تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

استاندار ایلام: تقویت هویت ملی و اسلامی وظیفه خطیر صدا و سیما است

استاندار ایلام: تقویت هویت ملی و اسلامی وظیفه خطیر صدا و سیما است
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به نقش صدا و سیما در امیدآفرینی در جامعه، گفت: تقویت هویت ملی و اسلامی که مورد هجمه گسترده دشمنان قرار گرفته از خطیر ترین وظایف صدا و سیما است.

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه‌ مدیران کل صدا و سیمای مرکز ایلام با اشاره به اینکه استکبار جهانی با در اختیار داشتن ۲ هزار شبکه‌ معاند در صدد خدشه به نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ اظهار داشت: رسانه، امروز حرف اول را در دنیا می‌زند و جنگ امروز، جنگ رسانه هاست.

وی افزود: رئیس سازمان صدا و سیما به واسطه‌ همین حساسیت و رسالت سنگین و حسب قانون اساسی، توسط رهبر فرزانه‌ انقلاب منصوب و سه قوه نیز به‌صورت راهبردی بر عملکرد این سازمان نظارت می‌کنند ؛ چراکه صدا و سیما نقشی پر قدرت و وظیفه‌ای فرا قوه‌ای بر عهده دارد.

استاندار ایلام تاکید کرد: صدا و سیما حافظ هویت اسلامی مردم که برگرفته از اعتقادات دینی، فرهنگی و سیاسی است؛ می باشد و مجموع این موارد هویت ملی ملت ایران را شکل می‌دهد، لذا از رسالت‌های صدا و سیما حفظ این هویت است.

بهرام نیا با بیان اینکه دنیای استکبار با بیش از ۲ هزار رسانه‌ تبلیغاتی قوی و نابرابر به جنگ جمهوری اسلامی برخاسته است، ادامه داد: هدف این رسانه‌ها، وارونه جلوه دادن دستاوردهای نظام در همه‌ ابعاد نظامی، پزشکی، هسته‌ای و سایر قسمت هاست ؛ صدا و سیما رسالت سنگینی در خنثی کردن این توطئه ها بر عهده دارد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان ایلام در عرصه‌های مختلف گفت: ایلام از یک شرایط ویژه‌ای برخوردار بوده و ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان همجوار دارد که به یک فرصت برای استان به خصوص امنیت پایدار تبدیل شده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: همه‌ اقوام و متناسب با ۱۲ شهرستان، باید در صدا و سیما دیده شوند ؛ قومیت و قبیله‌گری در استان نباید محلی از اعراب داشته باشد و عدالت‌محوری در همه ابعاد رعایت شود.

بهرام نیا تاکید کرد: همسایگی با سه استان همجوار کشور عراق باعث شده است که بیشترین زائران به از ایلام به عتبات عالیات مشرف شوند و همه ساله خیل عظیمی از زائران از مرز مهران تردد می‌کنند که برگرفته از دوران دفاع مقدس است، همان‌طور که این مردم علاوه بر این‌که در خط مقدم نقش‌آفرینی کردند، میزبان رزمندگان هم بودند.

وی یادآور شد: باید با برنامه‌های با کیفیت در راستای معرفت‌افزایی و پوشش خبری این حماسه و آنچه نیاز زائران است، حرکت کنیم، حتی از این فرصت در جهت اقتصاد استان هم استفاده کرد.

 

تحول عظیمی در حوزه‌ زیرساخت‌های اربعین ایجاد شده است

استاندار ایلام عنوان کرد: ستاد اربعین‌ حسینی استان، سال گذشته به خوبی پای کار آمد و اقدامات بزرگی صورت گرفت، ظرف ۹ ماه ۲۰ کیلومتر راه جدید چهارخطه ایجاد و برای اولین بار جاده‌ی ایلام – مهران دوطرفه شد.

بهرام نیا اضافه کرد: همچنین ۶۵ هکتار برای پارکینگ خودروهای سواری با ظرفیت پارک ۱۰۰ هزار خودرو فراهم شد، مشکلات مربوط به تامین آب و فاضلاب برطرف و میزان ماندگاری زائران در پایانه‌ برکت به حداقل رسید که همه‌ این اقدامات نتیجه‌ همدلی مسوولان بود.

