تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

برگزاری ۱۱۰ نمایشگاه صنایع‌دستی در ورودی شهرها و مکان‌های تاریخی استان ایلام + گزارش تصویری

برگزاری ۱۱۰ نمایشگاه صنایع‌دستی در ورودی شهرها و مکان‌های تاریخی استان ایلام + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

 

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام در نشست اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ که در سالن جلسات هتل زاگرس برگزار شد، خبر داد: میراث فرهنگی برای برای استقبال از مهمانان نوروزی برنامه های خاصی را در دستور کار قرار دارد و در این راستا ۹ کمیته در ستاد سفر استان فعالیت دارند.

 

وی افزود: در مجموع ۱۲۲ محل اقامت در حوزه‌ی گردشگری استان فعالیت دارند، البته استان ایلام در بحث اربعین در کشور درخشید و ما قطعا از تجربه‌ی ستاد اربعین استفاده خواهیم کرد و در تمام شهرستان‌های استان تمهیدات ویژه اندیشیده خواهد شد.

 

شریفی تصریح کرد: در برنامه‌های ستاد سفر محور تلاش اعضا خدمات رسانی به مهمانان نوروزی با همزمان با حفظ شان ماه مبارک رمضان است و قطعا تمهیداتی در این زمینه اندیشیده خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام از رسانه ها به عنوان بازوان توانمند در عرصه اطلاع رسانی اشاره داشت و افزود: اصحاب مطبوعات می‌توانند به بالندگی و رونق گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی کمک کنند و آگاهی و دانش جامعه را در این زمینه بالا خواهند برد و با همکاری رسانه ها امسال را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برای مسافران و گردشگرانی که استان ایلام را انتخاب کرده‌اند، رقم می زنیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۰ اقامت بوم‌گردی برای نظارت بیشتر به سامانه متصل شده و ۱۱ هتل در استان و ۵۱ خانه‌ استیجاری و در مجموع ۱۲۲ محل اقامت در حوزه‌ی گردشگری فعالیت دارند که امیدواریم بتوانیم با هم‌افزایی بیشتر و بهتر خدمات بیشتری را در این حوزه به انجام برسانیم.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت: سامانه ۰۹۶۲۹یعنی سامانه اطلاع‌رسانی خدمات سفر، راه اندازی شده تا گردشگری که وارد استان ایلام می‌شود اطلاع داشته باشد و ستاد خدمات سفر در استان ایلام آمادگی دارد مشکلاتی که در سامانه بارگذاری شده را به دستگاه‌های اجرایی منتقل کند که در کمترین زمان ممکن بتوانیم مشکل گردشگر و مسافر نوروزی را حل کنیم.

 

شریفی در ادامه به راه‌اندازی کمپین سی شصت اشاره داشت و افزود: این موضوع به این مفهوم است که در فاصله سی کیلومتر مانده به شهرها ایستگاهی برای استراحت ۶۰ دقیقه‌ای مسافران و رانندگان در نظر گرفته می‌شود تا از تصادفات در نزدیکی مقصدها به علت خستگی و خواب آلودگی راننده ها پیشگیری شود.

 

شریفی تصریح کرد: تعداد ۱۱۰ نمایشگاه صنایع‌دستی را در ورودی شهرها و مکان‌های تاریخی در دستور کار خود قرار دادیم که در کل استان ایلام در حوزه‌ی میراث فرهنگی و هم آشنایی با محصولات صنایع دستی است و مورد استقبال واقع شده است.

 

فرزاد شریفی اضافه کرد: برای سهولت دسترسی به مکان های تفریحی و تاریخی کتابچه‌ی راهنمای گردشگری در استان به ۳ زبان اصلی انگلیسی، عربی و فارسی تهیه شده و در اختیار گردشگران و مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.

 

در ادامه این نشست خبری سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در سخنانی اظهار داشت: ستاد اجرایی خدمات سفر با هدف برنامه ریزی یکپارچه برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران و گردشگران به استان است و در این راستا رضایتمندی مسافران برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد.

 

هژبری افزود: پیش بینی می شود، امسال مسافران و گردشگران بیشتری نسبت به سال گذشته وارد استان ایلام شوند، بنابراین در این خصوص انتظار می رود تمامی دستگاه های اجرایی استان ایلام به بهترین نحوه ممکن به وظایف خود درخصوص ارائه خدمات مناسب به مسافران اهتمام لازم را داشته باشند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: گردشگری در هر کشوری می تواند به یک درآمد پایدار تبدیل شود، در صورتی که گردشگری را به صورتی خاص مد نظر قرار داد و استان ایلام با پتانسیل ها و ظرفیت ها بکر و خاصی که در حوزه گردشگری با اقلیم چهار گانه دارد، می تواند این درآمد پایدار را کسب کند.

 

ایشان تاکید داشت: چنانچه زیرساخت های لازم مهیا و اطلاع رسانی کامل و جامع صورت پذیرد، بدون شک سنگ زیربنای گردشگری را بنا نهاده ایم و در واقع دستگاه های اجرایی علاوه بر رسالت خود باید به عنوان یک سفیر گردشگری عمل کنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ظرفیت بالای استان ‌مرزی ایلام در حوزه بوم گردی، امتیازی خاصی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد و در درجه اول برای رسیدن به این مهم باید نگاه قومی قبیله ای در استان کنار گذاشته شود.

 

سعید هژبری ادامه داد: کنگره اربعین در استان ایلام، بزرگترین رویداد بین المللی در دنیا به شمار می رود که استان ایلام پایلوت این رویداد است.

 

معاون استاندار ایلام در پایان سخنان خود، نقش خاص گردشگری مذهبی و ظرفیت های دفاع مقدس در استان ایلام را مهم ارزیابی کرد و اضافه نمود: ۱۹ یادمان استانی، هفت یادمان ملی و ۴۲ یادمان شهدای گمنام در استان ایلام وجود دارد و باید تمام تلاش خود را برای جذب زائران و گردشگران عراقی را بکار بگیریم چرا که بر اساس آمار مربوطه ۳۴ درصد گردشگران خارجی به استان عراقی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.