تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

سربازان گمنام؛ چشمانی بیدار در جنوب شرق ایران

سربازان گمنام؛ چشمانی بیدار در جنوب شرق ایران
زاهدان- تلاش خالصانه و خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) در مرزهای جنوب شرقی کشور امنیت، اقتدار و آرامش را به ارمغان آورده و اقدامات موثر آنان، همواره تکاپوی دشمنان برای برهم زدن امنیت مردم این آب و خاک را ناکام گذاشته است.

 

به گزارش ایرنا؛ زندگی مسالمت آمیز و سرشار از اخوت و برادری حدود ۳۰۰ قوم و قبیله شناسنامه دار بلوچ و سیستانی در سیستان و بلوچستان این وسیع ترین استان کشور را به پایتخت وحدت ایران اسلامی تبدیل کرده است.
اتحاد و همبستگی مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان دشمنان را به خشم و وحشت انداخته و الگویی از اخوت و برادری در میان مسلمانان جهان شده است.
در این میان دشمنان به سبب تنوع قومی و مذهبی، موقعیت خاص جغرافیایی و قرار داشتن در منطقه سوق الجیشی و حساسیت‌های سیاسی و اجتماعی در طول ۴۴ سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران بارها با هدف ضربه زدن به این انقلاب سعی در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی این منطقه کرده‌اند.
علاوه‌بر این سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشورهای بحران زده افغانستان و پاکستان تحت تاثیر ناامنی ها و تشنجات آن سوی مرزها قرار دارد و مردمان و بویژه نیروهای امنیتی، انتظامی، مرزبانی و سپاه پاسداران گرچه با مشکلات زیاد تحمیلی از کشورهای همسایه رو به رو هستند و به تنهایی مرزهای دو کشور را حفاظت می‌کنند، اما مفتخرند که تاکنون اجازه نداده‌اند این ناامنی ها به سایر استان‌ها و مناطق کشور رسوخ پیدا کند.

مجاهدانی که در گمنامی با اهدا جان امنیت حفظ می‌کنند

سالهای بعد از انقلاب تلاش تمام مسوولان و دلسوزان نظام بویژه حافظان جان و مال مردم بر امنیت سیستان و بلوچستان معطوف بوده که در این میان سربازان گمنام امام زمان(عج) با تلاش شبانه روزی جان را در کف اخلاص گذاشته تا کشور و ملت در آرامش و امنیت باشند.

کشورمان ایران اسلامی به دلیل قرار گرفتن در منطقه خاورمیانه با خطرات، چالش‌های مهم و تحولاتی فراوان در فضای امنیتی رو به رواست.

واقعیت این است که فضای راهبردی ایران، از جمله امنیت ملی در معرض ابعاد متعدد ژئوپلیتیک بیرونی قرار دارد؛ در عین حال فضای سرزمینی کشور به سبب آنکه مکمل راهبردهای جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیکی کشورها و قدرت‌های پیرامونی بوده تهدیداتی چون مهاجرت‌های غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر و سلاح‌های غیرمجاز، ورود کالاهای ممنوعه، جنایات سازمان یافته، ناامنی نواحی مرزی و حمله به پاسگاه‌های مرزبانی در کنار تحرکات قومی- مذهبی بویژه بعد از جنگ افغانستان، امنیت مرزهای شرقی ایران را با خطر مواجه کرده است.

مناطق بی ثبات همجوار ایران بویژه در شرق کشور باعث دغدغه‌ها و نگرانی‌های بنیادی شده و فقدان رشد دموکراسی و ناپایداری برخی دولت‌های پیرامونی و گسترش اقتدار قومی آن‌ها و نیز وجود بزرگ‌ترین قطب تولید مواد مخدر و انواع قاچاق‌ها در مرزهای سیستان و بلوچستان بر آسیب‌پذیری مرزهای جغرافیایی و امنیتی ایران افزوده است.

معمولاً حاشیه‌های مرزی محل تجمع گروه‌های نژادی، مذهبی و زبانی است و از این نظر سیستان و بلوچستان از شرایط ویژه ای برخوردار است.

