تاریخ انتشار : جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

مربی تیم ملی تپانچه: اگر فروغی نبود ۳۰ سال دیگر مدال المپیک می‌گرفتیم/ به امید زنده‌ایم

مربی تیم ملی تپانچه: اگر فروغی نبود ۳۰ سال دیگر مدال المپیک می‌گرفتیم/ به امید زنده‌ایم
تهران- مربی تیم ملی تپانچه گفت: جواد فروغی با مدال زیبایش در مسابقات المپیک توکیو در رشته تپانچه بادی ۱۰ متر مردان افتخار بزرگی برای کشور آفرید و اگر نبود ۳۰ سال دیگر به طلا می‌رسیدیم؛ اما به دست توانای وی رقم خورد.

در جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی در سال ۱۴۰۲، رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو چین در دو گروه مشخص شدند که رشته تیراندازی آقایان و بانوان در قالب گروه دوم اعزامی رشته‌های قطعی با ظرفیت نامشخص به این رقابت‌ها قرار گرفت.

اعزام تیم ملی تیراندازی به مسابقات هانگژو در حالی صورت خواهد گرفت که در پایان سال گذشته دومینوی معضل لغو اعزام‌ها به مسابقات بین‌المللی گریبان فدراسیون تیراندازی را هم گرفت و اعزام تیم ملی به جام جهانی هند لغو شد.

با تتوجه به این اتفاق به نظر می رسد ملی‌پوشان تیراندازی ایران شرایط سختی برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی را داشته باشن.

احمد ظفر جعفرزاده مربی تیم ملی تپانچه در واکنش به این مسئله به ایرنا گفت: اگرچه عدم حضور در مسابقات می‌تواند ادامه مسیر را برای ما سخت کند؛ اما به این نتیجه رسیدیم که این موضوع را جدی نگیریم و برای موفقیت در رویدادهای آینده گام برداریم.

وی ادامه داد: البته لغو اعزام‌ها فرصت رقابت را از تیم ملی می‌گیرد؛ زیرا رقبا در میادین مختلف در حال رقابت با سایر حریفان هستند و با خصوصیات و بازی آنها آشنا می‌شوند و اشکالات خود را برطرف می‌کنند؛ اما این فرصت از ورزشکاران ما گرفته شد.

مربی تیم ملی تپانچه تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون افت نداشتیم و حتی در تمرینات رکوردهای بهتری را شاهد بودیم و با آمادگی کامل در نخستین مسابقه سال یعنی جام جهانی باکو حاضر شویم. جام جهانی باکو فرصت خوب و بهترین میدان برای محک‌زدن است؛ زیرا تمامی رقبای مسابقات آسیایی هانگژو در آنجا حضور دارند و می‌توان سطح آنها را سنجید.

ظفر جعفرزاده با اشاره به اینکه ۴ تا ۵ نفر از ملی پوشان همچون جواد فروغی، وحید گلخندان، ‌سجاد پورحسین، رسول عفتی و امیر جوهری خو و ۳ نفر از بانوان به‌احتمال زیاد به جام جهانی باکو اعزام می‌شوند، درباره امکان لغو اعزام‌ها تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم اعزام به این رقابت‌ها لغو شود و مشکل مالی هم وجود ندارد و فدراسیون تمام همت خود را برای اعزام به کار بسته است؛ اما ممکن است جام جهانی باکو لغو شود.

وی تأکید کرد: همه امیدواریم آنچه مورد انتظار مردم کشورمان که به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در میادین مختلف است را برآورده کنیم. گرچه این کاری سخت است؛ اما با حضور افرادی همچون جواد فروغی غیرممکن نیست. کسی که با مدال زیبایش در مسابقات المپیک توکیو در رشته تپانچه بادی ۱۰ متر مردان افتخار بزرگی برای کشور آفرید و اگر نبود ۳۰ سال دیگر به طلا می‌رسیدیم؛ اما به دست توانای وی رقم خورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شرایط سخت خودمان را نباخته‌ایم و به امید زنده هستیم. بیشترین چالش در حوزه فشنگ و ساچمه است و با وجود اینکه تولیدات داخلی داریم؛ اما آنچه موردنیاز قهرمانان است تولید نمی‌شود و ساچمه یا فشنگی نیست که با استانداردهای خارجی رقابت کند؛ نه از نظر دقت، نه متریال و نه حتی باروت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.