تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

گزارش خبرنگاران ایرنا از راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور؛ طنین عدالت‌خواهی ایرانیان برای دفاع از مردم فلسطین در روز اسلام

گزارش خبرنگاران ایرنا از راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور؛ طنین عدالت‌خواهی ایرانیان برای دفاع از مردم فلسطین در روز اسلام
استان‌ها- مردادماه سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) در تقویم رسمی کشور آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نامگذاری شده است، روزی که به گفته ایشان نه تنها روز فلسطین بلکه روز اسلام و حکومت اسلامی و مقدمه‌ای برای بسیج عمومی اسلامی و تشکیل حزب مستضعفین در دنیا معرفی شد.

 

ایرنا – بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کردند که «مساله قدس… یک مساله خصوصی به یک کشور و یا یک مساله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده.ما اکنون نیز تکرار می کنیم که تا ملت های اسلام و مستضعفان جهان بر ضد مستکبران جهانی و بچه های آنان خصوصاً اسرائیل غاصب قیام نکنند، دست جنایت کار آنان از کشورهای اسلامی کوتاه نخواهد شد و این غده سرطانی از بیت المقدس و لبنان اخراج نخواهد گردید.»

نامگذاری این روز و فراخوان عمومی در سراسر جهان طی سال های گذشته دستاوردها و نتایج بسیاری به دنبال داشته که شاید مهمترین آن را بتوان بیداری اسلامی دانست، بیداری که امروزه جوامع مختلف را به حرکت وا داشته و بسترهای لازم را برای تحول در جوامع مختلف آماده کرده است.

تا پیش از برپایی مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، مساله فلسطین بیشتر عربی و منطقه ای بود اما پس از اعلام روز جهانی قدس و تحریک احساسات جهانی علیه جنایات و اقدامات رژیم صهیونیستی، فلسطین از مساله ای صرف عربی خارج شد و جنبه ای جهانی یافت، به گونه ای که از خاورمیانه تا آمریکای لاتین، ملت‌ها و دولت های آزاده، همواره جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند که این بیدارسازی جهانی و گسترش روحیه ضد صهیونیستی از تبعات روز جهانی قدس است. حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری نیز با اشاره به جهانی شدن مساله فلسطین فرمودند: «تظاهرات بزرگ و صمیمی مردم در قلب پایتخت های اروپایی و شهرهای آمریکا، اقدام شجاعانه رؤسای چند دولت در آمریکای لاتین، همه و همه نشانه آن است که دنیای غیرمسلمان نیز هنوز به دست نیروهای شرآفرین و فسادآفرین که نام قرآنی آنها شیطان است به طور کامل تسخیر نشده و هنوز میدان برای جولان حقیقت، باز است.»

امسال نیز مردم مومن و انقلابی کشورمان بار دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همصدا با مردم عدالت خواه دیگر کشورها در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند تا به عنوان یک تکلیف دینی انزجار خود از اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را فریاد زده و اعلام کنند که تنها راه آزادی قدس شریف وحدت و اتحاد بیشتر و عملی بین جامعه اسلامی است.

امسال برای راهپیمایی روز جهانی قدس شعار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» تعیین شده است تا به مستکبران ثابت کند زمان زیادی تا آزادی قدس شریف و برچیده شدن بساط ظلم و بی عدالتی به واسطه وحدت و انسجام جهان اسلام باقی نمانده است.

در ادامه بخشی از این اتحاد و انسجام ملی ملت ایران در نقاط مختلف کشور در دفاع از مردم مظلوم فلسطین که در قاب خبر و گزارش های تصویری و فیلم به همت خبرنگاران ایرنا در مراکز و نقاط مختلف استان ها ثبت شده بازگو و به تصویر کشیده می شود تا جهانیان بدانند هنوز روحیه عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و استکبار رژیم صهیونیستی و مستکبران وجود دارد و فریاد ظلم ستیزی تا رسیدن به هدف نهایی هرگز خاموش نخواهد شد.

گزارش خبرنگاران ایرنا از حال و هوای راهپیمایی روز قدس را از مردم روزه دار خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس آغاز می کنیم، مردمی که امروز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس، فریاد “فلسطین تنها نیست” را سر دادند تا روز حماسی دیگری را در دفاع از این ملت مظلوم در تاریخ این دیار به ثبت برسانند.

