تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳

یک فعال سیاسی اصولگرا:

لازمه ایجاد اعتماد عمومی، پرهیز از فضای تخریبی بین جریان‌های سیاسی است

لازمه ایجاد اعتماد عمومی، پرهیز از فضای تخریبی بین جریان‌های سیاسی است
تهران- یک فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه شور انتخاباتی بین فعالان سیاسی زیاد است، گفت: برای ایجاد اعتماد عمومی باید تلاش کرد فضای تخریبی بین نامزدها و جریان های سیاسی رخ ندهد، چون این تنش‌ها دلسرد کننده است.

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا درباره نگرانی‌های مطرح شده از سوی برخی کارشناسان و فعالان سیاسی درباره تکرار مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس ۹۸ برای انتخابات ریاست جمهوری به ایرناپلاس گفت: نباید درصد تقاضا برای مشارکت مردم در انتخابات را بالا ببریم. ما فقط در یک و یا دو دوره ۷۰ درصد مشارکت داشته‌ایم.

وی افزود: اکنون با توجه به نارضایتی‌های مردم از مشکلات اقتصادی مردم دلسردند اما به این معنا نیست که این وضعیت تا انتخابات ادامه داشته باشد. معمولا شور و هیجان برای انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از انتخابات مجلس است و همچنین اوج ماجرا در دو سه هفته آخر مشخص می شود.

ایمانی ادامه داد: شور انتخاباتی بین فعالان سیاسی زیاد است، به طوری که اکنون حداقل ۳۰ نفر کاندیدای انتخابات هستند؛ درواقع فکر نمی‌کردیم کسی بخواهد در این شرایط کشور، این مسئولیت را برعهده بگیرد اما فعالیت بین جناح‌های سیاسی در جریان است و در حال سازماندهی نیروهایشان هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تأثیر اعتماد عمومی در میزان مشارکت مردم، توضیح داد: به طور کلی حسن ظن اجماعی مردم نسبت به حکومت در میزان مشارکت مردم در انتخابات، تاثیر زیادی دارد و بسیار نکته قابل توجهی است اما به هر حال با توجه به اینکه بیش از سه ماه تا انتخابات فاصله است، روند اعتمادسازی زمان‌بر بوده و نمی‌توان اکنون این مساله را برای انتخابات آینده حل کرد.

وی درباره رویکرد شورای نگهبان در میزان مشارکت مردم گفت: ادعا نمی‌کنم تاثیری ندارد اما آمار را باید نگاه کنیم. روند ۳۰ ساله اخیر که نظارت استصوابی بوده نشان می‌دهد چندان در میزان مشارکت مردم موثر نبوده است؛ مگر سال ۷۶، نظارت استصوابی نبود؟ مگر در مجلس ۹۴، نظارت استصوابی نبود؟

او اضافه کرد: در مجموع میزان مشارکت مردم در انتخابات حدود ۶۰ درصد است. مگر در آمریکا و ایتالیا برای همه سلایق نماینده وجود دارد؟ در آمریکا مردم فقط دو گرایش دارند و دو نوع حق انتخابات. چون قبله آمال بسیاری کشورهای دموکراتیک غربی هستند من درباره آنها صحبت می‌کنم. آنهایی که دائم درباره نظارت استصوابی حرف می‌زنند، این کار آدرس غلط دادن برای از بین بردن ناکارآمدی خودشان است./ایرناپلاس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.