تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

عباس زاده مشکینی:

سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین دستاوردهای مهم سیاسی و اقتصادی به همراه داشت

سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین دستاوردهای مهم سیاسی و اقتصادی به همراه داشت
تهران- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:سفر آیت الله رییسی به آمریکای لاتین در راستای توسعه و تقویت دیپلماسی اقتصادی صورت گرفته است که دستاوردهای خوبی در ابعاد سیاسی و اقتصادی برای ایران به همراه داشته است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ما در مورد سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین بیان داشت: سفر آیت الله رییسی به آمریکای لاتین در راستای توسعه و تقویت دیپلماسی اقتصادی صورت گرفته است و دستاوردهای خوبی برای کشورماه به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران را بازیگر مهم بین المللی عنوان کرد و اظهار داشت: ایران به دنبال بازتعریف ارتباطات خود با کشورهای پیرامونی خود و دیگر کشورهای مستقل است و گام‌های جدی برای تقویت تعاملات سیاسی، تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها برداشته به این دلیل شاهد توسعه تعاملات روابط ایران با دیگر کشورها در دولت سیزدهم هستیم.

نماینده مردم مشکین‌شهر با اشاره به تلاش برخی از کشورهای غربی برای منزوی کردن ایران در نظام بین الملل بیان داشت: برخی از کشورهای غربی از جمله آمریکایی ها تلاش و سرمایه‌گذاری زیادی کردند تا با تبلیغات رسانه ای خود ایران را به عنوان یک کشور منزوی به جهان معرفی کنند، اما ایران همه تهدیدات خود را به فرصت تبدیل کرد و توانست روابط خود را با همه کشورهای که خواهان ارتباط با ایران هستند را تقویت کند.

وی سفر آیت الله رییسی به کشورهای آمریکای لاتین را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: این کشورها ظرفیت‌های زیادی برای توسعه و تقویت روابط و تعاملات تجاری با ایران دارند و می توانند در بهبود وضعیت اقتصاد کشورمان تاثیر بگذارند لذا توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای آمریکای لاتین بسیار مهم است و سفر رئیس جمهور در این برهه از زمان به موقع انجام شد که امیدواریم با امضا تفاهم نامه های اقتصادی این روابط پایدار شود و نتایج مثبتی برای طرفین به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» ۲۲ خرداد در راستای تعاملات بین‌المللی و به‌منظور تداوم سیاست تقویت روابط با کشورهای همسو و دوست و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و علمی، به دعوت رسمی همتایان خود در صدر یک هیات عالی‌رتبه عازم آمریکای لاتین شد.

در سفر آیت‌الله رئیسی به منطقه آمریکای لاتین به منظور ارتقای سطح روابط و گسترش تعاملات، چندین سند همکاری در حوزه‌های مختلف بین مقامات ایرانی و این ۳ کشور به امضا رسید که در این بین ۱۹ تفاهم نامه های همکاری در حوزه‌هایی همچون «ارتباطات و فناوری اطلاعات، انرژی، بیمه، حمل و نقل دریایی، آموزش عالی، کشاورزی، دارویی و پزشکی، تبادلات فرهنگی و همچنین توسعه همکاری‌های معدنی» بین تهران و کاراکاس است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.