گروههای مختلف مردمی، هیاتهای مذهبی، تشکلها، دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف، پیر و جوان، زن و مرد در مشهد مقدس در حالی که هر کدام پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند، راهپیمایی این روز بزرگ ضد استکباری و ضد صهیونیستی را از میدان ۱۵ خرداد ماه آغاز کردند.

با توجه به حوادث اخیر در فلسطین و حملات متعدد رژیم جعلی صهیونیستی به نوار غزه، امسال حضور گسترده و حماسی مردم انقلابی مشهد مقدس در راهپیمایی روز قدس پرشورتر از سال گذشته است و اقشار و طیف های گوناگون در این روز به فرمان تاریخی امام راحل و رهبر کبیر انقلاب لبیک گفته و رهسپار خیابانها برای محکوم کردن اسرائیل غاصب شده اند.

 مردم ولایتمدار، متدین و روزه‌دار دیار علویان هم در آخرین جمعه ماه مباک رمضان با حضور حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه‌ای بی بدیل در تاریخ پرفروغ نظام اسلامی در حال ثبت و ضبط کردن هستند.
گزارش خبرنگاران ایرنا در سراسر استان حاکی از آن است که مردم مازندران با مشت‌های گره کرده خود و فریادهای «مرگ بر اسرائیل» ‌ و «مرگ بر آمریکا»، «ما همه باهم هستیم، پشت ولایت هستیم»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» و «فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است» خشم و انزجار خود را از جنایت‌های سران صهیونیست و اقدام های نژادپرستانه آن ها در قبال مردم فلسطین اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس با در دست داشتن پلاکاردهایی مزین به شعارهای «سلیمانی زنده است، مقاومت پاینده است»، «راه سلیمانی‌ها ادامه دارد»، «رژیم صهیونیستی، خانه عنکبوت است، سرنوشت اسرائیل، نابودی و سقوط است»، «نابود می‌شوند به لطف خدا، صهیونیست و آمریکا»، جنایات اسرائیل را محکوم کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در حال حاضر در تمامی نقاط از پیش تعیین شده مازندران در حال برگزاری است و گزارش ها حاکی است که انبوه جمعیت روزه دار که از ساعاتی قبل به تدریج به هم پیوند خوردند.

حضور اقشار مختلف مردم اعم از روحانیون، مسوولان نظامی، اجرایی و انتظامی، جوانان، میانسالان و حتی سالخوردگان بسیار برجسته است که برای حمایت چندین باره از مردم مظلوم فلسطین و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل به صحنه آمدند و جهان امسال هم بار دیگر نظاره گر شکوه و عظمت ملت همیشه در صحنه ایران و مازندران و حضور گسترده مرد، زن، پیر و جوان مشت محکمی بر توطئه دشمنان است.

 مردم مومن و روزه‌دار قبله پایتخت (شهرری) هم با اعلام انزجار از رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی با حضور میدان بسیج این شهر راهپیمایی روز قدس را به سمت مصلی ری در حرم عبدالعظیم (ع) طی کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرری با حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و محکومیت تجاوز و کودکشی رژیم جعلی صهیونیستی برگزار شد و مردم این خطه از میهن اسلامی مان فریاد آزادی قدس شریف را سر دادند.

امروز همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس در نقاط مختلف استان زنجان از خیابان های تعیین شده به سمت مصلای نماز جمعه از ساعاتی قبل آغاز شده و گزارش میدانی خبرنگاران بیانگر آن است که حضور مردم بسیار پرشور است و روزه داران زنجانی امروز آمده اند تا این پیام را به جهان مخابره کنند که با وجود هجمه رژیم جعلی صهیونیستی، آرمان آزادی قدس شریف و قبله نخست مسلمانان همچنان زنده است.

حضور جوانان و نوجوانان زنجانی نیز در این راهپیمایی ستودنی است چرا که پا به پای بزرگترها، استوار در صف راهپیمایی قدم بر می‌دارند و فریاد “مرگ بر اسرائیل و “مرگ بر آمریکا” سر می‌دهند.

مردم مومن و روزه‌دار گلستان اعم از شیعه و سنی، زن و مرد، پیر و جوان، دختر و پسر به ویژه دهه هشتادی و نودی‌های این استان نیز با شور و شوق وصف نشدنی راهپیمایی روز جهانی قدس را آغاز کرده اند.

مردم گلستان با در دست داشتن پرچم‌های حماس و فلسطین در طول مسیرهای راهپیمایی شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف فریاد سر می دهند در این میان کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم صورت و گونه‌های خود را منقش به سه رنگ پرچم جمهوری اسلامی کرده و برخی دیگر در کف دست خود با خودکار، مطالبی را در خصوص حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین نوشته‌اند.

