تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

ثبت یک میلیون بازدید نوروزی از جاذبه‌های گردشگری ایلام

ثبت یک میلیون بازدید نوروزی از جاذبه‌های گردشگری ایلام
ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۳۰ مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، توریستی، طبیعی و مذهبی استان در ایام تعطیلات نوروزی از بازه زمانی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ماه امسال ثبت شد.

فرزاد شریفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: میزان بازدید از جاذبه‌های طبیعی ۶۳۲ هزار و ۷۳۳ مورد، تاریخی ۲۱۴ هزار و ۳۳۴ مورد، موزه‌ها ۱۵ هزار و ۵۵۳ مورد، تفریحی ۴۳ هزار و ۵۴۰ مورد، فرهنگی پنج هزار و ۹۵۵ مورد، جاذبه های دست ساز ۵۳ هزار و ۲۱۴ مورد و مذهبی ۳۶۹ هزار و ۹۹۲ ثبت شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی در مجموع ۲۰۳ هزار و ۹۱۴ اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان ایلام ثبت شده است.

شریفی ادامه داد: مجموع اسکان در اقامتگاه‌های رسمی ۶۰ هزار و ۷۲ نفر معادل ۲۹.۴۶ درصد، اقامتگاه‌های غیررسمی ۱۱۲هزار و ۲۲۳ نفر معادل ۵۵.۰۳ درصد و اقامتگاه‌های اضطراری ۳۱ هزار و ۶۱۹ نفر معادل ۱۵.۵۱ درصد ثبت شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت اسکان در اقامتگاه‌های سنتی ۷۷۷، مجتمع‌های گردشگری پنج هزار و ۳۸۳ نفر، بومگردی ۱۲ هزار و ۵۳۵ نفر و خانه مسافر ۳۴ هزار و ۵۳۱ نفر ثبت شده است.

وی گفت: در این مدت ۹۵۰ بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، مجتمع‌های خدماتی بین راهی، مراکز پذیرایی و غذاخوری‌ها انجام گرفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.