تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

امام جمعه موقت ایلام: تاریخ دنیای استکبار در استعمار کشورهای جهان سوم سیاه است

امام جمعه موقت ایلام: تاریخ دنیای استکبار در استعمار کشورهای جهان سوم سیاه است
ایلام - خطیب موقت نماز جمعه ایلام گفت: جبهه استکبار با شعار فریبنده استقرار دموکراسی بر کشورهایی چون عراق، لیبی و افغانستان یورش برد و این کشورها را به تسلط خود درآورد و برای مقابله با فتنه های فریبنده جهان استکبار باید تاریخچه جنایات آنها در سطح دنیا مخابره و بیان شود.

 

حجت الاسلام شمس اله سراج در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: دشمنان با تهاجم گسترده فرهنگی مد نظر خود در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی و جهان اسلام و کشورهای آزادی خواه جهان و تسلط بر این کشورها هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در برابر دشمنان دفاعی بوده است، افزود: باید در برابر دسایس و هجمه های دشمنان از رویکرد تدافعی به وضعیت تهاجمی تغییر تاکتیک دهیم و اهداف شوم این کشورها در نقاط مختلف دنیا را به زیر سوال و چهره واقعی جهان سلطه را عیان کنیم.

حجت الاسلام سراج ادامه داد: یکی از جنایات بزرگ بشری جبهه استکبار حمله خونین و ناجوانمردانه هواپیماهای عراقی با پشتیبانی هوایی فرانسه در ایلام بود که در تاریخ ۱۹ اسفند سال ۶۳ مردم آواره روستای ماربره را به خاک و خون کشیدند.

وی تاکید: در این حمله هوایی تعداد زیادی از افراد بیگناه و بی پناه از جمله زنان و کودکان شهید شدند که باید مسوولان جمهوری اسلامی ایران به خونخواهی و مطالبه گری این کشته شدگان از سازمان ملل و سفارت های دخیل چون فرانسه فرجام خواهی و طلب خسارت کند.

وی گفت: فرانسه در حالی طی ماه های اخیر داعیه حمایت از مردم ایران را دارد که جنایات زیادی را در حق مردم ایران از جمله ایلام داشته است و باید در محاکم بین المللی پاسخگوی جنایات خود باشد.

وی به سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: ایثارگران و خانواده های آنها صاحبان اصلی انقلاب هستند و باید شرایط برای تقوبت بنیه علمی فرزندان ایثارگران فراهم باشد.

خطیب نماز جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت بیمارستان رازی شهر ایلام انتقاد کرد و ادامه داد: بیمارستان تازه تاسیس رازی از نظر تجهیزات، امکانات و راه دسترسی مشکل اساسی دارد که باید مشکلات عدیده این مرکز درمانی مهم رسیدگی و مرتفع شود.

وی ابراز کرد: نهضتی در خصوص حجاب و عفاف در کشور آغاز شده و قرار است که قوانین آن در مجلس تصویب شود، در خصوص بحث حجاب و عفاف هر کسی هر وظیفه ای در خصوص حجاب و عفاف باید اقدام کند، البته با فرهنگ سازی و در آرامش و تذکر لسانی، باید حجاب و عفاف را در جامعه مورد توجه قرار داد.

وی در پایان با تقدیر از بانیان برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در مرکز استان، خاطرنشان کرد: لازم است که بیش از اینها برای شادی آفرینی و نشاط در جامعه فعالیت شود.

به گزارش ایرنا، خطیب موقت نماز جمعه شهر ایلام در پایان خواستار حرکت جمعی از نمازگزاران به صورت خودجوش بعد از پایان نماز جمعه برای ادای احترام به شهدای بمباران روستای ماربره به سمت این روستا شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.