تاریخ انتشار : جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

دستگاه قضا با هنجارشکنان مخل امنیت جامعه مماشات ندارد

دستگاه قضا با هنجارشکنان مخل امنیت جامعه مماشات ندارد
ایلام - رییس دادگستری ایلام گفت: دستگاه قضا نسبت به هرگونه هنجارشکنی اجتماعی که بنیان خانواده ها، امنیت اخلاقی و روانی جامعه را به مخاطره اندازد کوتاه نخواهد آمد و با هنجارشکنان برخورد جدی می کند.

عمران علیمحمدی در حاشیه برگزاری میز خدمت در مصلی شهر ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دستگاه قضا مکلف به پذیرش درخواست های مردم و رسیدگی به مطالبات آنها در چارچوب قانون و رعایت حقوق شهروندی است و دستگاه قضا به عنوان خادم و خدمت گذار مردم با رعایت قانون به آیین دادرسی پرونده ها ورود می کند.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری با توجه به مقابله با هنجارشکنی ها اجتماعی زمینه های گسست میان خانواده ها را کاهش می دهد، ادامه داد: دستگاه قضا در راستای احقاق حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد.

رییس دادگستری استان ایلام با تاکید بر احقاق حق و اجرای عدالت به عنوان مطالبه عموم مردم، افزود: دستگاه قضا برابر قانون به مسائل و خواسته های مردمی رسیدگی می کند و در برخورد با هنجارشکنی ها ورود قاطع دارد و دستورات لازم به ضابطین در خصوص مقابله با هنجارشکنی داده شده است.

علیمحمدی اضافه کرد: هدف و نگاه دستگاه قضا آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و آموزش به مردم به ویژه هنجارشکنان و در صورت تداوم جرم برخورد جدی با فرد یا افراد مذبور است.

وی هدف دادگستری استان و دستگاههای تابعه از برگزاری میز خدمت، گفت: دیدار و صحبت بدون واسطه مردم با مسئولان دستگاه قضا در بخش های مختلف و شنیدن خواسته ها و مشکلات آنها و پیگیری مطالبات عموم مردم و صدور دستورات لازم برابر قانون از اهداف برگزاری میز خدمت است.

علیمحمدی افزود: تسریع در رسیدگی به روند پرونده ها و توجه مسئولان دستگاه قضا به اسناد و مدارک ارائه شده عمده ترین خواسته های مطروحه مردم در جریان میز خدمت امروز بود.

به گفته رییس دادگستری استان ایلام، از سوی دستگاه قضایی دوشنبه هر هفته در مرکز استان و شهرستان های مختلف ملاقات عمومی مردمی برقرار است.

به گزارش ایرنا، میز خدمت علاوه بر ایلام در دیگر شهرستان های استان برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.