تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

نشست صمیمی معاون رئیس‌جمهور و هنرمندان پیشکسوت

نشست صمیمی معاون رئیس‌جمهور و هنرمندان پیشکسوت
تهران- معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست صمیمی با هنرمندان پیشکسوت گفت: شما هنرمندان متعهد و دلسوز بر گردن ما حق دارید و ما بر این باوریم که اهتمام به خدمت رسانی به شما عزیزان باید مستمر باشد.

سید محمد حسینی در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در جشن گرم و صمیمی هنرمندان کشورمان گفت: تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت در سال ۹۱ در دولت دهم، اقدامی ابتکاری در تجلیل و بزرگداشت یک عمر فعالیت هنری خدمات ارزشمند هنرمندان عزیز کشور بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شما هنرمندان متعهد و دلسوز بر گردن ما حق دارید و ما بر این باوریم که اهتمام به خدمت رسانی به شما عزیزان باید مستمر باشد و بیش از این باید به اهالی هنر توجه کرد.

حسینی با بیان اینکه پیشکسوتان از تجربه گرانسنگی برخوردار هستند و بالا رفتن سن به معنای تعطیلی کار و فعالیت و تولید اثر نیست، اظهارداشت: بسیاری از نویسندگان و هنرمندان کارهای اصلی خود را بعد از بازنشستگی انجام دادند؛ همچنان که امام راحل در ۷۶ سالگی انقلاب را به پیروزی رساند و در دهه ۸۰ عمر خویش اقدامات اساسی و ماندگاری انجام داد.

وی انتقال تجربیات ارزشمند گذشتگان به نسل جوان و نوجوان را حائز اهمیت دانست و گفت: نبی مکرم اسلام در ضرورت تکریم بزرگان و پیشکسوتان می‌فرمایند که اگر به بزرگترها احترام گذاشته و آنها را تجلیل کنید در روز قیامت رفیق و همراه من خواهید بود و امروز باید اینگونه آموزه‌های الهی و فطری را به نسل جوان و نوجوان یادآور شویم.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: بدون تردید پژواک هر کار خوب و بدی که انسان انجام می‌دهد، در دنیا و آخرت به خودش باز خواهد گشت؛ چون این جهان کوه است و فعل ما نداسوی ما آید نداها را صدا.

حسینی با اشاره به ابتکار تشکیل موسسه هنرمندان پیشکسوت در زمان مسئولیت وزارت ارشاد، آن را اقدامی ضروری و سازگار با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برای تجلیل از خدمات هنرمندان عزیز توصیف کرد و گفت: باید از فکر و اندیشه و تجربیات بزرگان و پیشکسوتان خود به خوبی استفاده کنیم و این موسسه محلی برای دوستداران هنر و هنرجویان و نیز مسئولین کشور است که از تجربیات و اندیشه‌های شما بهره مند شوند.

معاون رئیس جمهور سپس در ضرورت تکریم و احترام به شان و منزلت هنرمندان پیشکسوت غزلی را تقدیم اهالی هنر کرد.

نشست صمیمی معاون رئیس‌جمهور و هنرمندان پیشکسوت

در این مراسم داریوش ارجمند رئیس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت با تجلیل از شخصیت و منش اخلاقی و رفتاری معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: شخصیت و جنس آقای حسینی از نوع دیگری است؛ چون با فرهنگ گره خورده است و از گذشته به‌طور عملی نشان داده که حامی هنرمندان و اهالی فرهنگ است؛ به عنوان مثال زمانی که هیچ‌کس خدمات گذشتگان را تحویل نمی‌گرفت، دکتر حسینی امثال مرا برای دریافت نشان ملی ادب و هنر معرفی کرد.

ارجمند خاطرنشان کرد: هیچ وقت خدمات آقای حسینی به اهالی هنر در دوره وزارت ارشاد را فراموش نمی‌کنم و البته این لطف و بزرگواری همچنان ادامه دارد و همواره ایشان به فکر هنرمندان هستند و تشکیل این موسسه با ابتکار و حمایت‌های دکتر حسینی امید را در دل هنرمندان پیشکسوت زنده کرد.

سید عباس عظیمی نیز در این مراسم خاطراتی از شکل گیری موسسه و توجه به هنرمندان ذکر کرد و خواهان عنایت بیشتر به این مجموعه شد.

در پایان این مراسم از هنرمندان متولد دی و بهمن با اهداء لوح، تجلیل به عمل آمد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.