تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

فرمانده سپاه ایلام: نقش بزرگان و سران ایلات ایلام در مدیریت حوادث مهجور مانده است

فرمانده سپاه ایلام: نقش بزرگان و سران ایلات ایلام در مدیریت حوادث مهجور مانده است
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: نقش و جایگاه بزرگان، سران ایلات و عشایر استان در مناسبات و حوادث اجتماعی آنچنان که باید شناخته نشده و مهجور مانده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جمال شاکرمی روز دوشنبه در همایش استانی صبر (صلح، بخشش، رضایت)، اظهار کرد: اعضای ستاد صلح و صبر استان متشکل از بزرگان و معتمدان ایلات و طوایف مختلف است و حضور آنها در کنار خانواده مقتول بعد از بروز حوادثی نظیر قتل و جلب رضایت آنها مبنی بر گذشت از قصاص، در واقع مدیریت بحران و افزایش تاب آوری در این رویدادهاست.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام افزود: در ستاد صبر باید از ظرفیت همه بزرگان اقوام و ایلات استان برای مصالحه در بین خانواده های درگیر و جلوگیری از اختلافات بیشتر استفاده شود.

سردار شاکرمی با بیان اینکه مصلحان از آبروی خود می گذرند تا یک پرونده به سازش ختم شود، یادآور شد: مجاهدت و تلاش اعضای ستاد صبر و صلح و سازش و آثار و برکات اقدمات آنها در همه جای استان عیان و آشکار است.

وی تاکید کرد: اعضای صلح و صبر با ادبیات روانشناسانه و ظریفانه به مسائل ورود و با اشراف به تمامی جوانب یک حادثه نظیر قتل، موضوع را با حساسیت بالا، هوش، ذکاوت و داریت در مدیریت رخداد پیگیری می کنند و تا حصول نتیجه دست از تلاش برنمی دارند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تاکید کرد: حق و صبر ۲ واژه کلیدی توام با هم هستند و بزرگان ایلات و قبایل با صداقت و پرهیز از قول های عجولانه و احساسی، ماجرا را با عقلانیت و شفافیت مدیربت می کنند.

سردار شاکرمی با اشاره به اینکه باید نام و یاد این بزرگان حتی پس از فوت آنها نیز تکریم شود، گفت: اعضای هیات صلح و صبر باید در جلسات مصالحه جوانان را نیز با خود همراه سازند تا این جوانان در آینده پا در جای بزرگان ایلات نهند.

سردار جمال سلمانی، فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این همایش اظهار کرد: معتمدان و بزرگان جایگاه ویژه ای در استان دارند و مردم استان ایلام به شدت به نقش بزرگان در حوادث و رویدادها پایبند هستند و پرونده های زیادی با حضور موثر این افراد به صلح ختم شده است.

فعالیت ۲۸۶ هیات صلح در ایلام

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان ایلام نیز اظهار کرد: ایلات استان از گذشته تا کنون محل زایش و رویش بزرگان و مصلحان زیادی بوده است که بانی صلح و سازش در بین خانواده ها بوده اند.

جبار سپهری افزود: استان ایلام در زمینه ختم پرونده‌ ها به مصالحه رتبه چهارم کشور را دارد و سال گذشته ۱۰ هزار فقره پرونده به صلح منجر شده و در ۱۵ ماه گذشته تاکنون که این ستاد در استان راه اندازی شده ۱۸ فقره قتل منجر به سازش و رضایت خانواده مقتول شده است.

وی یادآور شد: در استان ۲۸۶ هیات صلح با ۶۸۰ صلح یار داریم و تا سه ماه آینده با فعال سازی دفاتر صلح و ستاد صبر در شهرستان های هلیلان، بدره و دره شهر تمامی استان دارای دفتر صلح و ستاد صبر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در پایان این آیین اعضا و گروه های فعال صلح و سازش و ستاد صبر تجلیل شدند.

این همایش با حضور جمعی از مسئولان و بزرگان ایلات و طوایف و اعضای هیات های صلح و ستاد صبر استان در شبستان مسجد النبی (ص) شهر ایلام همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.