تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

۴۴ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی ایلام افتتاح شد

۴۴ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی ایلام افتتاح شد
ایلام - همزمان با بزرگداشت هفته بهزیستی ۴۴ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی ایلام بصورت همزمان در شهرستان‌های این استان افتتاح شد.

این آیین بصورت نمادین در شهرستان ایوان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی برگزار و یک واحد مسکونی مددجویان دارای معلولیت تحویل داده شد.

رییس اداره هماهنگی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی ایلام در حاشیه این آیین توضیح داد: برای ساخت هریک از این واحدها به خانواده‌های دو معلول به بالا و ساکن در مناطق شهری ۲ میلیارد ریال و در مناطق روستایی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر مددجویان یک میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

کرم نقدی بیان کرد: این واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی سراسر استان احداث و امروز همزمان افتتاح شدند.

وی با ذکر اینکه سال گذشته ۳۳۳ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد، ادامه داد: برای ساخت این واحدها بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال به عنوان کمک هزینه ساخت بصورت بلاعوض پرداخت شده است.

رییس اداره هماهنگی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی ایلام یادآور شد: در چهار ماهه نخست سال جاری ۵۸ میلیارد ریال برای حمایت مددجویان در حوزه مسکن اختصاص یافته است.

نخستین مرکز مشاوره شهرستان چرداول افتتاح شد

همزمان با بزرگداشت هفته بهزیستی نخستین مرکز مشاوره شهرستان چرداول با عنوان “آرامش ماندگار” روز چهارشنبه با حضور امام جمعه و مسئولان محلی این شهرستان و مدیر کل و معاون و مسئول حراست اداره کل بهزیستی در شهرستان چرداول افتتاح شد.

مدیر کل بهزیستی ایلام در این آیین گفت: علاوه بر این مرکز امروز دو مرکز مشاوره دیگر در مرکز استان افتتاح که در مجموع تعداد کل مراکز مشاوره استان به ۳۷ مورد رسید.

حسین نورعلیوند” بیان کرد: در این مراکز خدمات تخصصی مشاوره و روانشناختی به مراجعان ارایه می شود.

وی با ذکر اینکه پارسال بیش از ۲۰ هزار نفر در این استان به مراکز مشاور مراجعه کرده اند افزود: از ین تعداد ۱۴ هزار و ‭‭‭۱۱۸‬‬‬نفر مراجعان حضوری مراکز دولتی و غیر دولتی و ۶ هزار و ‭‭‭۳۲۱‬‬‬ نفر تماس گیرندگان با خط مشاوره تلفنی ‭‭‭‭‭‭۱۴۸۰‬‬‬‬‬‬ است.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام عمده ترین و بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکز را به ترتیب تربیت کودک و نوجوان، مشکلات زوجها، مشکلات مالی و اعتیاد اعلام کرد و ادامه داد: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری و مشکلات عاطفی از دیگر علل مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره بوده است.

به گفته وی، به منظور حمایت و تشویق مردم برای انجام مشاوره به افرادیکه نیازمند باشند از طریق یارانه حمایت شده و امسال در مجموع حدود ۲۶۰میلیون ریال به عنوان یارانه به این افراد پرداخت شده است.

۲۴ تا ۳۰ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی با شعار برای مردم، برای به زیستن نامگذاری شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.