همچنین برخی از کودکان و نوجوانان به ویژه پسران تی‌شرت‌هایی منقش به تصاویر شهدای مدافع حرم بر تن کرده تا در این روز نام و یاد آنان را گرامی بدارند.

حضور پرشور نسل جوان اعم از دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی روز جهانی قدس،جلوه ویژه به این آیین ضد صهیونیستی داده و حضور خانواده معظم ایثارگران به ویژه شهدا، کارمندان و کارگران، هنرمندان و ورزشکاران و مقامات استانی به شکوه این آیین افزوده‌ است.

اهالی شرق گلستان در راهپیمایی‌های امروز همچنین با سردادن شعارهای “الله و اکبر، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، روز جهانی قدس یوم الله ست یوم الله، بنیانگذار این روز، روح الله ست روح الله، فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است ” یکبار دیگر حمایت خود را از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و آرمان‌ آزادی خواهی آنها و نیز بازپس گیری سرزمین‌های اشتغال شده شان از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.

امروز شهرها و برخی روستاهای بزرگ واقع در شرق گلستان از جمله “گنبدکاووس، اینچه‌برون، کُرند، داشلی برون، رامیان، دلند، خان ببین، تاتار علیا، زنیب آباد، توران فارس، آزادشهر، نوده خاندوز، نگین شهر، مینودشت، دوزین، گالیکش، صادق آباد، ینقاق، کلاله، فراغی، مراوه‌تپه، گلیداغ و قازان قایه” شاهد حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس و تجدید عهد اهالی آنها با آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردم فلسطین بود.

باران بهار رنگی از خون دارد، این خاک چقدر مرد مجنون دارد، یک روز مترسک به زمین خواهد خورد، در مزرعه‌ ای که بوی زیتون دارد، این ندای مردم آزاده استان فارس است که با فریاد مرگ بر اسرائیل امروز در روز جهانی قدس در آسمان طنین افکند.

شهروندان شیراز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اینگونه زمزمه های آسمانی سردادند که، با شوق رهایی ات، نفس می گیریم، ای قدس تو را ز خار و خس می گیریم، ما خاک تو را به تین و زیتون سوگند، فردا ز نفاق و کفر پس می گیریم.

با اینکه قرار بود راهپیمایی رأس ساعت ۱۰ صبح آغاز شود اما جمعیت بسیاری از مردم روزه‌دار شیراز از ساعاتی پیش از شروع مراسم راهپیمایی در ابتدای مسیر حضور یافتند و در حالی که هر لحظه به جمعیت آنها افزوده می‌شود مشتاقانه در انتظار هستند تا صفحه زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار استکبار ستیزی، حمایت از مظلوم، وحدت و یکپارچگی ملی در برابر چشم جهانیان به نمایش بگذارند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در حمایت از ملت مظلوم فلسطین همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در کرمان، زادگاه سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از دقایقی قبل آغاز شده است.

خبرنگاران ایرنا در کرمان از حضور گسترده مردم روزه دار و انقلابی در کنار مسوولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان و همچنین نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خبر می دهند.

مردم خداجو و ولایتمدار شهر کرمان با حمل پرچم، پلاکارد و سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل غاصب و مرگ بر آمریکا، ضمن پشتیبانی از مبارزه مردم ستمدیده فلسطین نفرت خود را از رژیم جعلی صهیونیستی و حامیانش فریاد می زنند.

همزمان با مرکز کرمان، مردم جای جای دیار کریمان، از شهر و روستا در استان زادگاه سیدالشهدای جبهه مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور پرشور خود، خواستار آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جنایتکار صهیونیست شدند.

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان نیز همچون دیگر آزادی خواهان جهان امروز در ۵۰ نقطه این استان با حضور به یادماندنی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده اند تا حماسه بزرگ دیگری در دفاع از مظلومان عالم رقم زنند و در این میان حضور جوانان بویژه دانشجویان، دانش آموزان، ورزشکاران، هنرمندان، روحانیان، بازاریان و اصناف در کنار مسئولان صحنه زیبایی از اقتدار و عظمت مردم این دیار را به نمایش گذاشته است.

