تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

پایان موفقیت‌آمیز چک سنگین ایرباس مدرن ایران ایر

پایان موفقیت‌آمیز چک سنگین ایرباس مدرن ایران ایر
تهران- شرکت هواپیمایی هما، موفق به انجام چک سنگین یک فروند از ایرباس‌های مدرن خود شد تا با انجام ۴۴۰ دستورالعمل تعمیراتی با تلاش متخصصان داخلی، ایرباس برجامی هما مجددا برای استفاده در مسیرهای اروپایی وارد چرخه پروازی شود.

 چک سنگین یک فروند از ایرباس‌های ۳۳۰ مدرن هما در مدت زمان ۳۳ روز به همت مهندسان تعمیراتی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

۴۴۰ دستورالعمل تعمیراتی برای اورهال مجدد و ۴۱۵ مورد بازرسی تعمیراتی تایید شده از سوی کارخانه سازنده روی این هواپیما انجام شد.

این هواپیمای برجامی با انجام موفق تست فلایت در مسیر تهران- مشهد در شب گذشته، از امروز (سه شنبه ۹ اسفند) مجددا در مسیرهای اروپایی ایران ایر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هواپیمایی هما ۲ فروند از این ایرباس‌های مدرن را بعد از برجام دریافت کرده است.

این هواپیما هر ۵ سال یکبار نیازمند چک سنگین است که به همت و توان متخصصان داخلی در کوتاه ترین زمان ممکن طی یک ماه گذشته انجام شد.

چک سنگین این هواپیما به طور معمول بین۴۰ تا ۵۰ روز کاری طول می‌کشد که با توجه به نیاز بازار به افزایش و عرضه صندلی پروازی در آستانه نوروز در مدت زمان کمتری تعمیر و به چرخه پروازی بازگشت.

بخش‏های کابین، بدنه و موتورهای هواپیما به صورت اساسی بازرسی و برای نخستین بار، موتورهای ساخت رولز‏رویس هواپیمای EP – IJA توسط متخصصان و مهندسان ”هما“ باز شده و محل نگهداری موتور به بال هواپیما به وسیله آزمایش‏‌های غیرمخرب تحت بازرسی دقیق قرار گرفت.

ایرباس برجامی هما بعد از دریافت مجوز تضمین کیفیت و تایید کارخانه سازنده از امروز وارد چرخه پروازی در مسیرهای اروپایی می شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال ۱۰۰ فروند هواپیمای زمینگیر شناسایی شده است تا با برنامه اورهال (به‌روزرسانی) مجدداً وارد چرخه پروازی شود.

فرآیند تعمیرات اساسی و اورهال (به روز رسانی) هر هواپیمای پهن‌پیکر در داخل کشور تا ۷۰ درصد صرفه جویی ارزی دارد.

بازرسی‌ها و تعمیرات دوره‌ای هواپیما اصولاً به انواع C-B-A و S تقسیم‌بندی می‌شوند که در هر بار چک هواپیما مورد بازبینی‌های فنی و تخصصی خاص قرار می‌گیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.