تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

استاندار ایلام: فعالیت مرز چیلات دهلران برای اربعین امسال در دست پیگیری است

استاندار ایلام: فعالیت مرز چیلات دهلران برای اربعین امسال در دست پیگیری است
ایلام - استاندار ایلام گفت: رایزنی برای شروع فعالیت مرز چیلات دهلران به منظور سهولت در تردد زائران اربعین ۱۴۰۲ در دست اقدام و پیگیری است.

حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست ستاد اربعین اظهار کرد: باتوجه به اینکه استان ایلام نزدیکترین و مهمترین گذرگاه برای تردد زائران به عراق در زمان اربعین است، فعالیت مرز چیلات برای تردد مسافران اربعین ضروری است.

وی افزود: فعالیت مرز چیلات در زمان اربعین به منظور تسهیل در تردد زائران باید در سطح کلان و از سوی وزرای کشور و خارجه ایران و عراق پیگیری شود.

استاندار ایلام ادامه داد: باید فضای استان با توجه به کمبود زمان از هم اکنون اربعینی شود و تکمیل یا ایجاد زیرساخت های اولویت دار و دارای اهمیت بالا بدون ترک تشریفات برای اربعین سال جاری شتاب بگیرد.

بهرام نیا یادآور شد: باید نقاط خلاء، قوت، ضعف و نارسایی های طرح ها و پروژه های مهم و دارای اهمیت و کوتاه مدت اربعین سال جاری اعلام و پیگیری و تا قبل از شروع اربعین مرتفع شود.

وی نسبت به افزایش گیت ها برای تسهیل در ورود و خروج زائران تاکید و اضافه کرد: باید باتوجه به حجم زیاد زائران و گرمای هوا تعداد گیت های پایانه مرزی مهران افزایش باید.

استاندار ایلام ادامه داد: به واسطه کمبود منابع مالی اربعین در سال جاری باید دستگاه ها از ظرفیت منابع مالی وزارتخانه های متبوع، بنیادها و نهادها با اولویت پروژه های دارای اهمیت اربعین ۱۴۰۲ استفاده کنند.

بهرام نیا ایجاد سردخانه و کارخانه یخ را از مهمترین ضروریات اربعین امسال برشمرد و توضیح داد: با هدف مدیریت زمان باید سه سوله موجود انبار آب مهران با تغییر کاربری به سردخانه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته عمده یخ مورد نیاز از استان های همجوار لرستان، کرمانشاه، خوزستان، مرکزی و همدان تامین شد، بر ایجاد کارخانه های تولید یخ در مهران تاکید کرد.

وی از فرماندار مهران خواست فراخوان گسترده و عمومی برای احداث کارخانه های تولید یخ و سردخانه از سوی بخش خصوصی با صدور مجوز یک روزه منتشر و اطلاع رسانی شود.

استاندار ایلام افزایش پارکینگ ها و چشمه های بهداشتی توسط بخش خصوصی در مهران را ضروری خواند و تاکید کرد: باید در جوار پارکینگ بزرگ اربعین یک پارکینگ دیگر اخداث و همچنین در طول مسیر تردد زائران از جمله پل زائر چشمه های بهداشتی ایجاد شود.

بهرام نیا تاکید کرد: پروژه های مسیر دسترسی به پایانه مرزی مهران از جمله تونل های و پل شهید صلواتی در مسیر جاده ایلام – مهران تا ۲۷ تیرماه سال جاری باید تکمیل و به زیر بار ترافیک برود.

وی افزود: ۱۲۸ پروژه مهم مربوط به اربعین در سامانه منتاک (سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان های کشور) ثبت شده که این پروژه ها با اولویت بندی در سه سطح کوتاه، میان و بلندمدت بر اساس اهمیت طرح دسته بندی شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۳ طرح مهم تر با اعتبار سه هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان در بخش های مختلفی چون راه، تونل، پل، ابنیه، ایمن سازی راه های دسترسی، روشنایی، سرویس های بهداشتی، پارکینگ، سردخانه و کارخانه تولید یخ انتخاب شده اند.

به گفته استاندار ایلام از این ۳۳ طرح تعداد ۲۵ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان برای آماده سازی قبل از شروع اربعین بر اساس اهمیت بالای پروژه ها انتخاب شده است.

بهرام نیا از تمام دستگاه های عضو ستاد اربعین استان خواست پروژه های اربعین، میزان پیشرفت فیزیکی و ریالی، اعتبارات و شرایط پیشرفت طرح را از طریق سامانه منتاک ثبت و ۲ هفته یکبار گزارش جامعی از وضعیت پروژه ارائه دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.