تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

زائران اربعین باید از عظمت آزادسازی مهران آگاه شوند

زائران اربعین باید از عظمت آزادسازی مهران آگاه شوند
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: ایام اربعین باید چگونگی عملیات آزادسازی مهران از طریق تلوdزیون های بزرگ شهری در معرض دید زائران قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در آخرین جلسه هماهنگی گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد آزادسازی مهران اظهار کرد: بازپس گیری مهران از نوع عملیات های نامنظم بود که چگونگی انجام آن قابلیت تدریس و آموزش در دانشگاه های بزرگ نظامی دنیا را دارد.

وی افزود: آنچنان که باید به اهمیت و اعجاز این عملیات و جایگاه راهبردی مهران در دفاع مقدس پرداخته نشده و تصاویر چندانی از آن روزگار مستندسازی نشده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام یادآور شد: اربعین فرصتی مغتنم برای شناساندن مهران و عظمت عملیات کربلای یک به زائران و مسافران است تا طی مدت حضور در مهران با چگونگی آزادسازی این شهر از دست دشمنان آشنا شوند.

شاکرمی ادامه داد: صدام بعد از شکست های پی در پی و از دست دادن شهر استراتژیک فاو اقدام به تصرف مهران کرد و تمام اراضی این سرزمین را با کمین، تجهیزات، مین، و سنگر ناایمن کرده بود.

وی یادآور شد: صدام برای تصرف مهران از جدیدترین تجهیزات و تسلیحات نظامی روز آن دوره بهره برد و بلوک شرق و غرب بیش از ۱۵ میلیارد دلار به صدام برای خرید این تجهیزات پرداخت کردند.

شاکرمی اضافه کرد: اکنون نیز باید همچون دوران جنگ عمل کنیم و با هم افزایی همه دستگاه ها و نهادها، یک جشن باشکوه و در خور شان استان ایلام، شهر مهران و ایثارگران حاضر در این عملیات در ابعاد ملی گرفته شود.

وی از همه دستگاه ها به ویژه صمت، شهرک های صنعتی، شرکت های وابسته به وزارت نفت، جمعیت هلال احمر و دیگر ادارات خواست از تمام امکانات خود برای برگزاری جشن آزادسازی مهران بکارگیری کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست دستگاه های حاضر در جلسه به شرح وظایف خود برای مشارکت در جشن بزرگ آزادسازی مهران پرداختند.

جشن آزادسازی مهران شامگاه شنبه آتی در محل یادمان نقطه ایثار قلاویزان با حضور سخنران کشوری برگزار می شود.

تیرماه سال ۱۳۶۵ شهر مهران بعد از چندین بار دست به دست شدن بین قوای ایرانی و عراقی سرانجام در عملیات کربلای یک با رمز یا ابوالفضل العباس (ع) ادرکنی بازپس گیری شد.

لشکر ثارالله کرمان به فرماندهی سردار شهید قاسم سلیمانی نقشی انکار ناپذیر در این عملیات داشتند.

هم اکنون نیز مهران به عنوان دروازه اصلی عتبات عالیات نزدیکترین و امن ترین گذرگاه زمینی ایران به عراق است و در ایام اربعین بیش از ۶۰ درصد زائران از این مرز تردد می کنند.

مهران در ۸۵ کیلومتری مرکز استان ایلام و در نقطه صفر مرزی با عراق قرار دارد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.