وی با بیان اینکه تحول عظیمی در حوزه‌ زیرساخت‌های اربعین و معنویت‌افزایی استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر ۶۵ هکتار پارکینگ قبلی، ۲۵ هکتار پارکینگ جدید ایجاد شده و میزان پارک خودرو برای اربعین امسال به حدود ۱۴۰ هزار خودرو ارتقا پیدا کرد تا مردم بتوانند با وسیله‌ نقلیه‌ شخصی در مرز مهران حضور پیدا کنند.

استاندار ایلام گفت: علاوه بر این، سال گذشته ۵۲۰ روحانی در راستای تقویت معرفت‌افزایی و برپایی نماز جماعت در موکب‌ها فعالیت داشتند که قابل تقدیر است؛ لذا صدا و سیمای مرکز ایلام این اقدامات را رسانه‌ای و در کنار آن با نگاه امیدآفرینی کاستی‌ها را هم منعکس کند.

بهرام نیا ادامه داد: صدا و سیما با توجه به گسترش فضای مجازی کار سختی در پیش دارد، استفاده از ظرفیت این عرصه باعث شد ایلام ایام نوروز در سطح کشور به‌عنوان یکی از استان‌های پراقامت و مسافرپذیر شناخته شود.

 

ظرفیت‌های همه مناطق کشور در رسانه ملی به صورت عادلانه منعکس شود

معاون امور استان‌های رسانه ملی نیز در این مراسم جایگاه رسانه ملی را بعنوان کانون جنگ نرم مورد توجه قرار داد و گفت: باید همه ظرفیت‌ها و امکانات رسانه برای مقابله با هجمه جنگ نرم و ترکیبی دشمنان انقلاب اسلامی بکار گرفته شود.

حسن عابدینی با تبیین سند تحول سازمان صداوسیما هویت محوری، عدالت گستری و امیدآفرینی را از محورهای کلیدی رسانه ملی در دوره جدید تحولی عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود مزیت‌ها و ظرفیت‌های همه مناطق کشور در رسانه ملی به صورت عادلانه منعکس شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه استان ایلام بویژه مرز بین المللی مهران در موضوع اربعین حسینی مطرح کرد: زیرساخت‌ها و امکانات رسانه‌ای صداوسیمای مرکز ایلام و نیز در مرز بین المللی مهران تقویت و توسعه می‌یابد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی همچنین از ایجاد دفاتر خبری در همه شهرستان‌های استان ایلام خبر داد.

مدیرکل سابق صداوسیمای ایلام نیز در این نشست عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای شبانه روز علیه نظام و اهداف انقلاب اسلامی برنامه سازی می کنند و این وظیفه صداوسیماست که در مقابل آن‌ها قد علم کند.

محمد بازوند بیان کرد: ترویج بی حجابی و بی عفتی در جامعه، اغتشاشات پاییز سال گذشته، تحریم‌ها و کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای نظام، همه از ابعاد جنگ نرم دشمن است که رسانه ملی تلاش می کند در گستره شبکه‌های سراسری و استانی این توطئه های دشمنان را خنثی کند.

مدیرکل جدید صداوسیمای استان ایلام نیز در سخنانی با بیان اهمیت جایگاه رسانه در جنگ نرم اظهار کرد: تلاش می‌شود با برنامه ریزی مدون ، همکاری و هم فکری همکاران و مدیران مرکز و دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی استان همه ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف معرفی شود.

ناصر بهرام همچنین بر انعکاس به موقع مطالبات و خواسته‌های مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق این هدف و حل مشکلات مردم تاکید کرد.

در پایان این مراسم از خدمات محمد بازوند مدیر کل سابق صداوسیمای مرکز ایلام تقدیر و ناصر بهرام بعنوان مدیر کل جدید صداوسیمای مرکز ایلام معرفی شد.

بهرام پیش از این سمت مدیر کلی صداوسیمای مرکز آبادان، معاونت خبر مراکز آبادان، و خوزستان را در کارنامه خود دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.