مردم غیور و مرزدار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بار دیگر در صحنه‌ای ملی و انقلابی در کنار سایر هموطنان برای خلق حماسه‌ای دیگر با زبان روزه به خیابان ها آمدند تا برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان خود در حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیفزایند

در این میان همه به صحنه آمده‌اند، حضور پیر و جوان، دختر و پسر قابل توجه است و زنان چون همیشه در کنار مردان با کودکان خود حضوری گسترده دارند.
مردم قهرمان و همیشه در صحنه زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان همانند سایر برنامه‌های ملی با شور و شوق فراوان در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور دارند و از میدان آزادی تا مصلی قدس این شهر در حال حرکت هستند و با سردادن شعارهایی با مضامین استکبارستیزی، دفاع از مظلومان عالم بویژه مردم مظلوم فلسطین و دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همنوا با ملت ایران، حماسه‌ای از عزت و اقتدار ایران و ایرانی را به نمایش گذاشته اند.

امسال هم طبق قرار هر سال قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و فریاد آزادی قدس در بیش از ۹۰ نقطه این دیار طنین‌انداز شده است.

راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۲ در مرکز استان حوالی ساعت ۱۰ امروز (جمعه) از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد اما مردم از گوشه و کنار ساعاتی قبل در این مکان جمع شدند و برخی شهروندان نیز به‌ صورت خانوادگی در این اجتماع ملی و مردمی شرکت کرده‌اند.

هنوز ساعتی به شروع راهپیمایی باقی نمانده بود که قشرهای مردم خود را به محل‌های آغاز راهپیمایی رساندند تا همپای هم در مسیر آزادی قدس شریف گام بردارند.

جمعی از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در ضلع شمالی میدان ابوذر بیرجند با در دست داشتن پرچم مقدس ایران و پرچم فلسطین حضور خود را در این مراسم به نمایش گذاشته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسوولان استان و علمای اهل تسنن نیز به صفوف به هم پیوسته مردم پیوسته‌اند.

ساکنان روستاهای مرزی و عشایر خراسان جنوبی نیز همگام با سایر هم استانی‌ها و هموطنان با حضور در راهپیمایی روز قدس صحنه‌های باشکوهی را در دفاع از مظلوم به نمایش گذاشتند.

راهپیمایی مردم محلات عشایری آقا و چاه باشه در شهرستان مرزی زیرکوه نخستین تصاویری بود که امروز از خراسان جنوبی مخابره شد و در ادامه جلوه‌های ویژه از راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان درمیان روستای عشایری آواز بخش گزیک و در شهرستان سربیشه در روستاهای مرزی تجشک و مرکه بخش درح به دست مخاطبان رسید.

کوچه و خیابان‌های شهرها و روستاهای خراسان شمالی هم امروز شاهد صحنه‌های دیدنی از حمایت اقشار مختلف مردم روزه دار این خطه از ملت مظلوم و مقتدر سرزمین‌های اشغالی بود کهندای آزادی فلسطین را سردادند.

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور انبوه مردم وفادار به ارزش های اسلامی و آرمان های الهی بنیانگذار جمهوری اسلامی پس از سه روز شب زنده داری و نیایش از میدان شهید بجنورد مرکز استان آغاز شد و تا مصلی امام خمینی (ره) ادامه یافت.

در این راهپیمایی مردم روزه دار خراسان شمالی از اقشار مختلف شعار “مرگ بر اسرائیل” و “مرگ بر آمریکا” فریاد زدند.

حضور مردم ترکمن اهل سنت استان خراسان شمالی بویژه روحانیون این قوم بیش از همه در این راهپیمایی چشمگیرتر گزارش شده است.

راهپیمایان بجنوردی با مشت های گره کرده و سردادن شعارهای “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسراییل” و “الله اکبر” ضمن ابراز برائت از استکبار جهانی، حمایت خود را از مظلومان جهان اعلام داشتند.

مردم مومن، روزه‌دار و خداجوی شهرها و روستاهای مختلف خراسان شمالی که از آن با توجه به زیست اقوام مختلف اعم‌ از شیعه و سنی به عنوان رنگین‌کمان اقوام‌ یاد می‌شود، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس با سر دادن شعارهای مختلف، خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل اعلام کردند.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور امروز در اهواز و سایر مناطق استان خوزستان نیز با حضور پرشور مردم برگزار شد.

مومنان روزه دار با در دست داشتن پلاکارهای متعددی با مضمون مبارزه با استکبار ستیزی، انزجاز خود را از استکبار جهانی و رژیم کودک کش صهیونیستی نشان دادند.

