تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

استاندار تهران: مدیران مکلف‌اند در خط مقدم مبارزه با فساد باشند

استاندار تهران: مدیران مکلف‌اند در خط مقدم مبارزه با فساد باشند
تهران- استاندار تهران با تاکید بر اینکه مدیران ما مکلف‌اند در خط مقدم مبارزه با فساد باشند، گفت: مبارزه با نفس شرط مبارزه با فساد است.

علیرضا فخاری صبح روز دوشنبه در دومین نشست تخصصی مشترک سالیانه مدیران استان و حراست دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: ما همه در معرض نگاه و کنترل خداوند متعال هستیم، چه حراست باشد چه نباشد خداوند ما را می‌بیند و اوست که ما را ارزیابی می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز مدیران بر خیر در اندیشه، عمل، محاسبه و ارزیابی، افزود: تمرکز مدیران بر خیر یک اصل الزامی است، مدیری که از حکم خدا تبعیت نکند، تلاشی در جهت خیر نخواهد داشت.

فخاری سلامت در عمل خیر را شرط دیگر عنوان کرد و ادامه داد: کار خیر در ذات خود باید سلامت داشته باشد، اگر کار خیر این سلامت را نداشته باشد، فساد ایجاد می‌کند، همچنین کار باید برای رضای خدا باشد

استاندار تهران با تاکید بر اینکه مدیران ما مکلف‌اند در خط مقدم مبارزه با فساد باشند، گفت: مبارزه با نفس شرط مبارزه با فساد است. مبارزه با فساد ابتدا از تهذیب فردی است؛ انسانی که در این مسیر به خود تذکر ندهد، قدرت تذکردهی به دیگران را ندارد و اگر هم قدرتش را داشته باشد، اثربخش نخواهد بود. مثالش همان مثال معروف است که با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیری که در جهت رفع مشکلات و حاجات مردم حرکت می‌کند مدیر تراز انقلاب اسلامی است نه مدیری که منتظر است تا مردم به او مراجعه کنند، این الگو را در دفاع مقدس هم داشتیم که فرمانده گردان جلوتر از نیروهای خود حرکت می‌کرد.

فخاری با بیان اینکه مدیران ما باید پیشتاز در امر به معروف و نهی از منکر باشند و باید مبارز با فساد و منکر باشند چون شرط پویایی سازمان است، خاطرنشان کرد: مدیران نباید بگذارند حجاب بعنوان یک حکم قرآنی و دستور الهی مورد بی‌توجهی قرار گیرد، حجاب یکی از ارکان حوزه اخلاقی ماست و همه مدیران لازم است تذکر لازم را در این حوزه بدهند و محیط‌های اداری را پاک کنند و فرصت سست شدن ارزش‌های دینی را در محیط‌های اداری ندهند.

استاندار تهران در تشریح سرفصل‌های مشترک میان مدیران دستگاه‌های اجرایی و حراست‌ها، تصریح کرد: اشراف یک سرفصل مهم و مشترک بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و حراست است؛ البته اشراف به معنی مچ‌گیری، پرونده‌سازی، امنیتی کردن فضای کاری و یا پلیسی کردن فضا نیست، اشراف فصل مشترکی بین مدیران برای توجه به عملکردها است.

وی گفت: اشراف نیاز به برآورد و آینده‌پژوهی دارد و در این زمینه باید تهدیدهای حوزه کاری شناسایی شوند.

فخاری فصل مشترک دیگر حراست و مدیران اجرایی را شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری عنوان کرد و اظهار داشت: ما معتقدیم بخش عمده‌ای از عقب‌ماندگی‌ها به خاطر نفوذ است که باید با نظارت دزست مانع تحقق آن شد و در کنار آن به شایسه‌گزینی و جلوگیری از انتخاب سلیقه‌ای و حزبی نیز توجه کرد.

استاندار تهران تاکید کرد: تعادل ‌بخشی بین حقوق دستگاه و مستخدم فصل مشترک دیگر مدیران و حراست است چراکه حفظ بیت‌المال مورد تاکید است، البته باید از حقوق مستحدم هم دفاع شود.

وی عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و حراست در ارزیابی‌ها باید تحلیل و تصمیم درست داشته باشند، نباید زود قضاوت کرد و آبروی افراد را باید آبروی خودمان بدانیم.

فخاری در پایان مدیران دستگاه‌ها و حراست‌ها را به حفظ سلامت نفس و انجام مستحبات یومیه برای خودسازی توصیه کرد تا دیگران هم در محیط تحت امرشان ساخته شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.