تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

چند خط با شهردار ملکشاهی/ از دغدغه تا اجرا + گزارش تصویری

چند خط با شهردار ملکشاهی/ از دغدغه تا اجرا  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد - در ایام الله دهه فجر تمام ایران اسلامی پر شور و خروش می شود، همه مردم، نهادها و ارگان در تلاش و تکاپو هستند تا هر یک به سهم خود نقشی در این جشن بزرگ داشته باشند.

 

سازمان های مختلف در این دهه تمام داشته ها و اقدامات انجام شده و در دست اقدام خود در معرض عموم می گذارند تا همگان از تلاش ها و کوشش های خستگی ناپذیر فرزندان برومند این آب و خاک بی اطلاع نباشند و بدانند مسئولین با وجود تمام کاستی ها و تحریم ها، همواره برای اعتلای کشورپر افتخارمان و خدمت گذاری به مردم عزیزمان از هیج کوششی فرو گذار نبوده اند.

 

بنابراین، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر، بهانه ای شد تا به سراغ یکی از فرزندان تلاش گر این آب و خاک برویم، دو، سه روز به یوم الله، مبارک ۲۲ بهمن مانده است، مقصدمان شهرستان ملکشاهی و شهرداری ارکواز است.

 

در یک روز برفی و سرد، از جاده های پر پیج، خم ملکشاهی عبور می کنیم، جاده ای کوهستانی و پر از جنگل بلوط های کهن سال در ابتدای راه نمایان است.

در وسط راه چادر های عشایری که نشان و نمادی از سنت های اصیل نیاکان هستند، ناخودآگاه توجهت را جلب می کنند، مهمان نوازی و عِرقی که به وطن دارند از دیگر خصلت های بارز مردمان این دیار است.

بعد نیم ساعتی رانندگی در جاده کوهستانی وارد شهر ارکواز شدیم، شهری مهربان و دوست داشتنی، ارکواز از قدیم الایام مرکز مهمان نوازی، و پاسداشت سنت های اصیل ایلی بوده است، سنت های که در تربیت نسل انقلاب و نسل های غیور بعدی بیشترین نقش را داشته اند.

باری؛ بعد از عبور از چند خیابان وارد شهرداری ارکواز شدیم، از همان آغاز لحظه ورود، با استقبال گرم شهردار با تجربه و جوان ارکواز مواجه شدیم، جوانی مومن و انقلابی که در آغاز صحبت هایش همواره از اقداماتی که به زیبا شدن شهر ارکواز می انجامد، گفت و دغدغه مهم دیگرش را پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری دانست، چرا که به عقیده ایشان کارکنان با فراقت خاطر، بهتر و بیشتر به پیشرفت برنامه های شهرداری برای زیبا سازی و رونق شهر کمک می کنند.

 

مهدی تارک شهردار ارکواز که دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران-ژئوتکنیک و دارای سابقه بیش از بیست سال خدمت در شهرداری ارکواز است، خود را خادم مردم می داند و تمام تلاش و همت خود را در خدمت آبادانی و پیشرفت شهر ارکواز ملکشاهی ذکر کرد.

 

مهدی تارک شهردار ارکواز در آغاز سخنان خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام ، طلیعه ی دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به همه فجر آفرینان به ویژه شهروندان انقلابی ارکواز ملکشاهی، تبریک گفت.

ایشان در ادامه سخنان خود به اقدامات عمرانی در سطح شهر اشاره داشت و افزود: جذب یکصد و بیست تن قیر از طریق بنیاد علوی و اجرای روکش آسفالت بلوار امام(ره) ، بلوار ولیعصر(عج)و بلوار شهید مطهری با استفاده از قیر مذکور به ارزش ۲۰ میلیارد ریال و نیز جذب یک دستگاه کامیون شیلر حمل زباله مکانیزه از طریق بنیاد علوی به منظور ارتقاء کیفیت خدمات شهری به شهروندان به ارزش ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد.

تارک ادامه داد: از طریق بنیاد علوی برای جذب میلگرد و تهیه دال بتنی به طول ۴۰ متری و پوشش ۶۵ متر سیلبند محله خوشنام همچنین خاکریزی دو طرف سیلبند به ارزش ۸ میلیارد ریال انجام گرفت.

شهردار ارکواز؛ اجرای موزاییک فرش معابر سطح شهر ارکواز با اعتباری بالغ بر ۷۲۵۰ میلیون ریال برآورد کرد و اضافه کرد: اجرای سیلبند محله خوشنام، بلوار ولیعصر (عج) پل ارتباطی محله کاظم بگ به بان باباخان،محله دارب آباد با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال جذب شد.

تارک در بخشی از سخنان خود ادامه داد: جذب ۵۳۰ تن قیر رایانه ای از طریق سازمان شهرداریها ودهیاریهای کشور از محل اعتبارات بند ز تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و اجرای بیش از ۲۸۰۰۰ متر مربع آسفالت کوچه و خیابانهای سطح شهر ارکواز و ذخیره بالغ بر ۳۰۰ تن از قیر مذکور به منظور ادامه آسفالت معابر سطح شهر پس از مساعد شدن شرایط جوی خبر داد.

