تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

همزمان با سفر رئیس جمهور انجام می‌شود؛

افتتاح ۸ هزار میلیارد تومان طرح‌های صنعت آب و برق در استان کرمان

افتتاح ۸ هزار میلیارد تومان طرح‌های صنعت آب و برق در استان کرمان
تهران- همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان کرمان، ۱۱ پروژه‌ صنعت آب و برق این استان با اعتباری افزون بر هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان روز جمعه (فردا) افتتاح می‌شود.

به گزارش وزارت نیرو، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به همراه علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو صبح جمعه (فردا) به منظور افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به استان کرمان سفر می‌کنند.

تصفیه خانه آب شرب و آبرسانی به شهرهای بم و بروات از جمله طرح‌های آماده افتتاح است.

این پروژه شامل خط انتقال آب شرب به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، دو مخزن ۱۰هزار و پنج هزار مترمکعبی و ۴۰ کیلومتر خط برق است.

فاز نخست تصفیه‌خانه نیز به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه از مجموع یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آماده افتتاح است.

پروژه آبرسانی بم و بروات از سد نسا بیش از ۱۰ سال نیمه کاره بوده و در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشا کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهرهای شرقی استان به ‌ویژه بم از دسترسی به این آب باکیفیت محروم بودند.

تأمین، تصفیه و انتقال آب شرب شهرهای بم و بروات به میزان ۲۰ میلیون مترمکعب در سال و در فاز توسعه طرح شهرهای فهرج، ریگان و نرماشیر و ۱۴۲ روستای مسیر به میزان حدود ۱۰ میلیون مترمکعب در سال هدف ( سال ۱۴۲۵ ) افق زمانی این طرح است که با توجه به وضعیت نامطلوب کمی و کیفی آب شرب منطقه و تبعات بهداشتی و اجتماعی ناشی از آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این پروژه ۲۴۰ هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را تحت پوشش آب شرب سالم و پایدار قرار داده و طرح آبرسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان هم در سال هدف، ۴۲۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

افتتاح خطوط جمع‌آوری، انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان نیز پس از مدت‌ها در این سفر به انجام می‌رسد تا مردم و صنعت شهرستان از مزایای آن برخوردار شوند.

این پروژه شامل ۳۷۳ کیلومتر خطوط جمع‌آوری و تصفیه‌خانه به ظرفیت ۲۶ هزار و ۵۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.

افزایش سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی، بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنعت از جمله فواید و اثرات مثبت اجرای این پروژه است.

جمعیت هدف این پروژه در فاز یک ۲۱۰ هزار نفر طراحی شده است.

از دیگر پروژه‌هایی که جمعه به صورت رسمی با دستور رئیس جمهور افتتاح می‌شود، می‌توان به پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت سبزواران، خط ۴۰۰ کیلوولت شاهماران۲، خطوط ۱۳۲ کیلوولت ارتباطی جیرفت و خط ۴۰۰ کیلوولت بم- جیرفت اشاره کرد.

همچنین در این سفر طرح‌های دیگری چون احداث، توسعه، اصلاح، بهینه‌سازی شبکه برق جهت برق‌رسانی به بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ متقاضی فاقد برق، برق‌رسانی به تعداد ۱۲ روستای فاقد برق، برق‌رسانی به تعداد ۶۳۷ واحد مسکن ملی و تحویل پنل خورشیدی به عشایر استان به تعداد ۳۴۰ دستگاه افتتاح می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.