تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۲۶

موافقت وزیر تعاون با چهار درخواست استاندار ایلام

موافقت وزیر تعاون با چهار درخواست استاندار ایلام
ایلام - استاندار ایلام از موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چهار درخواست برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و اعطای نمایندگی آپارات در شهرستان های مختلف استان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا، بعد از ظهر سه‌شنبه با سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفتگو کرد که ماحصل این دیدار و رایزنی‌های استاندار ایلام، موافقت و دستور اقدام وزیر برای چهار درخواست مهم استاندار ایلام بود.

استاندار ایلام در این دیدار خواستار تخصیص اعتبار به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای عملیات اجرایی ساخت استخر مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهر ایلام شد و گفت: مجموعه ورزشی فرهنگی کارگران ایلام در زمینی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع دارای فضای ورزشی روباز، سالن چند منظوره و یک استخر نیمه‌تمام است که عملیات اجرایی ساخت استخر مجموعه از سال ۹۰ به مساحت ۲۰۵۰ متر مربع در ۲ طبقه آغاز و با پیشرفت ۶۵ درصدی از سال ۹۳ تا بهمن ماه ۱۴۰۱ به دلیل عدم اختصاص اعتبار به پروژه ادامه فعالیت عمرانی آن متوقف شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های به‌عمل آمده و با عنایت به تخصیص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی این وزارتخانه در اسفندماه سال گذشته عملیات اجرایی استخر مذکور شروع شده که این مبلغ برای تکمیل پروژه کافی نمی‌باشد و جهت ارایه خدمات به شهروندان به ویژه جامعه کارگری استان، ۲۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل و بهره‌برداری این پروژه نیاز است.

درخواست استاندار ایلام مبنی بر تخصیص اعتبار به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از استخر مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران ایلام مورد موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت و مرتضوی دستورات لازم را برای اختصاص اعتبار لازم به این پروژه صادر کرد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار اختصاص اعتبار برای تکمیل سالن چند منظوره کارگران شهرستان دهلران شد و تاکید کرد: عملیات اجرایی سالن چند منظوره کارگران شهرستان از سال ۱۳۸۲ در ۲ فاز با اعتباری به مبلغ پنج میلیارد ریال آغاز و تا سال ۹۳ تنها دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود و در چند سال اخیر به دلیل عدم تخصیص اعتبار، این پروژه ملی بلاتکلیف مانده است.

بهرام نیا یادآور شد: با توجه به نیاز مبرم مردم بویژه قشر شریف کارگری و کارفرمایی این شهرستان که پس از مرکز استان دارای بیشترین نیروی کار است و در آینده با استفاده از ظرفیت صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پایین دستی، شاهد افزایش حجم کارگران بیشتری در این شهرستان خواهیم بود، نیاز است برای تکمیل این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان جهت بهره‌برداری از این پروژه اختصاص یابد.

این درخواست استاندار ایلام مبنی بر تخصیص اعتبار به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن چند منظوره کارگران شهرستان دهلران مورد موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت و مرتضوی دستورات لازم را برای اختصاص اعتبار لازم به این پروژه صادر کرد.

وی در ادامه دیدار خود با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین خواستار راه اندازی چارت سازمانی نمایندگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ترتیب اولویت‌های صنعتی و نیروی‌های کار در شهرستان‌های استان شد و اضافه کرد: به منظور تسهیل در ارائه خدمات به مردم، نیاز است نسبت به ایجاد و راه‌اندازی چارت سازمانی نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ترتیب اولویت صنعتی و نیروی کار در شهرستان‌های چوار (به دلیل وجود صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و شهرک صنعتی و مرزی بودن)، شهرستان بدره (به دلیل بعد مسافت و ظرفیت کشاورزی و گردشگری)، شهرستان هلیلان (به دلیل بعد مسافت با مرکز استان و داشتن ظرفیت‌های کشاورزی) و شهرستان سیروان به دلیل وجود صنایع و ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری دستورات لازم صادر شود.

درخواست استاندار ایلام مبنی بر ایجاد چارت سازمانی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان های چوار، بدره، هلیلان و سیروان مورد موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت و مرتضوی دستور اقدام را برای برای ایجاد چارت سازمانی صادر کردند.

استاندار ایلام در بخش پایانی برنامه دیدار با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از یک دهه از فعالیت نمایندگی‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌های آبدانان ملکشاهی و ایوان‌غرب با چارت سازمان نمایندگی می‌گذرد که با توجه به افزایش واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی و متعاقب آن افزایش حجم نیروی کار نیاز است این نمایندگی‌ها به اداره ارتقاء یابند.

آخرین درخواست استاندار ایلام در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ارتقا نمایندگی های تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی در شهرستان‌های آبدانان، ملکشاهی و ایوان غرب مورد موافقت قرار گرفت و مرتضوی دستور اقدام را برای ارتقا نمایندگی‌های اداره تعاون در این شهرستان‌ها را به اداره صادر کردند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.