تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

تجهیز و احیای ۶۶ نهالستان جنگلی/ پیش‌بینی جهش تولید نهال در سال جاری

تجهیز و احیای ۶۶ نهالستان جنگلی/ پیش‌بینی جهش تولید نهال در سال جاری
تهران - مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از تجهیز و احیای ۶۶ نهالستان بیابانی و مرتعی خبر داد و گفت: تعداد نهالستان‌های کشور از ۱۲۶ مورد به ۱۹۰ مورد رسید.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، رضا احمدی با بیان اینکه از این ۶۶ نهالستان احیا شده، ۴۴ نهالستان بیابانی و ۲۲ مورد نهالستان مرتعی است، افزود: ۶۶ نهالستان در گذشته متروکه شده بودند که با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، این نهالستان‌ها تجهیز و وارد چرخه تولید شده‌اند.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اضافه کرد: ۴۴ نهالستان بیابانی در ۲۱ استان بیابانی و ۲۲ نهالستان مرتعی در ۱۸ استان تجهیز و راه‌اندازی شدند.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید ۴۴ نهالستان بیابانی احیا شده بیش از ۱۰۰ میلیون اصله نهال و ۲۲ نهالستان مرتعی بیش از ۱۳۰ میلیون اصله نهال در سال است.

احمدی، مجموع سطح نهالستان‌های جنگلی کشور را در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: برآورد می‌شود امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهش تولید نهال‌های جنگلی در کشور اتفاق بیفتد.

وی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را از طرح‌های شاخص سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و گفت: تولید سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی و مقام معظم رهبری نیز است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.