تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام: انسجام داخلی و تلاش جهادگونه مسوولان راه برون رفت از مشکلات است

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام: انسجام داخلی و تلاش جهادگونه مسوولان راه برون رفت از مشکلات است
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه در سایه انسجام داخلی و تلاش جهادی مسوولان می‌توان از مشکلات کشور عبور کرد، گفت: برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید ایل خزل، یک سنت حسنه و یک رسم فرهنگی قابل الگو شدن در سطح کشور است.

سردار جمال شاکرمی روز سه شنبه در جمع بسیجیان شهرستان چرداول، اظهار کرد: مردم این شهرستان در دفاع از سرزمین و مملکت اسلامی سابقه درخشانی دارند، و در طول هشت سال دفاع مقدس با نثار جان خود در برابر تجاوز رژیم تا دندان مسلح بعثی از کشور دفاع کردند.

وی با بیان اینکه مردم این شهرستان به ویژه ایل خزل نقش مهم و کلیدی در آزادسازی میمک در ابتدای هشت سال دفاع مقدس از چنگال دشمن بعثی داشتند، گفت: برگزاری یادواره شهدای ایل خزل یک ابتکار فرهنگی در راستای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام افزود: این ابتکار فرهنگی، یک سنت حسنه و یک رسم فرهنگی قابل الگو شدن در سطح کشور است که بنده به سهم خودم قدردان مسؤولان و دست اندرکاران برگزاری این یادواره هستم.

سردار شاکرمی با تقدیر از نماینده محترم ولی‌فقیه در استان در توجه به برگزاری یادواره‌ای شهدا، گفت: در شهرستان‌های سیروان و چرداول برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره و راه شهدا، هر ساله به میزبانی یکی از طوایف یادواره بیش از ۴۰۰ شهید ایل خزل برگزار می‌شود که در نوع خود اقدامی فرهنگی کم نظیری است.

وی با اشاره به اینکه این خطه فرزندان شایسته‌ای در همه عرصه‌ها پرورش داده است، ابراز کرد: امروز به برکت نظام اسلامی نظام اسلامی شاهد رشد و ترقی شهرستان چرداول به‌ویژه جوانان آن در عرصه‌های مدیریتی، سیاسی، فرهنگی در بخش‌های استانی و کشوری هستیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با گرامیداشت شهدای این شهرستان از جمله شهید یادگار امیدی، شهید ولی‌الله عباسی، شهید عبدالسلام حق نظری، شهید قدرت صیدی زاده و شهید شیرزاد فتاحی، ابراز کرد: شهدا مانند ستارگانی هستند که نورشان مسیر دفاع از انقلاب و مملکت را نشان می‌دهد، شهدایی که در عمل و در وصیت‌نامه‌شان حمایت از ولایت‌فقیه را بارها سفارش کرده‌اند.

سردار شاکرمی بیان کرد: مصداق استمرار دفاع از ارزش‌های انقلاب و تبعیت از ولایت‌فقیه مردم شریف چرداول، عروج شهید سرافراز قدرت صیدی زاده و شهید شیرزاد فتاحی در سال گذشته و جاری است، این شهرستان جوانانی به خود دیده است که خون پاکشان برای دفاع از نظام و مملکت اسلامی از خرمشهر تا ارتفاعات کردستان را مدیون خود کرده‌اند، شهدایی که بعضاً پیکرهای مطهر آنها هنوز به چرداول برنگشته و همچنان جاویدالاثر هستند.

وی گفت: دشمن برای خدشه واردکردن به هویت پرافتخار مردم شهرستان چرداول در مسیر دفاع از نظام اسلامی، تلاش‌های مذبوحانه‌ای داشته و دارد، از نخبگان، معتمدین و متنفذین قشرهای مختلف این شهرستان انتظار می‌رود که با جهاد تبیین، نسبت به آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان خود اقدام کنند و اجازه ندهند دشمن خارجی وعده‌ای فریب‌خورده به اهداف شومشان برسند.

سردار شاکرمی با بیان اینکه دشمن به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند جوان چرداولی در حیات طیبه انقلاب رشد کند، افزود: نظام اسلامی در حال گذر از مشکلات و موانع است، ما منکر وجود گرانی و مسائل مربوط به آن نیستیم، اما قطعاً با تقویت ایمان مردم و با امید به آینده در سایه انسجام داخلی و تلاش مسئولین می‌توان این مشکلات را برطرف می‌شود.

وی با هشدار به فریب‌خوردگان داخلی اغتشاشات سال گذشته، گفت: نباید از رأفت اسلامی ناشی از عفو کریمانه رهبر حکیم انقلاب سوءاستفاده کنند و باید با قانون‌پذیری جبران کنند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ابراز کرد: مردم شریف چرداول برای ثبت تاریخ پرافتخار گذشته خود صبورانه و مقاوم در مسیر دفاع از نظام و مملکت اسلامی عمل کرده‌اند به طوری که مردم روستای جانجان آسمان آباد در یک روز در سال ۱۳۶۷، پیکر ۹ شهید را بر روی دستان خود تشییع کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.