تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

رییس شورای اسلامی شهر ایلام: بازسازی کامل سیلبندهای ایلام نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

رییس شورای اسلامی شهر ایلام: بازسازی کامل سیلبندهای ایلام نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
.

ایلام – رییس شورای اسلامی شهر ایلام با بیان اینکه بازسازی کامل سیلبندها نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: ۴۰۰ نفر نیروی متخصص و زبده در حوزه های خدمات شهری، آتش نشانی و زیربنایی با تجهیزات و امکانات لازم، آماده حضور در نقاط مختلف شهر در حوادث غیرمترقبه در پی بارش های اخیر است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، مدیرکل بازرسی استانداری به همراه شهردار و رییس شورای شهر از مسیل های مناطق مختلف شهر ایلام در پی بارش های اخیر بازدید کردند.

رییس شورای اسلامی شهر ایلام در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: به محض اطلاع از وقوع حادثه سیلبند مصلی در محل حضور پیدا کرده و از نزدیک در جریان چند و چون حادثه قرار گرفتیم و فعلا با تلاش شهرداری اوضاع مدیریت و مسیر موقتا مسدود شده است.

سعید انوری پور افزود: همچنین در بازدیدی که امروز به اتفاق مدیرکل بازرسی استانداری، سرپرست شهرداری ایلام و معاون عمرانی شهرداری از محلات مختلف شهر ایلام بویژه محله میلاد، کارخانه نمک، شهرک قائم و شهرک هجرت داشتیم تصمیم بر این شد که شهرداری ایلام با استقرار تجهیزات و نیروی انسانی در نقاط نزدیک به این محلات سریعترین واکنش را نسبت به هرگونه حادثه غیرمترقبه داشته باشد.

وی گفت: خوشبختانه بارش نزول رحمت الهی موجبات خوشحالی مردم را فراهم آورده است و طبیعت زیبای ایلام را زیباتر و چشم نوازتر کرده است اما خوب طبیعتا فراوانی بارش ها مخاطراتی را نیز بهمراه دارد که ممکن است موجبات بروز هر گونه حادثه غیرمترقبه ای مانند سیلبند بلوار مصلی شود.

رییس شورای اسلامی شهر ایلام خاطرنشان کرد: ترمیم، بهسازی و بازسازی کامل سیلبندهای شهر ایلام نیازمند اعتبارات ملی است و اعتبارات قطره چکانی شهرداری و استان نمی تواند راهگشای این مشکل باشد.

وی تصریح کرد: قطعا با تلاش استاندار ایلام و مجموعه معاونین و همکاران در رایزنی با مقامات وزارتی و دولت به تامین اعتباری کلان برای بازسازی کامل سیلبندها که بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است امیدوار بود.

انوری ضمن دعوت از شهروندان فهیم ایلامی برای نصب العین قرار دادن هشدارهای هواشناسی و توصیه های ستاد مدیریت بحران شهرداری مبنی بر عدم تردد غیرضرور در سطح خیابانها خاصه مسیل ها و اتراق نکردن در حاشیه ساختمانهای بلند، نهرها و زیر درختان، گفت: خوشبختانه شهرداری ایلام تمامی تدابیر لازم را برای پیشگیری از وقوع هرگونه بحران احتمالی اندیشیده است و با استقرار ۴۰۰ نفر نیروی متخصص و زبده در حوزه های خدمات شهری، آتش نشانی و زیربنایی و گسیل تجهیزات و امکانات به مناطق حادثه خیز نگرانی ها را رفع کرده است.

به گزارش ایرنا، سیلبند مصلی شهر ایلام امروز صبح در اثر بارش های شب گذشته نشست کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.