تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ه)در آیین افتتاح اولین نمایشگاه

۶۵هزار میلیارد تومان در مناطق محروم سرمایه‌گذاری می شود

۶۵هزار میلیارد تومان در مناطق محروم سرمایه‌گذاری می شود
✍️ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد: نمایشگاه "آباد ایران" برای اولین بار در مصلای تهران افتتاح شد.

 

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ه) رئیس کمیته امداد و مدیرعامل بنیاد علوی بنیاد مستضعفان برگزار شد ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان حضور پیدا کردند.

معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در آیین افتتاح نمایشگاه “آباد ایران” گفت با توجه به اینکه امروز نهادهای مختلف فعال در امر محرومیت زدایی در این اقدام ملی مشارکت دارند این برنامه را شروع می‌کنیم که هم راستا یی همه نهادهای دولتی و غیردولتی باجزء اصلی فناوری و علم ترکیب شوند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی افزود: برای آبادی کشورمان این هم افزایی ظرفیت ها و توانایی ها ضریب می دهد و مردم هم ثمره تاکید بیش از ۲۰سال سخنان رهبر معظم انقلاب در حوزه علم و فناوری را در اشتغال می بینند.

وی اظهار داشت مناطق محروم از نظر ظرفیت های سرزمینی و انسانی محروم نیستند و سرشار از منابع و استعداد هستند، این مناطق ثروت‌های سرزمینی بکر دارند و علت محرومیت آنها محرومیت در توجه است،از اینرو برنامه “آباد ایران” با حضور شرکت های دانش بنیان رونقی برای مناطق محروم ایجاد خواهد کرد.

سرپرست اجرایی فرمان امام نیز در آیین افتتاح نمایشگاه آباد ایران گفت: یکی از محورهای اساسی و نقاط هدف فعالیت‌های اجرایی فرمان امام(ه) محرومیت‌زدایی و فعالیت در مناطق محروم است، مناطق محرومی که در کشور وجود دارد به این مفهوم نیست ظرفیت و استعداد ندارند، بلکه به دلیل بی‌توجهی به ظرفیت جغرافیایی و نیروی انسانی بومی شایسته شکل گرفته اند.

وی افزود: ما به عنوان یکی از نهادهای پیشگام در بحث محرومیت زدایی در سال‌های اخیر، همواره تمرکز فعالیت خود را به مناطق محروم و دور افتاده برده ایم.

عارف نوروزی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام امسال ۶۵ هزار میلیارد تومان در مناطق محروم سرمایه‌گذاری می‌کند،که از این رقم ۷ هزار میلیارد تومان به حمایت ما از شرکت های دانش بنیان اختصاص دارد.

وی افزود:فعالیت های ستاد اجرایی با تشکیلاتی چون بنیاد برکت، بنیاد احسان، بنیاد۱۵خرداد و موسسه دانش بنیان برکت بر رفع محرومیت متمرکز شده است، همچنین در خصوص محلات نیز با راهبری جناب آقای آقا محمدی کار رفع محرومیت در محلات محروم سراسر کشور را پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد:ستاد اجرایی فرمان امام در بحث اشتغال آفرینی برای محرومین نیز فعالیت نموده و بر این اساس در سال گذشته بیش از یک میلیون شغل در این مناطق محقق شده ، که بیش از ۷۰۰ هزار شغل از این تعداد توسط ستاد اجرایی امام ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)در ادامه این مراسم در خصوص اشتغال زایی در مناطق محروم گفت: ابتداً به نمایندگی از امدادگران از برگزار کنندگان این نمایشگاه سپاسگزارم و امیدوارم این دستاورد که اولین دوره آن را شاهد هستیم استمرار داشته باشد.

وی افزود: امام عزیز در آن شرایط سخت ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب فرمان ایجاد کمیته امداد را صادر نمودند.

مرتضی بختیاری اضافه: کرد امام فرمودند: برای شکوفایی استعدادها تلاش کنیم، لذا کمک به نیازمندان باید عزتمندانه باشد و استمرار کار “آباد ایران” تا رفع محرومیت زدایی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد:مقام معظم رهبری فرمان انجام دو ماموریت توانمندسازی یا ایجاد درآمد با ثبات و اشتغال پایدار را در سال ۹۸ به کمیته امداد ابلاغ فرمودند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: بیش از ۵۵ درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند و باید اشتغال خانگی ایجاد کنیم ،که از شرکت های دانش بنیان استمداد دارم به اشتغال خانگی ورود کنند.

شایان ذکر است در ادامه این مراسم طرح تامین مالی ۴۰ تبلت ویژه نابینایان در مناطق معروف به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مطرح شد و با مشارکت ۵۰ درصدی ستاد اجرایی امام فرمان(ره) کمک ۲۵درصدی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و همراهی خیرین مرتبط با کمیته امداد و ستاد مستضعفان محقق گردید./سیدخلیل سجادی

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.