تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

معاون رئیس جمهور: مشاوران ایثارگران اجرای مصوبات شورای فرهنگ ایثار و شهادت در ادارات را پیگیری کنند

معاون رئیس جمهور: مشاوران ایثارگران اجرای مصوبات شورای فرهنگ ایثار و شهادت در ادارات را پیگیری کنند
کرمانشاه- معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ با بیان اینکه در دولت سیزدهم، مشاوران ایثارگران در ادارات به یک پست رسمی تبدیل شده است،گفت: لذا مشاوران ایثارگران در دستگاه های اجرایی موظف اند اجرای مصوبات شورای فرهنگ ایثار و شهادت در حیطه دستگاه خود را پیگیری و رسیدگی کنند.

 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز جمعه در شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمانشاه که در سرسرای شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، مصوبات شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در کشور رییس جمهور در راس آن قرار دارد و در استان ها استانداران، به منزله تصمیم هیات وزیران قانونی و لازم اجرا برای همه دستگاه های اجرایی اعلام کرد.

وی با اشاره به اهمیت بالای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: از زمان روی کار آمدن دولت آقای رئیسی، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از پشتبانی مالی برای اجرا مصوبات و برنامه ها خود برخوردار شده و دستگاه های اجرایی موظف اند یک درصد از بودجه جاری خود را به برنامه های این شورا در حوزه اداری خود اختصاص دهند.

قاضی زاده هاشمی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دارای قدرت عملیاتی دانست و گفت: این شورا یک مرکز مشترک بین تمام دستگاه ها اجرایی، برای خدمت رسانی و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران و اجرای برنامه های منسجم و چهارچوب دار در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان ها است.

معاون رییس جمهور در ادامه مشاور ایثارگران در دستگاه های اجرایی را موظف به پیگیری اجرای مصوبات شورای فرهنگ ایثار و شهادت آن اداره معرفی کرد و افزود: با ابلاغ دولت سیزدهم دفتر مشاور ایثارگران در ادارات به یک پست رسمی تعریف شده و در کنار پیگیری و رسیدگی خدمات به خانواده شهدا و ایثارگر در دستگاه مربوطه؛ مسئول پیگیری اجرای مصوبات این شورا نیز هست.

نرخ بیکاری در خانواده شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه ۱۸ درصد است

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اشتغال فرزندان خانواده شهدا و ایثارگر استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در سامانه اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه هزار و ۴۷۱ نفر از فرزندان شهید و ایثارگران برای یافتن شغل ثبت نام کردند، که نسبت به سال گذشته که ۸۱۰ نفر بودند، ۱۸ درصد رشد نشان می دهد.

وی اذعان داشت: متاسفانه درخواست شغل دولتی در بین فرزندان شاهد و ایثارگر به تبع کل کشور بالا است، در حالی که استخدام دولتی بسیار محدود است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه پرداخت تسهیلات خُرد به افراد را یک طرح شکست خورده ذکر کرد و گفت: این طرح به خاطر آن که افراد مهارت ندارند، بیشتر به یک کمک معیشتی می ماند و آنها را بدهکار میکند، بنابراین در بنیاد شهید به دنبال حمایت از کارآفرینان، برای اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر در قالب برنامه های متنوع هستیم.

قاضی زاده هاشمی همچنین ۱۰ درصد اعتبارات تبصره ماده ۱۸ استان ها را سهم خود اشتغالی خانواده شهدا و ایثارگر عنوان کرد و گفت: سال گذشته از محل ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار اشتغال تبصره ۱۸ بنیاد شهید کرمانشاه تنها ۲۲ میلیارد تومان یعنی کمتر از ۱۰ درصد جذب شد.

کرمانشاه از نظر تامین مسکن برای خانواده شهدا و ایثارگر ۲ و سه برابر از برخی استان ها عقب تر است

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۸۰ هزار خانواده شهید و ایثارگر در سطح کشور هیچ نوع خدمات مسکنی اعم از زمین، تسهیلات، مسکن دریافت نکردند، گفت: از این تعداد پنج هزار و ۳۸۰ مورد آن در استان کرمانشاه قرار دارد یعنی ۲ و سه برابر در دادن خدمات مسکن، از سایر استان ها عقب تر است در حالی در برخی استانها دور دوم حتی سوم ارایه خدمات مسکن به خانواده های شهید و ایثارگران هستیم.

یک بیمارستان برای ارایه خدمات درمان و بهداشت جانبازان در کرمانشاه باید ساخته شود

قاضی زاده هاشمی در ادامه هزینه سرانه بهداشت و درمان هر فرد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران را در سال گذشته ۱۷۴ هزار تومان اعلام کرد که در بودجه امسال ۵۰۰ هزار تومان لحاظ شده در حالی که قیمت واقعی ۶۲۰ هزار تومان است و با کسر هزینه درمانی حدود ۱۲۰ هزار تومانی برای هر بیمه شده مواجهه هستیم.

وی اضافه کرد: بنابراین ضروری است دیگر نهادها مانند علوم پزشکی، نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و حتی خود بخش خصوصی در کاهش هزینه های درمانی به بنیاد شهید کمک کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همچنین با اشاره به حدود ۲۱۷ جانباز اعصاب و روان در استان های غرب کشور بوِیژه در کرمانشاه، از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست به بنیاد شهید برای احداث یک بیمارستان ویژه اعصاب و روان و یک کلینک درمانی کمک کند.

استان کرمانشاه بیش از ۳۰ هزار ایثارگر دارد

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، هزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.