تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰

استاندار ایلام:

رمز و راز ماندگاری در جایگاه مدیریتی موفقیت در رونق اشتغال است

رمز و راز ماندگاری در جایگاه مدیریتی موفقیت در رونق اشتغال است
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه رمز و راز ماندگاری در جایگاه مدیریتی موفقیت در رونق اشتغال است، گفت: امروز مهم ترین عامل در رضایت مردم از مسوولان موفقیت در ایجاد اشتغال پایدار است.

حسن بهرام نیا روز سه شنبه در نشست شورای اشتغال استان اظهار داشت: جزیره ای عمل کردن در موضوع اشتغال مهمترین مانع در تحقق این امر است و تمامی دستگاه های اجرایی باید همانند زنجیره فرآیندهای کاری خود را به یکدیگر متصل کنند.

وی افزود: امسال استان رتبه نخست کشوری را در اشتغالزایی کسب کرد و باید تلاش کنیم این رتبه در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد.

استاندار ایلام با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه صنایع دستی استان در شهرهای کربلا و بغداد کشور عراق گفت: ۱۲ اسفند نیز نمایشگاه دیگری در شهر بابل عراق برگزار خواهد شد.

بهرام نیا تاکید کرد: میزان تعهد اشتغال استان ایلام ۶ هزار و ۶۷۱ نفر بوده است که تاکنون ۱۵ هزار و ۱۱۴ ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد برای استان ایلام تایید شده است.

وی با بیان اینکه میزان ثبت اشتغال در سامانه رصد ۲۲۶ درصد رشد داشته است، افزود: به‌طور همزمان طرح‌های اقتصادی که منجر به اشتغال می شود نیز در دست اجراست که با تکمیل و راه اندازی این پروژه‌ها شامل پروژه (ان.جی.ال) دهلران، تکمیل پتروشیمی دهلران، کارخانه تولید کاغذ سنگی و تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام تحول اساسی در حوزه اشتغال ایجاد می‌شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه تبیین دستاوردهای دولت و نظام نقش مهمی در تقویت روحیه امید در استان دارد، از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا این خدمات و دستاوردها را به اطلاع مردم برسانند.

بهرام نیا یادآور شد: یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان توجه جدی به شهرستان های کمتر توسعه یافته از جمله شهرستان آبدانان است که در این زمینه و با رایزنی‌های صورت گرفته و جلسات برگزار شده با حضور نماینده حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی در مرکز، تمهیدات لازم برای ایجاد سه طرح صنعت و معدن شامل کارخانه تولید هیدرات پتاسیم، امکان‌سنجی تولید سلستین و دولومیت و کارخانه آجر در شهرستان آبدانان اندیشیده شد که با ایجاد این یه طرح تحول اساسی در حوزه صنعت این شهرستان رقم خواهد خورد.

استاندار ایلام از سازمان صمت استان خواست تا روند اجرایی شدن این سه پروژه را با جدیت دنبال کنند، دستگاه‌های خدماتی نیز باید همکاری لازم در جهت تسریع در احداث این پروژه‌ها را داشته باشند.

وی در ادامه یکی از معضلات و مطالبات مهم کشاورزان استان را عدم تکمیل پروژه‌های ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی عنوان کرد و بیان کرد: از مجموع ۱۹ پروژه نیمه تمام ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی، در طی یکسال گذشته و در دولت سیزدهم و با تزریق اعتبارات لازم تعداد چهار پروژه به سرانجام رسید که علاوه بر ایجاد اشتغال، اراضی کشاورزی در مناطق مورد هدف مشروب می شوند.

وی همچنین به توسعه کشت‌ گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای کشت ۳۰۰ هکتار محصولات گلخانه ای در ایلام در دستور کار قرار دارد که منجر به رونق تولید و اشتغال می شود.

بهرام نیا با اشاره به دغدغه رهبر فرزانه انقلاب درباره رونق شرکت های دانش بنیان و فناوری نیز گفت: با تقویت و حمایت از علم و فناوری توسط مجموعه پارک علم و فناوری و بانک‌ها می توان بخشی از مشکلات حوزه اشتغال را برطرف کرد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به ضرورت تشکیل بانک اطلاعات حوزه کشاورزی، صمت و میراث فرهنگی در حوزه اشتغال نیز گفت: تهیه زیست بوم اشتغال و سرمایه‌گذاری باید تا سال آینده تشکیل و در قالب آن سهم همه دستگاها در سرمایه گذاری و اشتغال مشخص شود.

وی در پایان راز ماندگاری در جایگاه خدمتگزاری و مدیریتی را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام اشتغالزا باید در دستور کار باشد، در راستای ایجاد اشتغال، نیازمند وحدت رویه هستیم و باید از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز و زنجیره اشتغال را تقویت کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۱۱۵ شغل در سامانه ملی رصد ثبت شده است که نشان از تحقق ۲۲۶ درصدی اشتغال این استان دارد.

نورالدین الیاسی ادامه داد: مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور، ضمن نظارت بر طرح‌های اشتغال در سه مرحله پیامکی، تلفنی و میدانی، صحت سنجی اشتغال ایجاد شده را انجام می‌دهد

وی افزود: نظارت در سه مرحله صحت‌سنجی پیامکی، تلفنی و نظارت میدانی صورت می‌گیرد و مهمترین بخش نظارت اشتغال، مرحله نظارت میدانی است که در پنج سطح انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ثبت آمار اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌ها در سامانه رصد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که معیار ارزیابی اشتغال ایجادی امسال خواهد بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.