تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

پرسپولیسی‌های ورزش ایران را بشناسید؛ از ارتش تک نفره تا آقای خاص

پرسپولیسی‌های ورزش ایران را بشناسید؛ از ارتش تک نفره تا آقای خاص
تهران- قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران با واکنش چهره‌های شاخص ورزش کشور همراه بود.

 

 

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس تهران روز گذشته با شکست چهار بر صفر نساجی قائمشهر موفق شد هشتمین قهرمانی خود را در لیگ برتر فوتبال ایران جشن بگیرد. تیم‌های سپاهان و استقلال نیز به عنوان دوم و سوم رسیدند.

این قهرمانی در شرایطی به دست آمد که تیم استقلال سال گذشته موفق شده بود لیگ را بدون باخت و یک آمار رویایی به پایان برساند. قهرمانی بدون باخت استقلال و قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم زمینه را برای کُری‌خوانی هواداران پرسپولیس فراهم کند؛ کُری‌هایی که از هواداران عادی به چهره‌های شاخص ورزشی کشیده شد و شماری از قهرمانان نامدار ورزش ایران به این قهرمانی واکنش نشان دادند.

محمد بنا آقای خاص کشتی ایران نخستین چهره سرشناسی بود که نسبت به قهرمانی پرسپولیس واکنش نشان داد. بنا قهرمانی هشتم پرسپولیس را در لیگ برتر فوتبال به یحیی گلمحمدی و این باشگاه تبریک گفت. بنا از جمله پرسپولیسی‌های کشتی ایران به شمار می‌رود.

البته در کشتی تنها محمد بنا نیست که از قهرمانی سرخپوشان هیجان زده است بلکه فردین معصومی آقای پشتک نیز با انتشار فیلمی از سرود قهرمانی هواداران پرسپولیس، نسبت به قهرمانی این تیم واکنش نشان داد. فردین و فرزندش امیررضا معصومی از جمله کشتی‌گیران پرسپولیسی هستند.

همچنین در بین قهرمانان کشتی آزاد ایران علی سوادکوهی غول‌کش کشتی جهان نیز پرسپولیسی است. میثم دلخانی نیز یک پرسپولیسی تمام عیار است که بارها در مصاحبه‌های خود به آن اشاره کرده است. امین طاهری ملی‌پوش سابق وزن ۱۳۰ کیلوگرم و احمد میرزاپور پهلوان ایران از استقلالی‌های سرشناس کشتی به شمار می‌روند.

در رشته وزنه‌برداری کوروش باقری نخستین فردی بود که نسبت به قهرمانی پرسپولیس واکنش نشان داد. او با انتشار عکسی از یحیی گل‌محمدی و برخی از اعضای تیم خود را در شادی هواداران سهیم کرد و پس از سال‌ها مشخص شد وی نیز نگاه رنگی به فوتبال دارد.

همچنین حسین توکلی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری نیز پرسپولیسی است. او با انتشار پستی علایق رنگی خود را به رخ رقیبان استقلالی کشید.

احسان قائم مقامی یک پرسپولیسی تمام عیار است که با برخی از نخبگان شطرنج کُری فوتبالی دارد. پرهام مقصودلو سوپر استاد شطرنج ایران و خلیل موسوی قهرمان ایران از دیگر نخبگان هستند که طرفدار تیم فوتبال استقلال هستند و با قائم مقامی کری دارند.

مهدی اولاد دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز با انتشار پستی قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفت تا به مانند سایر قهرمانان کشور حمایت خود را از سرخپوشان اعلام کند. در رشته‌های پارالمپیکی وحید نوری ملی‌پوش جودو نابینایان و دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو پرسپولیسی است.

یکی از سرشناس ترین پرسپولیسی‌های ورزش ایران شاهین ایزدیار است که در رشته شنا به ارتش تک نفره معروف است. ایزدیار در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جارکارتا موفق به کسب ۶ مدال طلا و یک نقره شد. وی در اظهاراتی اعلام کرده بود که می‌توانست هفت مدال طلا بگیرد اما به عشق پرسپولیس و ثبت عدد ۶ به آب زده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.