برای رسیدن به امنیت موجود خبرهای زیادی از شهادت دلاور مردانی قوی ایمان چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، چه در مرزها، چه در دفاع از میهن و دفاع از حرم تا شهادت سردار دلها پخش شده که شاید درک آنها برای نسل چهارمی سخت باشد اما چنان تاثیرگذار بوده است که قدرت‌های استکباری جرات روبرو شدن با این دلاور مردان شهادت طلب را ندارند و به همین سبب از هر توطئه ناجوانمردانه‌ای علیه کشور و ملت ایران استفاده می کنند تا شاید بتوانند این سرو قوی ریشه و قوی هیکل را بشکنند اما زهی خیال باطل.

در طول تاریخ و از همان روزها که مولا و مقتدای‌مان حضرت ابا عبدالله الحسین‌(ع) در راه مقابله با ظلم و ناعدالتی به شهادت رسید این خط و سیر فکر در میان مردم و بویژه جوانان این سرزمین ریشه گرفت.

جوانانی که در طول هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که با وجود همه هجمه‌ها و ستم‌های جوامع به اصطلاح دموکراسی زده مدرن توانستند با ریختن خونشان از وجب به وجب این خاک دفاع کنند.

رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر جامعه با امنیت پایدار حاصل می شود و نظام اسلامی نیز وظیفه تولید و تامین امنیت را برعهده دارد که در این میان سربازان گمنام امام زمان(عج) به عنوان مخلص ترین نیروهای انقلابی همواره با اقتدار جلوتر از دشمن حرکت کرده و به سبب اشراف اطلاعاتی توطئه‌ها را خنثی و امنیت این نقطه حساس و استراتژیک کشور را تامین و تضمین می‌کنند.

خدمت خالصانه و بی ادعا به مردم و میهن و نظام اسلامی در پس گمنامی از ویژگی‌های مهم نیروهای اطلاعاتی ایران است، خدمتی که از ایمان و اخلاص سرچشمه بگیرد ثمره‌ای شیرین چون امنیت و آرامش را برای هموطنان رقم می‌زند و همین دستاوردهای بزرگ ایران اسلامی را به امن ترین کشور تبدیل کرده و آسودگی خاطر را برای ساکنان استانهای مرزی و حساسی چون سیستان و بلوچستان فراهم آورده است.

ایثار و فداکاری همین نیروهای مخلص و مقتدر موفقیت های بسیار چشمگیری را نصیب مردم کشورمان کرده است بطوریکه برخی عملیات های سربازان گمنام امام زمان (عج) همچون بدام انداختن تروریست معروف و سابقه دار « عبدالمالک ریگی» و وارد کردن ضربه های سهمگین بر پیکر گروهک‌های تروریستی دنیا را به شگفتی واداشته است.

امنیت سیستان و بلوچستان مرهون تلاش‌های سربازان گمنام

سربازان گمنام امام زمان (عج) با اعتماد و اعتقاد راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و مردم، دفاع از امنیت و آرامش ملت و کیان میهن را چون جان شیرین عزیز می‌دارند.

ایثار و فداکاری همین نیروهای مخلص و مقتدر موفقیت های بسیار چشمگیری را نصیب مردم کشورمان کرده است بطوریکه برخی عملیات های سربازان گمنام امام زمان (عج) همچون بدام انداختن تروریست معروف و سابقه دار « عبدالمالک ریگی» و وارد کردن ضربه های سهمگین بر پیکر گروهک‌های تروریستی دنیا را به شگفتی واداشته است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ملت و نظام جمهوری اسلامی همواره در صدد ضربه زدن به این انقلاب بودند که چون از نبرد رو در رو در هشت سال جنگ تحمیلی عاجز شدند راه توطئه و دسیسه را در پیش گرفته و با ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب و بکارگیری مزدوران جیره خوار بویژه در مناطق مرزی و قبایلی و مذهبی به تحرکات ضد امنیتی دست زدند.

اشراف سربازان گمنام امام زمان (عج) بر گروهک‌های تروریستی و اوضاع و احوال منطقه دستاورد بسیار مهم امنیت را برای مردم این سامان به ارمغان آورده است.
امروزه حضور مقتدرانه و افتخار آمیز نیروهای وزارت اطلاعات و سایر دستگاههای امنیتی، انتظامی و نظامی و همچنین توانمندی‌های علمی و فناوری نام جمهوری اسلامی ایران را در دنیا پرآوازه کرده و ملت های مسلمان و آزاده دنیا چشم به ام القرای اسلام دوخته‌اند.

