تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

پیشینه تاریخی ایلام آمیخته با فرهنگ و تمدن اسلامی است

پیشینه تاریخی ایلام آمیخته با فرهنگ و تمدن اسلامی است
ایلام - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه تاریخ ایلام آمیخته با فرهنگ و تمدن اسلامی است، گفت: مردم ایلام در تاریخ دفاع مقدس نشان دادند که چقدر وابستگی و دل بستگی به این آب و خاک دارند.

 

محمدسبحان حسنی روز سه شنبه در نشست با ناشران، نویسندگان و شاعران استان و آیین اختتامیه ششمین دوره جایزه کتاب سال، اظهار داشت: بی شک مطالباتی از گذشته تاکنون در حوزه فرهنگ و هنر استان وجود دارد و در شرایط فعلی نیازمند توجه ویژه ای است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در سفر یک روزه معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد توجه بیشتری به حوزه فرهنگی استان باشیم و ره آورد این سفر باعث رضایت مندی اقشار مختلف مردم و اصحاب فرهنگ و هنر شود، تاکید کرد: استان ایلام دارای یک فرهنگ کهن است، فرهنگ ایلام آمیخته با فرهنگ و تمدن اسلامی است.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه رشد و پیشرفت در عرصه های مختلف ریشه در تمدن فرهنگ غنی استان دارد، یادآور شد: همه ما در جهت پاسداشت این فرهنگ کهن و غنی که در استان ایلام وجود دارد مسوول هستیم.

حسنی ابراز کرد: مردم ایلام در تاریخ دفاع مقدس نشان دادند چقدر وابستگی و دل بستگی به این آب و خاک دارند و با جمعیت کمی که این استان در دوران دفاع مقدس داشت، بیش از سه هزار شهید را تقدیم آرمان های نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

حسنی بیان کرد: این مردم شایسته خدمت هستند و ما مسوول شنیدن مطالبات آنان هستیم.

گفتنی است، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در راس هیئتی برای بررسی فرصت ها و چالش های پیش روی حوزه فرهنگی ایلام به این استان سفر کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.