تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

حاج قاسم؛ فرمانروای دل‌ها و حقیقت همیشه زنده تاریخ معاصر

حاج قاسم؛ فرمانروای دل‌ها و حقیقت همیشه زنده تاریخ معاصر
قصرشیرین- سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، این حقیقت همیشه زنده و قهرمان تاریخ معاصر و این بزرگ اسطوره بی مانند، کوه غیرتی بود که نام و آوازه رشادت‌هایش بر تارک جهان می‌درخشد. همان فرمانروایی که بر دل‌ها حکمرانی می‌کرد و بشریت وامدار قدم‌های استوار و اندیشه‌های بلندش است.

 

در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی بازهم همچون روز شهادت سردار دل ها در تمام کشور و حتی کشورهای منطقه شور و غوغایی بر پاست و آیین های بزرگداشت نام و یاد این ژنرال بی مانند با حضور پرشور مردان، زنان، جوانان، نوجوانان و تمام آزاد اندیشان و آزادی خواهان در حال برگزاری است.

هرکسی با هر توانی و با هر زبان و هر مسلکی تنها از رشادت ها و حماسه های شیربیشه ها، حاج قاسم، این اسطوره بی‌مانند سخن می گوید و رشادت های این ارتش یک نفره دنیا را مات و مبهوت خود کرده است.

به راستی مگر حاج قاسم چند نفر بود که اینگونه امنیت هزاران کیلومتر از مرزهای ما و دیگر کشورهای منطقه را اینگونه با هدایت ها و فرماندی های بی مانندش به ارمغان آورد و هنوز هم نام و راهش تضمین کننده این امنیت و آرامش ملت های مسلمان و قوت بخش نیروهای مقاومت و غیرتش کوه مستحکم مقابله با ناامنی است.

حاج قاسم که بود که جهان برایش گریست و اینک تمثال مبارکش در منازل آزادیخواهان ملت های منطقه زینت بخش دیوارها شده و هر کجا که می روی بر شهامت و غیرتش درود می فرستند.

با اینکه سه سال از عروج و شهادت سردار دل ها می گذرد اما انگار حضور سردار و روح بلندحاج قاسم به مصداق آیه شریفه شهدا زنده اند و ناظر بر اعمال ما هستند، هر روز حضور این شهید در بین ما بیشتر از پیش زنده و زنده تر می شود.

مرزنشینان غرب کشور و به خصوص شهرستان قصرشیرین همان زخم خوردگان جنگ و اشغال و آوارگی بیشتر از همگان قدر سردار دل را می دانند چون امنیت و آرامش خود را وامدار و مدیون رشادت های حاج قاسم هستند.

زمانی که داعش تا چند کیلومتری مرزهای قصرشیرین آمده بود سردار سلیمانی بود که با فرماندهی های بی مانندش کاری کرد که داعش برای همیشه دستش نه تنها از کشورمان بلکه از کشورهای منطقه نیز قطع شود و این اژدهای پوشالی را با هیبت و فرماندهی های بی مثالش و با سازمان دهی نیروها در هم شکست و به زانو درآورد و همین ابهت و عظمت بی مانندش بود که دشمنان از زنده بودنش ترس داشتند اما زهی خیال باطل چون شهادت سلیمانی هم عزت بود و ارمغانش وحدت و قدرت و اقتدار.

اکنون مرزنشینان قصرشیرین و مرز خسروی که دروازه ورود به کربلای معلی است بر خود می بالد که مطهر به قدم و نفس های سرداری است که جهان در برابر عظمتش مات و مبهوت مانده و دنیا وام دار جماسه آفرینی هایش است.

این هنر حاج قاسم بود که می‌خواست جبهه مقاومت را در یک نقطه کنار هم جمع کند و آنان در کنار یکدیگر با زبان‌ و فرهنگ‌های مختلف برای رسیدن به هدفی واحد بجنگند و همین است که اکنون شاهد برپایی یادواره های باشکوهی در سایر کشورهای منطقه برای این حقیقت همیشه زنده برگزار می شود.

اربعین امسال بود که هر زائری که در مسیر عشق و در مرز خسروی قدم می گذاشت از سردار دل ها سخن می گفت و بر روح بلند این شهید سلام و صلوات می فرستاد زیرا که این مرز خسروی این دروازه عاشقی، مدیون حضور سردار بود که اعتبار و امنیتش را از نام حاج قاسم گرفته و اینک به جرات می توان گفت مرز خسروی پله ترقی استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین یادگار حاج قاسم سلیمانی است.

اما در سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بازهم مرزنشینان قصرشیرین با هر مرام و مسلکی و با هر لباس و از هر کسوتی و با هر اندیشه و تفکری آمدند تا اعلام کنند که ما همان فداییان رهبر و ادامه دهندگان راه شهید سلیمانی هستیم چرا که سلیمانی و سلیمانی ها ذوب در خدا و حریم امن ولایت شدند و همین رمز پیروزی و جاودانگی آن ها بوده و هست.

آری مزرزنشینان قصرشیرین همچون امت بیدار جهان اسلام و ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی در دهه ای که مزین به نام بصیرت است و در سومین سالگرد شهادت سردار دل بازهم پیمان بستند که این بار با جهاد تبیین برای ترویج آرمان های والای حاج قاسم و دیگر شهدای انقلاب اسلامی و گفتمان بزرگ انقلاب تلاش می کنند و با تقویت بینش دشمن شناسی به هیچ کج اندیش و خام اندیشی اجازه نخواهند داد تا در وحدت و مسلک این مردم نفوذ کند و این هما همان دلاورمردان روزهای جبهه و جنگند که اینک برای اعتلای بیش از پیش ایران اسلامی بازهم کمر همت بسته اند.

اینک ایران پر از قاسم سلیمانی ها است و فرزندان این سرزمین همگی با به راه انداختن پویش های مختلفی با روح بلند شهید عهد بسته اند که سرباز ولایت و قاسم سلیمانی هایی شوند که همچون حاج قاسم دینا را به حیرت وا دارند.

به راستی که این ۲بیتی مصداق بارز شهید سلیمانی است که

شیر بیشه‌ها بودی حضرت سلیمانی

رحمت خدا بودی حضرت سلیمانی

در مجاهدت ماندی پایدار و پابرجا

تو امید ما بودی حضرت سلیمانی

سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی‌المهندس» جانشین نیروی مردمی الحشد الشعبی عراق به همراه همراهانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ زمانی که با خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف موشک‌های آمریکا قرار گرفتند و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.