تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت:

قیمت خودروهای مونتاژی به تصویب رسید/ لزوم کاهش قیمت‌ها تا جلسه بعدی شورای رقابت

قیمت خودروهای مونتاژی به تصویب رسید/ لزوم کاهش قیمت‌ها تا جلسه بعدی شورای رقابت
تهران- مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت با اشاره به مصوب شدن قیمت خودروهای سواری خودروسازان بخش خصوصی، گفت: این خودروسازان موظف شدند تا زمان بعدی تشکیل جلسه شورای رقابت، قیمت تولیداتشان را رقابتی کنند.

«سپهر دادجوی توکلی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در اجرای ماده ۳/۱ دستورالعمل بازار خودروی شورای رقابت و مصوبه شماره ۵۴۳ مورخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ این شورا، قیمت محاسباتی محصولات مونتاژی سواری خودروسازان بخش خصوصی که به سازمان حمایت ارائه شده بود، در جلسه کارگروه خودروی شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان‌کرد: بر این اساس، قیمت‌های ارائه شده به سازمان حمایت پس از بررسی در شورای رقابت رای‌گیری شد و به تصویب رسید.

مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت تصریح کرد: نکته مهم این است که با در نظر گرفتن شاخص رقابت پذیری مشخص شد هیچ یک از این خودروها رقابت پذیر نیستند و در حقیقت در گروه G و F قرار می گیرند و باید هزینه تولید خودروهایشان را پایین بیاورند.

وی تاکید کرد: بر این اساس، مونتاژکاران بخش خصوصی موظف شدند تا در دوره بعدی بازبینی قیمت‌ها از سوی شورای رقابت به کاهش قیمت تمام شده این خودروهای سواری اقدام کنند.

دادجوی توکلی بیان‌داشت: بدیهی است در غیر این صورت و عدم ارتقای این خودروها از گروه‌های G و F به هر یک از گروه های A, B, C و D سبب می‌شود تا این خودروها به عنوان خودروهای غیررقابتی به مردم معرفی شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.