تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

یک هزار نفر کلاس اولی در راستای برنامه سفیر احسان به مشهد مقدس اعزام شدند

یک هزار نفر کلاس اولی در راستای برنامه سفیر احسان  به مشهد مقدس اعزام شدند
نگاه اقتصاد

محمد زارع، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه، عملکرد رسانه ها در استان ایلام را همطراز با استانهای بزرگ کشور عنوان کرد و گفت: نقش رسانه ها با توجه به این که استان ایلام با وجود بهره مندی از منابع خدادادی نتوانسته همسو با سایر استانهای کشور به سوی پیشرفت و توسعه حرکت کند، بسیار حائز اهمیت است.

 

زارع در ادامه با بیان این که سال گذشته بالغ بر ۴۱۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته این استان از سوی این نهاد انقلابی هزینه شده، خاطرنشان کرد: ۲۹۰ میلیارد تومان از این مقدار در قالب تسهیلات اشتغال خرد و خانگی در قالب بنیاد احسان ، بنیاد برکت ، بنیاد ۱۵ خرداد و سایر زیرمجموعه های ستاد پرداخت شده است..

 

این مسئول به فعالیت های حوزه اربعین در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این حوزه ۵۲ میلیارد تومان و ۶۸ میلیارد تومان نیز در سایر بخش ها هزینه شده است. ایشان اضافه کرد: سال گذشته ۱۵۰ سری جهیزیه نوعروسان با ارزش ۶ میلیارد تومان اهدا و ۱۰ هزار بسته معیشتی نیز با اعتبار ۹ میلیارد تومان نیز بین نیازمندان استان توزیع شد.

 

زارع با بیان این که سال گذشته ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در ایام کرونا بین اقشار مختلف مردم ایلام توزیع شده، تصریح کرد: توزیع پنج هزار سری نوشت افزار به ارزش سه میلیارد تومان، تحت پوشش قرار دادن ۵۰۰ دانش آموز پشت کنکوری برای کسب آمادگی ورود به دانشگاه از جمله برنامه های اجرا شده در حوزه ارائه کمک هزینه های تحصیلی در استان به شمار می رود.

 

زارع در ادامه خدمت رسانی به جامعه هدف در ایام شیوع کرونا را از دیگر فعالیت‌های این ستاد عنوان کرد و افزود: محرومیت زدایی همواره مهم ترین رسالت این نهاد بوده است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از اعزام یک هزار کلاس اولی در راستای برنامه سفیر احسان با اعتبار ۲۸۰ میلیون تومان به مشهد مقدس سخن به میان آورد و افزود: سال ۱۴۰۲ در قالب برنامه نسیم احسان ۲۴۰ دستگاه کولر به ارزش ۸۴۰ میلیون تومان بین نیازمندان پخش و همچنین ۱۵۰ عدد بخاری نیز در چارچوب پویش دلگرمی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در مناطق مختلف استان توزیع شده است.

 

زارع به توزیع و پخش ۱۲۵ تن گوشت مرغ با اعتبار ۶،۵ میلیارد تومان بین جامعه هدف و در قالب اجرای طرح سفره احسان در استان اشاره کرد و یادآور شد: سه مرحله رزمایش لبخند احسان در ماژین دره شهر ، حاشیه شهر ایلام و در آخرین نوبت حضور گروه پزشکی الکفیل در استان برگزار و به تعداد زیادی از افراد شرکت‌کننده خدمات رایگان ارائه شد.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان ایلام اظهار داشت: بیمارستان سیار احسان در هلیلان به مدت ۲ هفته مستقر بود و پنج هزار نفر در ایام برقراری این بیمارستان از خدمات درمانی بهره مند شدند که ۱،۵ میلیارد تومان نیز در این زمینه هزینه شد.

 

زارع گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۲ خانه احسان در مناطق محروم ایلام همچون ایوان ، ملکشاهی از سیروان و ایلام دایر شد.

ایشان با بیان این که در سال گذشته ۲۹۰ میلیارد تومان برای اجرای سه هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال خرد و خانگی در استان هزینه شده، تصریح کرد: ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی ستاد در نقاط روستایی و ۲۰ درصد در شهرها صورت می گیرد و برنامه ریزی به گونه ای است که سهم مناطق شهری در نقاط حاشیه ای باتوجه به محرومیت پرداخت شود.

 

زارع خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود امکانات درمانی و پزشکی و نیاز استان به ایجاد مرکز ناباروری، ستاد به این مقوله ورود کرد و ۱،۵ میلیارد تومان برای تجهیزات مرکز ناباروری بیمارستان طالقانی شهر ایلام اختصاص داد. ایشان افزود: امیدواریم با تامین نیروی انسانی هرچه زودتر مردم استان از مزایای آن بهره مند شوند و همچنین پرداخت ۱،۳ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات دستگاه آنژیوگرافی از دیگر حمایت های صورت گرفته در بخش پزشکی استان بوده است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، خدمات انجام شده در حوزه مسکن را شامل ۱۷۵ واحد مسکونی در شهر ایلام با مشارکت ستاد اجرایی در حال ساخت عنوان کرد و افزود: این واحدها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم تا پایان امسال تکمیل و به افراد واجد شرایط تحویل داده شوند.

 

زارع در پایان با بیان این که   سال گذشته  ۳۳۰ هزار وعده غذای گرم با اعتبار ۶ میلیارد تومان توزیع شده، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای بالای هوا در مهران ۸،۵ میلیارد تومان نیز برای احداث سایبان در مسیرهای منتهی به مرز هزینه و در کنار آن ۱۴۳ چشمه سرویس بهداشتی نیز در شهر مهران و پایانه مرزی توسط ستاد اجرایی جانمایی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.