همت بلند سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی تمامی توطئه‌ها را در نطفه خفه کرد و به یاری خدا امروز سیستان و بلوچستان یکی از امن ترین استانهای کشور شده استبدخواهان و دشمنان این مرز و بوم امروز برنامه ریزی های پیچیده، چند لایه و ترکیبی را طراحی می کنند که باید در برابر آن نهادهای قوی، مجهز به تحلیل و تجهیزات روز و کارآمد باشد تا خطر را خثنی کند و از کشور و جامعه دور نگه دارد، خوشبختانه در این زمینه دستگاه های امنیتی نظام جمهوری اسلامی با عملکرد درخشان و پر افتخار خود نشان داده اند که تهدیدات بالقوه و بالفعل را بخوبی می شناسند و راه مقابله با آنها را به نحو احسن اجرا می کنند.

اگر بخش بزرگی از رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به هوشیاری و پایمردی نیروهای امنیتی بویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) مربوط بدانیم، حرف گزافی نگفتیم، خاموش کردن فتنه ها و اغتشاشات، انهدام باندهای تروریستی و خرابکاری و دستگیری سران آنها مانند عبدالمالک ریگی، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری، مقابله بی امان با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر و سوخت، کنترل و رصد تحرکات گروهک ها و عناصر معاند و مزدوران خارجی و غیره را می توان به عنوان شاهد این مدعا نام برد.

سربازان گمنام امام زمان(عج)، به عنوان پایه و اساس نگهبانی و حراست از امنیت کشور و جامعه خط مقدم مبارزه با تهدیدهای عناصر، باندها و شبکه های بزهکار، معاند و خرابکار درون و بیرون کشور، تلاشی مجاهدانه، خاموش و بی وقفه دارند که ثمره آن را در گستره پهناور میهن مان می بینیم.

سربازان گمنام امام زمان (عج) چشم و گوش نظام جمهوری اسلامی در خنثی‌سازی توطئه‌های داخلی و خارجی و تضمین امنیت کشور هستند.سربازان ولی امر چشم و گوش این نظام الهی هستند که مملکت را در برابر همه جاسوس‌های دنیا محافظت می‌کنند.

مظلومیت شهدای وزارت اطلاعات

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهدای وزارت اطلاعات جزو شهدای مظلوم نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: برخی موارد شهیدی در صحنه نبردی خوب می‌درخشد و همه مردم حوزه کارکرد او را مشاهده می‌کنند و تا حد زیادی در افکار آنان جلوه می‌کند، اما شهدای وزارت اطلاعات به دلیل مخفی بودن حوزه کارکرد بویژه در خارج از مملکت گمنام هستند و مظلومانه و پنهانی به شهادت می‌رسند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهارداشت: بر این پایه به آنان سربازان گمنام گفته می‌شود که تبلیغاتی برای حوزه کارکرد این عزیزان به خاطر مصالح نظام و اختفای کارشان نمی‌تواند وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) شهیدان بزرگی را بسیار مظلومانه برون از این مملکت و پنهانی تقدیم کردند که بزرگی این شهادت در حوزه کار برای مردم ایران تا حد زیادی پنهان و مخفی است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری علو ‌درجات را برای شهدای وزارت اطلاعات خواستار شد و افزود: نمونه این شهیدان جعفر طیار در صدر اسلام است که خارج از مملکت اسلامی و در اروپای شرقی به فیض عظیم شهادت نائل شد.

وی یک نمونه از این تلاش‌های موثر را دستگیری عبدالمالک ریگی در حال عبور از آسمان کشور به ‌عنوان جاسوس، شرور، فاسق و مفسدی با تمامی جنایت‌ها ضد جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: ماجرای تاسوکی یکی از جنایت‌های این جاسوس بود که وقتی می‌خواست از آسمان ایران اسلامی عبور کند فرزندان غیور این مملکت به عنوان چشم و گوش بیدار و آگاه در نقش سربازان گمنام ولی امر او را در هوا شکار کردند.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: امنیت، آسایش و اقتدار مثال زدنی نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر دسیسه‌ها و توطئه‌های مختلف دشمنان و تبدیل این کشور به جزیره ثبات در منطقه، حاصل خون شهیدان، فداکاری ایثارگران و تلاش بی‌وقفه و خستگی ناپذیر مجموعه خدوم، هوشیار و موقعیت شناس نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی بویژه “سربازان گمنام امام زمان(عج)” است.

