تاریخ انتشار : جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

تحصیل ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی ایلام

تحصیل ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی ایلام
ایلام - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۱۲ هزار نفر معادل ۱۲ درصد کل جمعیت دانش آموزان این استان، در مدارس غیردولتی در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

 

علی درویشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: تمامی نظارت های بازرسان و کارشناسان در مدارس دولتی برای مدارس غیردولتی نیز در طول سال تحصیلی انجام می شود.

وی یادآور شد: شهریه این مدارس بر اساس شاخص هایی چون فضای فیزیکی ساختمان، زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری، امکانات و تجهیزات، معلمان بکارگیری شده و کلاس ها و برنامه های جانبی و فوق برنامه است که در سامانه بر اساس این گونه شاخص ها میزان شهریه مدارس تعیین می شود.

درویشی در خصوص مدارس ماندگار (مدارس و واحدهای مستحکم و قابل استفاده با بنای تاریخی به قدمت بیش از ۵۰ سال ) گفت: این مدارس به خاطر قدمت بنا اجازه تخریب و نوسازی یا تغییر کاربری ندارند و در استان ایلام مدرسه ماندگار داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش در مورد نوسازی و بهسازی مدارس استان ایلام یادآور شد: حدود ۲۰ درصد مدارس استان ایلام به علت فرسودگی و مستعمل بودن ساختمان نیازمند نوسازی هستند.

وی در خصوص میزان تراکم جمعیت دانش آموزان در کلاس های درس مدارس دولتی هم گفت: استان ایلام در مقایسه با کشور پایین ترین نرخ تراکم جمعیت در کلاس های درس را دارد و میانگین تراکم جمعیت دانش آموزان یک کلاس در کشور ۲۵ نفر و در ایلام ۱۸ نفر است.

درویشی با اشاره به شرایط استاندارد مدارس استثنایی و دانش آموزان با نیازهای ویژه افزود: استان ایلام ۶۰ مدرسه استثنایی با ۶۰۰ نفر دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف با بهره مندی از زیرساخت ها، تجهیزات و امکانات مورد نیاز این دانش آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه این دانش آموزان در دوران دبیرستان امکان تحصیل در مدارس فنی حرفه ای و کار و دانش جهت مهارت آموزی را دارند، خاطرنشان کرد: استان ایلام در حوزه مدارس استثنایی در زمینه مهارت آموزی دانش آموزان رشد مطلوبی دارد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.