تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

سرمایه گذاری ۸۲ هزار میلیارد تومانی برای طرح های بزرگ صنعتی ایلام

سرمایه گذاری ۸۲ هزار میلیارد تومانی برای طرح های بزرگ صنعتی ایلام
ایلام - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام گفت: ۸۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های بزرگ صنعتی این استان سرمایه گذاری شده است.

رضا محمدرحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: ان جی ال سه هزار و ۱۰۰، مینی ان جی ال ، پتروشیمی دهلران ، پتروشیمی هلیلان ، شرکت ارغوان گستر ، فیلترهای تصفیه آب ایوان ، تولید شمش فولاد و شرکت توسعه معادن پارس تامین از مهم ترین پروژه های بزرگ صنعتی این استان است که در مراحل اجرایی قرار دارند.

وی افزود: بهره برداری کامل از این پروژه ها تحول شگرفی را در اشتغالزایی و درآمدزایی استان به دنبال خواهد داشت.

رییس سازمان صمت ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر طرح های صنعتی استان در حوزه پتروشیمی قرار دارد، افتتاح آنها باعث خواهد شد ایلام پس از عسلویه و بندر ماهشهر به قطب سوم تولید محصولات پتروشیمی در کشور تبدیل شود.

محمدرحیمی تاکید کرد: یکی از اولویت های دولت سیزدهم توجه به حوزه صنعت در شهرستان های کمتر برخوردار است و در این راستا با توجه به نبود صنایع در آبدانان ایجاد سه طرح صنعتی و معدنی شامل کارخانه تولید هیدرات پتاسیم، امکان‌سنجی تولید سلستین و دولومیت و کارخانه آجر در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، ۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری با حدود سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومان و نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود ۷۰ درصد یعنی ۳۳۹ واحد فعال و نیمه فعال است که ۳۰ درصد آنها یعنی ۱۴۰ واحد راکد محسوب می‌شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.