وی گفت: همچنین از نظر مبارزه با مفاسد و پیشگیری از آن سربازان گمنام امام زمان (عج) با در اختیار داشتن چشم های حراستی در تمامی دستگاه ها ، نظارت‌های لازم را دارند.

سربازان گمنام حافظان امنیت و پشتوانه اقتدار کشور

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) حافظان امنیت و پشتوانه اقتدار کشور هستند، افزود: در کشور ما ارگان های مختلفی از جمله، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، ارتش و همچنین سربازان گمنام امام زمان (عج) برای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کنند که حاصل آن امنیت امروز کشور است.

آیت الله مصطفی محامی با اشاره به اینکه این سربازان گمنام پرورش یافته مکتب سیدالشهداء و امام زمان(عج) هستند، ادامه داد: خوشبختانه امروز به لطف خداوند و تلاش مخلصانه نیروهای جان بر کف وزارت اطلاعات امنیتی پایدار در کشور حاکم است که موجب رضایت مردم و رهبر معظم انقلاب شده است.

وی برخورد مقتدارنه با گروه‌های تروریستی را از دیگر ویژگی‌های نیروهای اطلاعاتی برشمرد و گفت: واقعا هماهنگی بین دستگاه قضایی، نیروهای مسلح و همچنین نیروهای اطلاعاتی در کشور ما ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه به لطف این هماهنگی و با توجه به وجود چنین نیروهای مقتدر اطلاعاتی طی این سال ها صدها عملیات‌ اطلاعاتی پیچیده را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز سیستان و بلوچستان زبانزد کل کشور است، تصریح کرد: این امنیت حاصل تلاش شبانه روزی عزیزان انتظامی، اطلاعاتی، سپاه و بسیج است که این فرزندان غیور کشور همیشه در برابر هجوم دشمنان آماده باش هستند.

آیت الله محامی امنیت را در کشور و سیستان و بلوچستان خوب و برقرار توصیف کرد و ادامه داد: این امنیت به لطف خدا و در نتیجه تلاش نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی است که جان شأن را در کف دست گرفتند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به همسایگی سیستان وبلوچستان با دو کشور پرآشوب و تلاش دشمنان که در اطراف کشور ما پایگاه تأسیس کرده و به دنبال ایجاد ناامنی در کشور هستند، اظهار داشت: با این وجود ما از نعمت امنیت به لطف خداوند برخوردار هستیم و باید قدردان قولی و عملی تلاش حافظان امنیت باشیم و با همکاری و ارائه گزارش موارد مشکوک به آنها کمک کنیم.

امنیت و آرامش ایران مرهون فداکاری سربازان گمنام

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: سربازان گمنام افرادی مخلص، دیندار و انقلابی هستند و امنیت و آرامش کشورمان مرهون رشادت‌ها و هوشیاری آنان است.

مولوی عبدالصمد کریم‌زایی با گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) افزود: امنیت امروز جمهوری اسلامی با حسن تدبیر و مدیریت جوانان بسیار خوب در وزارت اطلاعات تحقق یافته است.
وی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان(عج) بدون تحقیق و بررسی هیچ گونه اقدامی انجام نمی‌دهند وقتی که تخلف فردی ۱۰۰ درصد برای آنان مشخص شد وارد عمل شده و در درجه نخست سعی می کنند با تذکر طرف را آگاه سازند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر افزود: سربازان گمنام تلاش‌های زیادی برای بازگشت افراد فریب خورده از بیگانگان به دامان نظام و میهن اسلامی انجام داده و تاکنون شمار زیادی از فریب خوردگانی که تحت تاثیر القائات پوچ دشمنان سلاح در دست گرفته و علیه کشور وارد عمل شده‌اند را هدایت کرده و مورد لطف و رافت نظام اسلامی قرار داده و به آغوش کشور و خانواده‌شان بازگرداندند.
وی ادامه داد: برخی از نادمان از این فرصت استفاده کرده و به راحتی به زندگی خود در کشور ادامه می دهند.
مولوی کریم زایی گفت: بدون امنیت، سرمایه گذاری صورت نمی گیرد زیرا سرمایه‌دار هر کجا احساس امنیت کند سرمایه گذاری می کند بنابر این رونق اقتصادی در جامعه با امنیت پایدار تحقق می یابد که باید مردم در این زمینه با سربازان گمنام همکاری کنند.
وی نقش سربازان گمنام امام زمان (عج) را در ایجاد وحدت و پیشگیری از هر گونه افراط و تفریط در ایرانشهر مهم دانست و اظهارداشت: آرامش امروز ما به فضل خداوند و هوشیاری سربازان گمنام بدست آمده است.

