تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

هنر انقلاب اسلامی ابزاری موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

هنر انقلاب اسلامی ابزاری موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی است
ایلام -  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی ابزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی می‌تواند فرصتی ارزشمند برای تشریح و شناساندن شاخصه‌های هنر انقلاب اسلامی باشد.

علی هوشمند روز یکشنبه در نخستین روز هفته هنر انقلاب و سالروز شهادت شهید آوینی، اظهار داشت: هفته هنر انقلاب اسلامی می‌تواند فرصتی ارزشمند برای تشریح و شناساندن شاخصه‌های هنر انقلاب و همچنین معرفی تولیدات ارزشمند هنری هنرمندان این آثار به جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی هنر می‌بایست در راستای تبیین و ترویج اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی به کار گرفته شود، بیان کرد: شایسته است هنر و بویژه هنر انقلاب اسلامی در خدمت تبیین دستاوردهای نظام و زبان گویای اهداف انقلابی باشد و هنرمندان استان نیز با همت و تلاش در راستای این موضوع حرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با بیان اینکه هنرمند و آثار هنری در آگاهی‌بخشی و تربیت نسل آینده تأثیر بسزایی دارد، تاکید کرد: از آنجا که هنر اصیل و انقلابی ریشه در هویت ایرانی اسلامی دارد، آثار هنری با محتوای انقلابی می‌تواند به‌عنوان ابزاری در مقابل تهاجم فرهنگی عمل کرده و یادآور فرهنگ اصیل ایرانی باشد.

هوشمند ادامه داد: با توجه به این مهم و نقش بسزای هنر در تعدیل و ثبات فرهنگی جامعه، می‌طلبد هنرمندان فهیم مبنا را در خلق آثار هنری، توجه به اصول انسانی و احیای فرهنگ دینی و اسلامی قرار دهند.

وی با اشاره به شخصیت برجسته شهید آوینی و خدمات ارزنده این شهید در عرصه‌ هنر، گفت: شهید آوینی یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های دینی، هنری و انقلابی است که نمی‌توان تک بعدی و تک وجهی به شخصیت وی پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اضافه کرد: این اندیشمند فرزانه در امر اهتمام به مسائل دینی شاخص و آثار وی در زمینه‌ی هنر قابل تأمل و حب او به وطن و شهادت از وی شخصیتی وارسته ساخته است ، بنابراین شخصیت و سبک زندگی ایشان می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای جوانان انقلابی باشد که می‌خواهند در مسیر انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری گام بردارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.