان مردانی که دیروزها بی باکانه از مولایشان عباس مدد گرفتند و به دل آتش، گلوله و خون رفتند و قامت رعنایشان به تیر کین دشمن دون به خاک افتاد.

همان مردانی که امروز پاره پیکر اما سرافراز از سفر عشق بازگشته اند و در روزی که متعلق به مادر غریبشان است آمده اند، همان مادری که خونش به ناحق ریخته شد.

امروز ایلام مفتخر است و به خود می بالد و بر دیگر سرزمین ها فخر می فروشد، چرا که مردانی از جنس ملکوت امروز این دیار خونین رنگ را برگزیده اند و تاج افتخار میزبانی بر سر مردمانش گذاشته اند.

مردم این دیار هیچ‌گاه از شهادت دور و بیگانه نبوده اند، چرا که دیروزها این خاک دریچه ای بود به سوی افلاک و دروازه ای بود برای سفر مردان خدا به سوی ابدیت.

این مردان خدا بعد از سال ها که پیکر چاک شده در دل خاک غریب داشتند، منت بر ما گذاشته و رخ از نقاب خاک بیرون کشیدند و از سفر دور به سرزمین اجدادی برگشتند.

آنها دیروز فرزندان خلفی برای انتقام خون ریخته مادر مظلومه تاریخ بودند و امروز هم در ایامی آمده اند که متعلق به مادرشان است و پژواک و طنین صدایشان پاسداری همیشگی از حریم بانوی آب و آینه است.

ایلام که ملقب به عنوان پایتخت خادمان زائران اربعین است، امروز و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهید مدافع حرم و ولایت میزبان شهدایی والامقام است که برای آزادی کربلا از دست دژخیمان صدام یزیدی جان فدا شدند.

امروز مادران ایلامی برای شهدا مادری، دختران خواهری، پدران پدری و پسران برادری کردند تا به شهدا بگویند شما عزیز یک ملتید و گمنام و بی نام نشان نیستید و نشان شما در آسمان ها ثبت شده و ستاره های هدایت ما در شب های تار روزمرگی هستید.

به گزارش ایرنا، هرچند ایلام پیش از این به کرات شاهد تشییع پیکر پاک شهدا بوده است، اما تشییع امروز از جلوه ها و تفاوت های دیگر برخودار است.

امروز ایلام برای اولین بار شاهد تشییع پیکر ۶۵ شهید گمنام و جاویدالاثر است که ۵۷ تن از این شهیدان که در مناطق عملیاتی نوار مرزی ایلام و عراق در داخل خاک این کشور تازه تفحص شده اند و اواخر آذرماه از طریق مرز مهران وارد خاک کشور ایران شدند.

این شهیدان به مدت بیش از ۲ هفته مهمان جای جای ایلام بودند و امروز باشکوه تمام توسط مردم و در روزی که منتسب به مادر شهیدان است، تشییع شدند.

این شهیدان تازه تفحص شده برای تعیین هویت و آزمایش دی ان ای به تهران فرستاده می شوند تا پس از گذشت سالیانی طولانی شاید شناسایی شوند و به انتظار فرسوده پدر و مادری چشم انتظار پایان دهند.

علاوه بر این ۵۷ شهید، پنج شهید گمنام نیز هفته گذشته برای تدفین به استان ایلام فرستاده شدند و مردم ایلام امروز مشایعت کننده ۶۵ شهید گمنام و جاویدالاثر هستند.

انبوه مردم عزادار ایلام اعم از پیر و جوان، زن و مرد، نسل قدیم جنگ دیده و نسل جدید جنگ شنیده همه و همه آمدند تا مشایعت گر شهدا باشند.

تابوت شهدا در ۲ تریلر با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران از میدان شهدا تا ۲۲ بهمن هسته مرکزی شهر ایلام تشیبع شدند.

حضور نسل جوان، دانش آموزان و دانشجویان و نوباوگان جلوه ای خاص به مراسم داده بود.

در اقدامی زیبا و نمادین تعدادی از این قشر مهم و تاثیرگذار بر روی تریلرهای حامل پیکر شهیدان خادمی شهدا کردند تا به کوردلان فریب خورده بگویند نسل های ۸۰ و ۹۰ ادامه دهنده راه همان قهرمانان و اسطوره های جوان و نوجوان دیروز هستند و هیچگاه از مسیر شهدا جدا نمی شوند و مغفول فریب های اغواگرانه دشمنان کوردل نمی شوند.

شهدا در هسته مرکزی شهر و در دل بازار تشییع شدند، در همان مکانی که چندی پیش تعدادی فریب خورده حرمت شکنی کردند و شهدا امروز در همان نقطه تشییع شدند تا باری دیگر دل زنگارگرفته این فریب خوردگان را جلا و صیقل دهند.

پنج شهید گمنام سهم استان ایلام در استانداری، دانشگاه های پیام نور و فرهنگیان، پتروشیمی و روستای زنجیره از توابع شهرستان چرداول تدفین می شوند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.