تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

حسینی: انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جدید یک ضرورت است

حسینی: انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جدید یک ضرورت است
همدان- معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین و انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جدید گفت: تمامی دستگاه های اجرایی باید در این زمینه کوشا باشند.

سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اظهار داشت: هر فرد باید با جریان‌شناسی ایران معاصر آشنا باشد و بداند که جریان اغتشاشات سال گذشته چگونه متولد شد و چه کسانی پیشگام بودند که بعد از آن بلافاصله یک جنگ اقتصادی به راه انداخته شد.

وی با بیان اینکه غرب مدعی است که جز آنها گروه دیگری زبان تعامل با دیگر کشورها را ندارند افزود: اکنون نیروهای انقلابی با کشورهای همسایه بهترین تعامل ها را دارند و کارهای بسیار اثربخشی انجام می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: جامعه امروز نیاز دارد که همه افرادش از مسائل روز اطلاع داشته باشند و تحلیل سیاسی انجام دهند.

وی افزود: معلمان در زمان جنگ به گونه ای دانش آموزان را تربیت کرده بودند که برای جانفشانی در راه وطن حاضر بودند در شناسنامه های خود دست ببرند و با تغییر تاریخ تولدشان به جبهه های جنگ بیایند.

افتتاح طرح اعتلا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

وی گفت: استفاده از کتاب های استاد مطهری در طرح “اعتلا” می تواند بسیار آموزنده باشد زیرا این استاد بزرگوار در تمامی حوزه ها به ویژه غرب شناسی و مسائل روز صحبت کرده و می تواند در پاسخ به سیاه نمایی های غرب منبع مؤثری باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی تنها نظامی است که عنوان حکومت را هم مردم انتخاب کردند و امام خمینی(ره) حقوق اساسی را هم به انتخاب مردم گذاشتند و در طول این ۴۴ سال در مواقعی که نیاز بوده، مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح “اعتلا” بسیار دارای اهمیت است اظهار کرد: این طرح از حیث ارتقای آگاهی و بینش افراد مؤثر است به طوریکه اگر ما امروز از شهید مطهری به نیکی یاد می کنیم به سبب این است که این عالم اهل اندیشه و فکر و پاسخگو به شبهات و سوالات مطرح در زمان خود بود.

حسینی ادامه داد: طی ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته به این میزان شبهات وجود نداشت به ویژه که امروز عده ای در فضای مجازی سرمایه گذاری می کنند و شبکه های متعددی به راه می اندازند تا شبهاتی ایجاد شود.

وی افزود: اکنون بیش از پیش شبهه به وجود آمده و ما باید با مطالعه و هم افزایی بتوانیم نسل جوان را به خوبی تربیت کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: نسلی جوان به دنبال حقیقت است اما ممکن است دیگران آنها را در مسیر دیگری قرار دهند و نباید ما بگذاریم که آنها به گونه ای که می خواهند بر روی دانش آموزان تأثیر بگذارند.

حسینی اظهار داشت: شهید مطهری به عنوان یک الگوی برجسته است که ما می توانیم از آموزه های ارزشمند وی بهره ببریم و بی جهت نیست که روز معلم را به نام این عالم و متفکر بزرگ گذاشته اند.

وی یادآور شد: این عالم برجسته و بزرگ هم می توانست عافیت طلبی را پیشه کند اما در دانشگاه تهران حضور مؤثر پیدا کرد و الفبای فلسفه، منطق وفقه را به دانشجویان آموخت و با حضور خود در اجتماعات توانست در بین مردم تأثیرگذار باشد و در عناوین مختلف از جمله حجاب، حقوق زن و تاریخ معاصر کتاب هایی را نوشته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: این متفکر بزرگ می گفت که جوانان باید با تاریخ معاصر آشنا باشند که اگر این طور نباشد تحلیل های آمیخته با تحریف به خورد آنها داده می شود و این ما هستیم که باید در این زمینه کار انجام دهیم و هیچ یک از ما مستثنی از مطالعه نیستیم و نیاز به مطالعه حتی یک‌بار آثار شهید مطهری را داریم.

حسینی افزود: استاد شهید مطهری با مطالعاتی که داشت و کتاب هایی که نوشت، باعث مستحکم شدن انقلاب اسلامی شده و دشمنان به این علت که متوجه تاثیرگذاری این شخصیت برجسته بودند، دست به شهادت وی زدند.

در پایان این آیین از زحمات ابوالفضل یداللهی، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، قدردانی و محمد عظیم خدایاری به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.