تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

اجرای طرح محله اسلامی در ۳۱۳ محله شناسایی شده ایلام

اجرای طرح محله اسلامی در ۳۱۳ محله شناسایی شده ایلام
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: ۳۱۳ محله در استان برای اجرای طرح محله اسلامی شناسایی شده است.

سردار جمال شاکرمی روز دوشنبه در همایش و کارگاه تخصصی محلات اسلامی با حضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسوالله (ص) تهران بزرگ اظهار کرد: طرح محله اسلامی یک حلقه مفقوده بود که اجرای مفاد آن محلات را از رها شدگی می رهاند.

وی افزود: برای اجرای درست طرح محله اسلامی در استان باید از ظرفیت فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، هیات امنای مساجد و معتمدان محلات استفاده شود.

شاکرمی با تشبیه فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج محلات به نخ تسبیح، ادامه داد: این افراد توانایی انسجام بخشی و به کارگیری مردم محلات در برنامه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را دارند.

وی در خصوص هدف از برگزاری این همایش هم توضیح داد: این همایش با سخنرانی ویژه فرمانده سپاه تهران بزرگ و بهره مندی از تجارب سپاه در مناطق و محلات پایتخت انجام گرفت و پیش درآمدی برای سه ماهه نخست سال آینده برای اجرای اصولی طرح خواهد بود.

فرمانده سپاه استان ایلام ادامه یادآور شد: فراخوان مقاله به منظور چگونگی اجرای هرچه بهتر و مطلوب تر طرح محلات اسلامی در سطح استان نیز برگزار می شود.

شاکرمی از فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج محلات خواست بزرگان و معتمدان هر محله را با محوریت مساجد برای اجرای طرح محله اسلامی بکارگیری کنند و اقدامات و عملکرد خود را در جلسات گزارش دهند.

وی تاکید کرد: باید مولفه های پیش برنده برای دستیابی به یک محله و جامعه اسلامی در عمل و اجرا عیان و مردم محلات از مزایا و شیرینی این طرح بهره مند و متنفع شوند.

شاکرمی افزود: فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج و مجریان طرح محله اسلامی باید در محلات محل خدمت خود بررسی موضوعات و آسیب های اجتماعی، نیازها و مشکلات، مسائل فرهنگی، ترغیب به حضور حداکثری در نماز جماعت مسجد محل، مشارکت خودجوش در برنامه های مختلف و ایده پردازی های اقتصادی برای ساکنان محلات را مد نظر داشته باشند.

وی یادآور شد: سلامت محلات از هر گونه ناهنجاری و آسیب های اجتماعی باعث داشتن جامعه ای سالم و پاکیزه با مردمی پایبند به ارزش های اسلامی می شود.

به گزارش ایرنا، در این همایش که باحضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ برگزار شد، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج نیز حضور داشتند و در کارگاه تخصصی این همایش شرکت کردند.

استان ایلام بنا بر آخرین تقسیمات سیاسی دارای ۱۲ استان، ۲۹ شهر و بیش از ۵۰۰ روستا است.

استان ایلام دارای ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.