مردم با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و نفرت خود را نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی و هم دستانش نشان داده و در حمایت از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین شعار سر دادند.

در طول مسیر راهپیمایی اقلام فرهنگی همچون پلاکاردهایی با شعار ضد صهیونیسم توزیع شد و کودکان و نوجوانان اهوازی با اجرای سرود، خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

مردم روزه‌دار و همیشه در صحنه استان کردستان هم از همان دقایق اولیه آغاز راهپیمایی با حضور پرشور و باشکوه خود در مسیرهای از پیش تعیین شده و با سر دادن شعارهای “مرگ بر اسراییل”، “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر صهیونیسم” به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف پرداختند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در استان کردستان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی مزین به تصاویری از مبارزات مردم فلسطین و قبله اول مسلمانان، نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی بویژه رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.

حضور قشرهای مختلف مردم، زن و مرد، پیر و جوان، بازاری و کارمند، کارگر، مسئولان، روحانیون و فرهنگیان، نظامی و دانش آموز و دانشجو در مراسم روز جهانی قدس امروز شهر سنندج پرشورتر از سال‌های گذشته است و این مهم نشان می دهد که مردم در همه صحنه ها حضور دارند.

مردم خداجو و ظلم ستیز استان ایلام در آخرین جمعه ماه رمضان امسال نیز بار دیگر به ندای پیر فرزانه و مراد خویش لبیک گفتند و فریاد رسای مردم مظلوم فلسطین شدند.

امروز آنها با تاسی از مولای غریب مظلومان و یاور بی پناهان و در ایامی که منتسب به شهادت ایشان است، فریاد رسای مردم آواره و دربند فلسطین در برابر دژخیمان رژیم صهیونیستی شدند.

امروز زن و مرد، پیر و جوان، خرد و کلان فارغ از هر منصب و جایگاهی با حضور در راهپمایی روز جهانی قدس عرش و فرش را به زیر گام های مستحکم خود به لرزه در آوردند.

مردم ایلام باز هم ثابت کردند در برابر ظلم و ستم استکبار جهانی و زیاده خواهی های جهان سلطه خاموش نمی نشینند و تا آزادی قدس اولین قبله آمال مسلمانان به مسیر مبارزه خود ادامه می دهند.

مردم بندرعباس هم با شرکت در راهپیمایی روز قدس پیام نویدبخش آزادی مسجدالاقصی و حمایت قاطع خود از ملت مظلوم فلسطین را از کنار امواج خروشان خلیج فارس به دنیا مخابره کردند.

راهپیمایان با در دست داشتن شعارنوشته های “مرگ بر رژیم بچه‌کُش صهیونیستی” “مرگ بر آمریکا” جانم فدای فلسطین” “القدس لنا” انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.

حضور اقشار مختلف جامعه اعم از شیعه و سنی و رده‌های متفاوت سِنی در راهپیمایی روز قدس امسال بندرعباس قابل توجه بود.

کودکان و نوجوانان در کنار بزرگسالان و زنان و مردان سالخورده با شرکت در این راهپیمایی و سر دادن شعار آزادی فلسطین و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی شدند.

استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بندرعباس، نیروهای نظامی و انتظامی، روحانیان و طلبه‌ها و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران نیز در این راهپیمایی شرکت داشتند.

راهپیمایی روز جهانی قدس به طرز باشکوهی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهر یاسوج مرکز این استان از ساعات اولیه صبح آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

خبرنگاران ایرنا در این استان گزارش دادند که قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و روزه دار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مسئولان اجرایی استان حضور گسترده و پرشوری در این راهپیمایی دارند.
افراد شرکت کننده در این راهپیمایی در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد مسیر میدان هفتم تیر، خیابان آیت الله طالقانی و خیابان مسجد صاحب الزمان (عج) به سمت مصلای امام خمینی (ره) را در حال سر دادن شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی می پیمایند.

شرکت کنندگان با سر دادن شعارهایی حمایت قاطع خود از ملت مظلوم فلسطین و انزجار شدید قلبی از جنایت های ددمنشانه رژیم غاضب صهیونیستی علیه فلسطینی ها و دیگر مسلمانان جهان را اعلام و نشان دادند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در استان لرستان و شهر خرم آباد نیز با حضور گسترده آحاد مردم و همچنین استاندار لرستان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، مدیران استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

مردم مومن و روزه دار لرستان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست و حمل دست نوشته هایی در حمایت از انتفاضه فلسطین و حرکت های انقلابی کشورهای منطقه، بر نابودی رژیم جعلی اسرائیل و برقراری استقلال و آزادی در تمامی کشورهای مسلمان به خصوص قدس شریف تاکید دارند.

