تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

یک فرمانده دوران دفاع مقدس:

حماسه ۹ دی جلوه ای از بصیرت و دشمن شناسی ملت ایران بود

حماسه ۹ دی جلوه ای از بصیرت و دشمن شناسی ملت ایران بود
قزوین - یک فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: حماسه ۹دی ماه سال ۸۸ جلوه ای از بصیرت و دشمن شناسی ملت ایران بود که به واسطه حرکت عظیم مردم در تاریخ ماندگار شد.

سردار سالار آبنوش شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی و یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد راه چمن قزوین، افزود: حماسه نهم دی مشت محکمی مقابل توطئه‌ دشمنان انقلاب در سال ۸۸ بود و امروز که درگیر برخی اغتشاشات هستیم، با نگاهی به پیام‌های آن حماسه می‌توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرده و عبرت بگیریم.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر دشمن، اصل نظام را با تحریک جوانان نشانه گرفتند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی ۱۴ سال گذشته بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تاکید دارند و بارها نیز فرموده اند که برای رفع شبهات جوانان چنین نشست هایی برگزار شود.

سردار آبنوش با بیان اینکه فضای مجازی پدیده عجیب و غریب غرب بوده که توانسته جای مسایل را تغییر داده و بسیاری از جوانان را از ارزش‌های دینی و اسلامی دور کند، تصریح کرد: ما مسلمانیم و اهل تشیع، مدعی هستیم که هیچ شک و شبهه‌ای در اسلام وجود ندارد و امروز نیز برای محکومیت اغتشاشات اخیر و دسیسه‌های دشمن، باید به روشنگری و گفت و گو با جوانان روی بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مسوولان با حضور در مساجد و گفت و گو با مردم از نزدیک درصدد رفع مشکلات آنان قدم بردارند چرا که بدون شک صحبت چهره به چهره مسوولان با جوانان و نشستن پای صحبت‌های آنان یکی از راه های برون رفت از مشکلات امروز است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه، گرانی و افزایش تورم در کنار موضوع حجاب، بهانه ای برای توطئه چینی دشمنان شد، افزود: مقام معظم رهبری سال‌هاست در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما متاسفانه طی هشت سال گذشته جلساتی که در این رابطه برگزار شده حتی یک مصوبه کارسازی شده به همراه نداشته است.

سردار آبنوش اضافه کرد: در دهه اول انقلاب که از دستاوردهای هسته ای و نظامی خبری بود، آمریکا و انگلیس به بهانه کشف نفت در مسجد سلیمان، قحطی مصنوعی به راه انداختند.

به گفته وی، دشمنان ما با تفرقه اندازی در حال ضربه زدن به انقلاب و رهبری است در حالی که مردم با حمایت خود از نظام، کمر ابر قدرت های جهان را شکستند.

وی ، انتخابات ایران را یکی از دموکرات ترین رفراندوم های جهان دانست و گفت: انتخابات در کشور ما بیانگر دموکرات بودن این نظام است اما متاسفانه برخی از جوانان که فریب رسانه‎ های دشمن را می خورند، قدم در مسیری نهادند که انتهای آن را نمی‌دانند ، البته نباید به آنان با نگاه انحراف گری نگاه کنیم زیرا آنها درگیر جنگ شناختی دشمن شده‌اند.

وی ادامه داد: امروز ایران به کشوری قدرتمند تبدیل شده و دشمن قصد دارد ما را زمین‌گیر کند اما ما با وجود همه تحریم های ناعادلانه آنان توانسته ایم در بسیاری از زمینه ها از کشورها حتی اروپایی نیز سبقت بگیریم و در توسعه برخی از علوم مانند پزشکی و هسته ای نیز به دستاوردهایی قابل قبولی دست یابیم که همین مسایل باعث شده تا ما را به رسمیت بشناسند و به عنوان یک ابرقدرت علمی به ما نگاه کنند.

جانشین سابق قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) یادآور شد: همه ملت نسبت به برخی گرانی‌ها و مسایل اقتصادی معترض هستند اما راه آن اغتشاش نیست و در عین حال نیز خانواده ها باید نظارت بیشتری نسبت به فعالیت فرزندان خود داشته باشند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.