تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴

بهره برداری از ۱۰۹ طرح اقتصادی با اشتغالزایی یک هزار ۲۸۸

بهره برداری از ۱۰۹ طرح اقتصادی با اشتغالزایی یک هزار ۲۸۸
.

 

دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست با اصحاب رسانه چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با بیان این ‌۲۴۸ طرح و پروژه عمرانی در ایلام کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار پروژه های عمرانی ۳ هزار ۶۹۶ میلیارد تومان است که ۱۰۹ طرح اقتصادی با اعتبار یک هزارو ۱۶۹ میلیارد تومان و با اشتغالزایی یک هزار و ۲۸۸ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

ایشان با اشاره به این که خورشید اسلام در آینه ی دهه فجر درخشید، افزود: در طول چهار دهه که از انقلاب اسلامی می گذرد با رهبری حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری و با همدلی و همسویی بین مردم و‌مسئولین، ملت ایران توانسته نقشه های دشمنان را نقش بر آب کند.

استاندار ایلام در ادامه گفت: ایران اسلامی با کمک و همراهی مردم در مقابل پیچ و خم توطئه های دشمنان با عنایت به خداوند متعال عبور کرده و در ادامه هم نشاط مادی و معنوی بیش از گذشته با تلاش همه مردم و مسئولان جلوه گر خواهد شد.

بهرام نیا با بیان این که در دهه فجر امسال ۲۴۸ طرح و پروژه عمرانی با مجموع اعتبار ۳ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان در سطح استان کلنگ زنی و یا افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: از مجموع ۲۴۸ پروژه عمرانی دهه فجر، ۲۸ طرح و پروژه در حوزه راهداری، ۲۱ طرح در حوزه برق رسانی، ۱۱ طرح در حوزه ورزش، حوزه بهداشت و درمان ۱۷ طرح، طرح هادی روستایی ۳۴ طرح، ۱۳ طرح حوزه گازرسانی، ۳۴ طرح حوزه عمران شهری، ۲۴ طرح حوزه احداث مدارس، ۷ طرح و پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد.

ایشان از به بهره برداری رسیدن ۱۰۹ طرح اقتصادی با اشتغالزایی یک هزار ۲۸۸ با اعتباری افزون بر یک هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان سخن به میان آورد و گفت: سرمایه گذاری برای طرح های کلان اقتصادی و عمرانی استان ۴ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان است.

استاندار ایلام میزان تسهیلات پرداخت شده ازدواج استان تا پایان آذرماه سال‌جاری را ۵ هزار و ۸۳۱ فقره وام ازدواج با اعتباری افزون بر ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۸۰ درصد درخواست متقاضیان در خصوص تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

بهرام نیا به احیای ۳۶ واحد صنعتی، ۸۵ واحد کشاورزی و ۲ واحد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در یک سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته مجوز ۴۹۲ طرح تولیدی اشتغالزایی کلان و متوسط صادر شد که از این میزان ۷۷ طرح مورد بهره برداری قرار گرفت و بقیه طرح ها در حال انجام هستند.

استاندار ایلام در ادامه با بیان این مطلب که امروز حرف اول را رسانه و فضای می زنند، اضافه کرد: دست تمامی اصحاب رسانه را به گرمی و با روی باز می فشارم.

بهرام نیا سهم استان از تولید مسکن را ۳۲ هزار برشمرد و افزود: با اقدامات و تلاش همه جانبه دستگاه های اجرایی مرتبط طی ارزیابی ها در این حوزه رتبه هفتم کشور را به دست آوردیم.

ایشان در خصوص آخرین وضعیت سامانه گرمسیری گفت: با رایزنی های انجام گرفته و مکاتبات لازم با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، دستورات لازم برای تعیین تکلیف این پروژه مهم صادر شده و با اجرایی شدن آن حداقل تا مهران، ۱۸ هزار هکتار زیر پوشش آب می رود.

بهرام نیا در ادامه به راه اندازی میدان میوه و تره بار در ایلام و تاثیر آن در کاهش قیمت ها اشاره کرد.

استاندار ایلام تصریح کرد: هیچ پروژه ای بدون تامین اعتبار کلنگ زنی نخواهد شد و تنها پروژه هایی افتتاح می شوند که عملیات آنها تکمیل شده باشند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.