راهپیمایی روز قدس در بروجرد نیز از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه در مسیر میدان یادبود، میدان بهشت، بلوار بهشت و مصلای نماز جمعه آغاز شد، همچنین این مراسم در دورود با طی مسیر میدان امام حسین(ع) میدان آزادگان، بلوار معلم و مصلای نماز جمعه بود.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار استان یزد امروز در فضایی معنوی برگزار شد.

شرکت کنندگان در راهپپمایی قدس امسال خیلی گسترده‌تر از سال‌های گذشته با شعارهای الله اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر استکبار و روز قدس روز جهان اسلام، جنایات غاصبان صهیونیستی را محکوم و از مردم فلسطین حمایت کردند .

این راهپیمایی باشکوه طبق برنامه از مسیر خیابان فرخی، میدان شهدا، خیابان قیام تا محل پایانی آن مسجد ملااسماعیل و محل برگزاری نمازجمعه با قرائت قطعنامه و سپس سخنرانی انجام شد.

راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در ۵۰ شهر و روستاهای مختلف استان یزد با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مومن و همیشه در صحنه همراه با برنامه‌های متنوع پرشورتر از گذشته برگزار شد.

قشرهای مختلف مردم استان مرکزی نیز برای حمایت از ملت مظلوم فلسیطن اشغالی و اعلام انزجار از جنایت‌های ددمنشانه اسرائیل غاصب و استکبار جهانی در میدان‌های اصلی شهرهای مختلف استان گردهم آمدند.

مردم روزه‌دار و انقلابی کلانشهر اراک با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی با مضامین حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل در میدان شهدای این شهر اجتماع کردند و  با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا از مسیر خیابان شهید رجایی به سمت میدان سرداران و مصلی بیت‌المقدس حرکت کردند.

راهپیمایان قدس در اراک با سر دادن شعارهای «الله اکبر خامنه ای رهبر»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، «خامنه ای رهبر مسلمین است، وارث و افتخار مؤمنین است» ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

حضور نوجوانان، جوانان و ورزشکاران با لباس‌های متحد الشکل، سازمان بسیج دانش آموزی و بسیجیان سرافراز ، حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی، تصاویر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز پارچه نوشته هایی در محکومیت جنایت های ضد انسانی اسرائیل از جلوه های این راهپیمایی بود.

مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین استان همدان هم همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور و گسترده به خیابان ها آمدند و ندای آزادی خواهی در حمایت از قیام مردم فلسطین سر دادند.

مردم روزه دار، ولایتمدار و با بصیرت الوند از اولین دقایق صبح جمعه با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس ندای آزادی قدس سر دادند و با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی برگ دیگری به افتخارات کتاب مقدس جمهوری اسلامی ایران افزودند.

اقشار مختلف مردم اعم از گروه ها، اصناف، جوانان، نوجوانان، زن و مرد و پیر و جوان با مشت هایی گره کرده با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس ندای مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زدند.

مردم همیشه در صحنه شهر مقدس قم نیز همگام و همصدا با آحاد ملت انقلابی ایران، به مناسبت روز جهانی قدس از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت مصلای قدس این شهر راهپیمایی کردند.

مردم ولایی قم با وجود آنکه شب گذشته به مناسبت سومین شب از لیالی قدر برای عبادت به درگاه الهی تا سحرگاهان بیدار بودند، در راهپیمایی روز قدس امسال با شعار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه آزادی» حضوری پرشور داشتند.

راهپیمایان درحالی‌که یک‌صدا شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل غاصب را فریاد می‌زدند از مسیرهای تعیین شده خود را به حرم مطهر حضرت معصومه(س) رساندند، سپس حرکت باشکوه خود به سمت مصلای قدس آغاز کردند.

مردم مومن، خداجو و روزه دار قزوین همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با اجتماع در محل های از پیش تعیین شده و با فریادهای “مرگ بر اسرائیل” راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار کردند.

شهروندان قزوینی با سر دادن شعارهای ” الله اکبر الله اکبر”،” مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا” ،”فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است” در مسیرهای تعیین شده راهپیمایی، ضمن حمایت و پشتیبانی از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین، در حال اعلام انزجار و نفرت از جنایت های رژیم سفاک صهیونیستی و حامیان آنها هستند.