اقتدار نیروهای امنیتی سیستان و بلوچستان

سر طایفه شهنوازی در زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: وزارت اطلاعات در جریان اجرای وظایف و ماموریت‌های محوله، خود را مقید به شرع مقدس و قانون می‌داند و براساس قانون با مخلان امنیت کشور برخورد می‌کند.
محمد شهنوازی افزود: اقتدار و توانمندی بالای نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در فعالیت ها و عملیات های اطلاعاتی و امنیتی به دنیا ثابت شده است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین توانمندی های این نیرو دستگیری عبدالمالک بود که سرویس های اطلاعاتی دنیا هنوز هم از اقدام به موقع و پیچیده وزارت اطلاعات مات و مبهوت هستند.
سرطایفه شهنوازی در زاهدان گفت: سرباز گمنام شدن افتخار بزرگی است و این عزیزان باید قدر خودشان را بدانند زیرا هر کسی نمی تواند به این درجه و رتبه نایل آید.
وی اظهارداشت: تلاش نیروهای اطلاعات و بسیج و سپاه و انتظامی با همراهی مردم بومی منطقه موجب شده که امروز امنیت خوبی در سیستان و بلوچستان حاکم باشد و مردم بدون هیچ دغدغه‌ای حتی در نیمه شب در جاده‌های مرزی رفت و آمد می‌کنند.

شهنوازی بیان کرد: سربازان گمنام نقش بسیار مهمی در خنثی سازی توطئه های اخیر دشمنان در سیستان و بلوچستان داشتند که جا دارد از این عزیزان به طور ویژه قدردانی کرد.

سربازان گمنام چشمان بیدار ملت

امام جمعه اهل سنت خاش نیز در رابطه با نقش سربازان گمنام در تامین امنیت ایران اسلامی گفت: چشم‌های بصیر و بیدار، خدمات نیروهای ارزشمند و خدمتگزار در نظام جمهوری اسلامی را بخوبی می‌بینند.
مولوی محمدعلی شهنوازی تصریح کرد: ما علما و مردم اهل سنت و بلوچ از تلاش ها و خدمات مسوولان بزرگوار خود در حوزه‌های مختلف بویژه وزارت اطلاعات قدردانی می‌کنیم.
وی اظهارداشت: همه نیروها در نظام اسلامی ایران بسیار مخلص، شجاع و انقلابی هستند که با تمام توان و سخت کوشی برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند.
وی با قدردانی از تلاش‌های خستگی ناپذیر سربازان گمنام امام زمان (عج)، بر حمایت و پشتیبانی از این عزیزان تلاشگر برای برقراری امنیت پایدار تاکید کرد.
امام جمعه اهل سنت خاش تصریح کرد: امنیت موجود کشور مرهون تلاش های سربازان گمنام و نیرهای امنیتی و انتظامی است.
وی افزود: با وجودی که دشمنان اسلام و مسلمین در کشورهای مختلف اسلامی بویژه همسایگان ایران با ایجاد اختلاف و تفرقه به ناامنی‌ها دامن می زنند الحمدالله به برکت خون شهدا و تلاش سربازان گمنام هر توطئه‌ای در نطفه خفه شده و امنیت آرامش بسیار خوبی در کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان برقرار است.
مولوی شهنوازی تاکید کرد: تلاش نیروهای خدمتگزار وزارت اطلاعات بر هیچ‌کس پوشیده نیست و مردم ایران همواره قدردان این عزیزان هستند.

وی افزود: وزارت اطلاعات از نهادهای ارزشی کشور است که از نیروهایی توانمند و شاخص، اخلاق گرا و آگاه بر مسائل بهره می‌برد که با وحدت و همگرایی به دنبال خدمت به مردم بوده و تاکنون توانسته‌اند خطرات بزرگی را از کشور و ملت دور سازند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.