تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

جانشین سپاه ایلام: شاعر متعهد با آرایه های ادبی به جنگ هجمه فرهنگی دشمن می رود

جانشین سپاه ایلام: شاعر متعهد با آرایه های ادبی به جنگ هجمه فرهنگی دشمن می رود
.

ایلام – جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با بیان اینکه دشمن به دنبال تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و تخریب جایگاه شخصیت های بزرگ و برجسته نظام است، گفت: شاعران با زبان هنر، احساس و آرایه های زیبای ادبی توان مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن را دارند.

سردار قدرت اله کریمیان روز شنبه در آیین اختتامیه دومین یادواره ادبی طلوع سرخ ویژه شاعران استان با محتوای ایثار و شهادت و جایگاه شهید سلیمانی در شعر شاعران استان ایلام اظهار کرد: یک شعر در قالب تکنیک های ادبی حرف دل شاعر و شرایط زمان وی را بیان کند.

وی با بیان اینکه شاعر فرزند زمانه خویش است، افزود: افراد با مراجعه به شعر شعرای پیش از خود به اوضاع جامعه در آن دوران پی می برند و شعر امروز شاعر آینده جامعه را ترسیم می کند.

جانشین سپاه امیرالمومنین علیه السلام ایلام یادآور شد: بسیاری از امور و فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و شعر، امکان ترویج ارزش های ناب اسلامی و انقلابی در جامعه و در بین نسل جوان و نوجوان را دارد.

به گفته کریمیان حرف های زیادی برای گفتن از شخصیت و منش حاج قاسم سلیمانی در قالب و زبان شعر و هنر وجود دارد و مقام معظم رهبری از مکتب ، منش و سیره شهید سلیمانی یاد کرده و به حقیقت یاد کردن از حاج قاسم ، یاد کردن از عصاره انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب است.

وی تاکید کرد: علاوه بر شعر حوزه و رشته های مختلف هنری نیز ظرفیت بسیار بالایی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و معرفی سردار سلیمانی به زبان هنر حقی بزرگ بر گردن تمام آزادیخواهان جهان است.

کریمیان با اشاره به اینکه هنرمند متعهد با ارزش ها و فضایل اخلاقی در اذهان باقی و جاوید می‌ماند، گفت: رصد و اشراف هنرمندان بر اوضاع ، احوال و وضعیت جامعه و جهان ضرورت دارد و هنرمند باید متعهدانه هنر و ظرفیت خود را در راستای توسعه ارزش ها و نیکی ها در جامعه به کار گیرد.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان ایلام هم گفت: ۱۵۰ اثر شعر با موضوع شهید سلیمانی به دبیرخانه یادواره ارسال شد که در پایان تعداد آثار برتر باتوجه به غنای شعرهای دریافتی به دبیرخانه از ۱۰ اثر به ۱۲ اثر افزایش یافت.

سمیه حیدری افزود: دومین یادواره شعر طلوع سرخ با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم بویژه شهید سردار قاسم سلیمانی برگزار شد.

وی با اشاره به میزان استقبال از دومین دوره یادواره طلوع سرخ، افزود: تعداد ۱۵۰ اثر شعری شامل شعر بومی‌، محلی، نو، سپید و کلاسیک به دبیرخانه یادواره ارسال شد که جهت طی مراحل داوری در اختیار هیات داوران قرار گرفت.

حیدری ادامه داد: برگزاری چنین یادواره هایی موجب رقابت ذوق های سلیم و شکوفایی قریحه های ادبی شعرا و ادبا و باعث گسترش بینش ادبی در سطح جامعه می شود.

به گزارش ایرنا، این یاداوره عصر امروز با حضور جمعی ار شعرا، ادبا و هنرمندان استان در محل هتل زاگرس شهر ایلام برگزار و از صاحبان اثار برتر تجلیل شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.