شهردار ارکواز ملکشاهی از تحقق بیش از صد در صدی بودجه پیش بینی شده سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: راه اندازی وبسایت شهرداری و تجهیز شهرداری به سیستم نوسازی، عوارض خودرو و درآمد به منظور شفافیت در منابع درآمدی شهرداری طبق نظر سازمان محترم بازرسی استان با اعتباری بالغ بر ریال ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ عنوان کرد.

این مسئول اضافه کرد: تجهیز تاسیسات سنگ شکن به سیستم نرم افزار فروش مصالح و ارتقاء سیستم دوربین مدار بسته بصورت دید در شب به منظور کنترل و نظارت دقیق و مستمر و نیز پرداخت دیون شرکت آراس آسیا گستر زاگرس پیمانکار پروژه سیلبند محله پل کبود که از طریق دادگستری اقدام نموده بود و جلب رضایت نامبرده و جلوگیری جرائم تاخیر و تادیه و رفع انسداد حسابهای شهرداری از جمله این اقدامات برشمرد.

ایشان افزود: پرداخت مطالبات سنواتی شرکت آریا استحکام بنای غرب ف شرکت شمس خدمات کنجانچم،شرکت آبادگران مهر اندیش و مختومه نمودن پرونده های حقوقی آنها و همچنین اجرای فاز دوم مسیر سالمت علوی (از جلوی ساختمان اداری کمیته امداد امام ره تا جلوی اداره برق)با عتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال و سه میلیارد ریال با مشارکت بنیاد علوی شهرستان ارکواز نام برد.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت:همزمان با سراسر کشور و در روز درخت کاری کاشت نهال در شهر ارکواز انجام می شود، راه اندازی سرویس های بهداشتی در پارک شهداء، لکه گیری خیابانهای اصلی سطح شهر، رنگ آمیزی مجدد سرعت گیرهای آسفالتی و کاشت نهال در مسیر جاده سلامت که به تازگی افتتاح شده انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به مقام ارجمند شهدای شهرداری افزود: در روز ۱۹ بهمن از خانواده شهید ارسن تقدیر شد.

 

تارک در ادامه به پروژه های در دست اقدام اشاره داشت و اضافه کرد: برای پروژه موزائیک فرش در سطح شهر ارکواز مبلغ ۱۰ میلیارد ریال و نیز برای پروژه برای پروژه جدولگزاری و و هدایت آب‌های سطح شهر اعتباری به میزان ۳۵ میلیارد ریال در نطر گرفته شد.

شهردار ارکواز ادامه داد: اعتباری به میزان ۵ میلیارد ریال برای پروژه محوطه سازی و تامین روشنایی یادمان شهدای گمنام ارکواز ملکشاهی همچنین برای توسعه و تجهیز غسالخانه شهر ارکواز مبلغ ۲۰ میلیارد ریال با مشارکت بنیاد علوی شهرستان ملکشاهی تخصیص داده شد.

تارک گفت: برای پوشش جداول پیاده راه شهید کالنتری با ۱۰۰ عدد دال بتنی ۲۵ متری و انجام بیس و ساب بیس آن نیز تعمیر و تجهیز ماشین آالت و ناوگان عمومی شهرداری با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برشمرد.

شهردار ارکواز در ادامه از پرداخت قسمتی از کسورات بازنشستگی کارمندان و تکمیل پرونده این عزیزان خبر داد و تاکید کرد: بازنشسته نمودن دو نفر از کارمندان رسمی و همچنین تقسیط و پرداخت قسمتی از مطالبات حق سنوات آنان انجام گرفته و ثبت ۱۳ قطعه از امالک شهرداری و اخذ سند ثبتی آنها و برنامه ریزی در خصوص ثبت باقیمانده انجام گرفت.

 

تارک شهردار ارکواز اضافه کرد: پیگیری تکمیل پیاده راه سازی خیابان شهید کلانتری از محل اعتبارات بازآفرینی شهری از طریق اداره کل راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال انجام و برای پیگیری و اجرای فاز دوم رفوژ بلوار امام (ره)از محل اعتبارات بازآفرینی شهری از طریق اداره کل راه و شهرسازی بیان کرد.

شهردار ارکواز بیان کرد: اخذ مجوز برداشت معدن سنگ شکن از طریق اداره صنعت و معدن،امور آب،اداره استاندارد با اعتباری بالغ بر۸۰۰ میلیون ریال همچنین حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تا پایان دی پرداخت شده است.
مهدی تارک شهردار ارکواز در پایان سخنان خود ازبهرام نیا استاندار ایلام، فرماندار شهرستان ملکشاهی، بخشدار ملکشاهی و کارکنان خدوم و زحمت کش شهرداری ارکواز و مردم عزیز شهر ارکواز تقدیر و تشکر کرد/فرشته قاسمیان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.