در بین راهپیمایان روز جهانی قدس در قزوین، اقشار و گروه های مختلف مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد، روحانیان، اصناف و ورزشکاران در کنار مسوولان استانی، مدیران کل اداره ها و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی حضوری چشمگیر داشتند.

مردم مومن و همیشه در صحنه آذربایجان شرقی در جای جای استان با حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس که با شعار اصلی ” فلسطین محور وحدت جهان اسلام ، قدس در آستانه آزادی ” در سراسر کشور برگزار شد، احساس مسوولیت خود را نسبت به وقایع پاره تن جهان اسلام به نمایش گذاشتند.

مردم این خطه با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صهیونیست ضمن ابراز انزجار از حرکت های ددمنشانه صهیونیستها در سرزمین قدس و مسجد الاقصی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

در شهر تبریز حرکت ظلم ستیزانه مردم از هشت مسیر پیش بینی شده آغاز شد و گروه های مختلف مردم از زن و مرد و پیر و جوان خود را به محل تجمع اصلی در میدان ساعت رساندند و یک صدا و با دست های گره کرده شعار مرگ بر رژیم اشغالگر قدس و امریکای جنایتکار سر دادند.

مسابقات و پویش های مختلف فرهنگی و هنری از جمله مسابقه عکس و نقاشی ویژه دانش آموزان از برنامه های پیش بینی شده برای راهپیمایی روز قدس در تبریز بود و جوانان با شرکت در پویش ” آتش بر صهیونیسم ” پرچم رژیم جعلی اسرائیل را آتش زده و از آن فیلم و عکس تهیه کردند.

مردم استان آذربایجان غربی نیز امروز همگام و همراه با هموطنان خود برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی همصدا شدند.

شهروندان این استان مرزی که با نام رنگین کمان اقوام و ادیان هم شناخته می‌شود روز جمعه با حضور پرشور خود در راهپیمایی با شعارهای مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر منافق فتنه گر و صهیونیست، روز جهانی قدس یوم الله یوم الله، ما در کنار رهبریم از پیروان حیدریم، تا خون در رگ ماست آمریکا دشمن ماست، انزجار خود را از استکبار و ایادی آن فریاد زدند.

مسیر راهپیمایی امروز ارومیه مرکز آذربایجان غربی (میدان ولایت) مملو از اقشار مختلف مردم بود که برای بیان پیام وحدت مسلمین و تلاش برای آزادی فلسطین یکدل شده بودند.
کودکان و نوجوانان و دانش آموزان دختر و پسر نیز امروز همپای پدران و مادران خود فریاد قدس متعلق به مسلمانان است را سردادند و در هر رنگ و لباسی با کودکان و نوجوانان فلسطینی هم پیمان شدند.

مردم مومن روزه‌دار استان اردبیل نیز امروز همزمان با سراسر کشور و آزادیخواهان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان آزادی “قدس شریف” قبله اول مسلمین جهان با شعار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه آزادی»راهپیمایی کردند.

مردم شهرهای مختلف استان در حالی سومین شب از لیالی پرفیض قدر را تا پاسی از شب به راز و نیاز مشغول بودند که امروز با حضور پرشور از مکان‌های پیش بینی شده راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

راهپیمایی امسال روز جهانی قدس با توجه به تحرکات این رژیم در منطقه و تحولات داخلی این رژیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همزمان با اردبیل مردم شهرهای مشگین شهر، خلخال، پارس آباد، سرعین، نیر، نمین، بیله سوار، کوثر، اصلاندوز، گرمی و بخش‌ها و روستاهای این استان شاهد حضور پرشور مردم در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود.

در نقاط مختلف استان اصفهان به ویژه شهر کاشان نیز امروز راهپیمایی روز جهانی قدس پرشورتر از همیشه برگزار شد و مردم به خیابان ها آمدند تا انزجار خود را از رژیم صهیونیست و اشغالگر اسرائیل و همچنین استکبار جهانی نشان دهند.

در آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان و روز قدس، اجتماعات عظیم مردمی در اقصی‌نقاط ایران از جمله استان البرز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به راه افتاد.

مردم روزه دار استان البرز امروز همصدا و همراه با سایر آزادی خواهان جهان به پا خاستند تا به غاصبان جهان نشان دهند ریسمان وحدت و همگرایی مسلمانان محکم تر از آن است تا با اقدامات خبیثانه آنان پاره شود.
مردم استان البرز با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل انزجار خود را از اقدامات جنایتکارانه اسراییل به نمایش گذاشتند .

