تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

مبارزه با آفت سِن گندم در ۱۰ هزار هکتار از مزارع ایلام

مبارزه با آفت سِن گندم در ۱۰ هزار هکتار از مزارع ایلام
ایلام - رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از پیش بینی مبارزه با آفت سِن مادر در ۱۰ هزار هکتار از گندم زارهای این استان خبر داد.

 

آذرنوش عموزاده اظهار داشت: مبارزه با آفت سن گندم مادر از هفته گذشته در شهرستان های شمالی استان شروع شده و تاکنون هفت هزار هکتار از اراضی زراعی کشت گندم آفت کشی شده است.

وی افزود: مبارزه با آفت سن گندم مادر قبل از شروع تخم ریزی و زاد و ولد پوره ها در شهرستان های دره شهر، بدره، ایوان، سیروان و چرداول در حال انجام است.

عموزاده ادامه داد: باتوجه به اینکه همه ساله مبارزه با سن مادر و پوره ها انجام می گیرد، با توجه به پیشگیری و کنترل زاد و ولد و ازدیاد آفت سن موردی از طغیان این آفت در استان گزارش و مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: امسال نیز بعد از اتمام مبارزه با سن مادر، مبارزه با سن های پوره و نوزاد صورت می گیرد که روند مبارزه با آفت سن تا خردادماه ادامه خواهد یافت.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام یادآور شد: باتوجه با مبارزه اصلی با سن مادر قبل از تخم ریزی و زاد و ولد، تعداد نوزادان متولد شده اندک خواهد بود.

وی مرحله مبارزه با سن نوزاد و پوره سن را در سطح چهار یا پنج هزار هکتار پیش بینی کرد.

 

مبارزه با زنگ زرد و بیماری های برگی گندم در سطح افزون بر ۳۰ هزار هکتار

عموزاده در مورد مبارزه با آفت زنگ و سایر بیماری های برگی گندم هم گفت: مبارزه با این آفات از بهمن ماه سال گذشته شروع و تا کنون ۳۰ هزار هکتار از گندمزارهای استان در شهرستان های دهلران، مهران و دره شهر آفت کشی شده است.

وی افزود: مبارزه با زنگ زرد و دیگر امراض برگی گندم در صورت مشاهده در شهرستان های شمالی تا نیمه اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تاکید کرد: مبارزه با زنگ زرد و دیگر آفات برگی در سطح بیش از ۳۰ هزار هکتار در تاریخ کشاورزی استان ایلام بی سابقه و برای اولین بار است.

به گزارش ایرنا، امسال گندم آبی در سطح ۶۰ هزار هکتار و گندم دیم ۸۰ هزار هکتار در استان کشت شده که پیش بینی اولیه برداشت محصول گندم کشاورزان استان بین ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تن است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.