آنها آمده بودند تا به مردم فلسطین بگویند هرگز تنها نیستند و با فریاد بیزاری خود از جنایات اسرائیل بارقه امیدی در دل ملت مظلوم فلسطین ایجاد کنند.
فاطمه منوری افزود: اگر توان حضور در کشور فلسطین را ندارم اما فریاد بیزاری خودم را از جنایات اسراییل می توانم ندا بزنم.
حضور پرشور مردان، زنان، جوانان و نوجوانان بوشهری در راهپیمایی روز جهانی با هر گرایش و سلیقه و حرفه‌ای امروز نشان داد که همه آمده اند تا یک دل و متحد  بگویند ‘ قدس پاره تن جهان اسلام و فلسطین جزو جدایی‌ناپذیر قلمرو حکومت اسلامی است’.

فوج فوج جمعیت بوشهری‌های همسو با اقیانوس مردم آزاده سراسر جهان در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی صدای آزادگی شدند؛ آنها یکصدا شعار می‌دادند: روز قدس روز دین است تجلّی قدرت مسلمین است، “با پرچم ولایت برخیز ای دلاور، نابودی اسراییل حتمی است ای برادر”، امروز روز ذلت آمریکاست پایان اقتدار خودکامه‌هاست و باید که متحد شویم سراسر برابر رژیم اشغالگر …

 مردم چهارمحال و بختیاری نیز پس از سپری کردن شب قدر و رازو نیاز با خدا امروز همزمان با سراسر کشور و در سالی دیگر و در جمعه‌ای از ماه مبارک رمضان راهپیمایی روز جهانی قدس در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری برگزار کردند.

تابلوها و پلاکاردهای در دست مردم حاوی یک پیام همیشگی بود و آن اینکه قدس متعلق به جهان اسلام است و دست ظالمان رژیم جعلی اسرائیل باید از آن کوتاه باشد.

مردم استان سمنان با نام‌های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه هم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان زیر پرچم اسلام در حمایت از قدس شریف با شکوه و عظمت حضور خود و خلق حماسه‌ای دیگر، فریاد نابودی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی سردادند.

خبرنگاران ایرنا گزارش دادند که راهپیمایی روز قدس در سمنان با قرائت دعای فرج امام زمان (عج) آغاز شد وشرکت‌کنندگان در ادامه با شعارهایی از جمله «فلسطین پیروز است، اسراییل نابود است»، «مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا»، «قدس دل تپنده‌ زمین است، تجلی قدرت مسلمین است»، «مجاهد خدایی، بجنگ تا رهایی» تجاوز به خاک فلسطین را محکوم کردند.

در راهپیمایی روز قدس، تمامی اقشار جامعه و گروه‌های سنی مختلف از جمله کارمندان، کارگران، فرهنگیان، ورزشکاران، بسیجیان و جوانان حضور داشتند و مسئولان اجرایی و سیاسی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان سمنان نیز در طول مسیر راهپیمایی کنار مردم بودند.

راهپیمایان سمنان با حمل پرچم فلسطین و دست نوشته‌هایی از جمله «القدس لنا»، «فلسطین آزاد خواهد شد» و «فلسطین تنها نیست» و «قدس متعلق به مسلمین است و باید به آنان بازگردد» انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

 هزاران نفر از مردم مومن و روزه دار گیلان هم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همپای سایر ایرانیان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را در فضای استان طنین انداز کردند و در مسیر پاسداشت روز قدس و آزادی سرزمین قدس گامی دیگر برداشتند.

راهپیمایان روز جهانی قدس در رشت در حالی که شعار می دادند مااهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند، مگر امت بمیرد علی تنها بماند، لااله الاالله و محمد رسول الله منطق قرآن است، بانگ مسلمانان است فریاد روح الله است، مرگ براسراییل مرگ بر آمریکا، خواستار بیداری جهان اسلام علیه جنایات اسراییل غاصب درسرزمین های اشغالی شدند.
حاضران در این راهپیمایی همچنین ضمن تجدید میثاق باآرمانهای مردم فلسطین وامام راحل و مقام معظم رهبری آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در کرمانشاه نیز امروز (جمعه ۲۵ فروردین) از ساعت ۱۰:۳۰ صبح از میدان انقلاب اسلامی (مقابل مسجد معتضدی) آغاز و به سمت مسجد جامع کرمانشاه ادامه خواهد یافت./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.