تاریخ انتشار : جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

امام جمعه ایلام: بصیرت افزایی مهم ترین راهبرد خنثی کننده توطئه دشمنان است

امام جمعه ایلام: بصیرت افزایی مهم ترین راهبرد خنثی کننده توطئه دشمنان است
ایلام - امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه تقارن نماز جمعه با روز عاشورا نشان از بصیرت افزایی و دشمن ستیزی است، گفت: بصیرت افزایی مهم ترین راهبرد خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با تسلیت عاشورای حسینی، افزود: عاشورا روزی تاریخی برای همه مسلمانان جهان بوده و برپایی عزای سید و سالار شهیدان تا روز قیامت زنده خواهد بود.

وی تصریح کرد: عزادار شدن نشان دهنده ولایت مداری، تبعیت از امام و بیان کننده پایبندی به ارزش های شهدای کربلاست.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به تقارن روز جمعه و نماز جمعه با روز عاشورا، افزود: تقارن نماز جمعه با روز عاشورای امام حسین، نشان دهنده هم افزایی معنویت، بصیریت افزایی و دشمن ستیزی است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار یادآور شد: قیام عاشورا برای اقامه نماز و تبیین ارزش های دینی بود، سنگر نماز جمعه نیز همین رسالت تبیینی را بر عهده دارد، قیام امام حسین موجب وحدت آفرینی در بین پیروان آن حضرت شد، نماز جمعه نیز سنگر وحدت آفرینی در کشور و جامعه است.

وی عنوان کرد: سنگر نماز جمعه و عاشورا هر دو میدان رویارویی با دشمنان خارجی و منافق داخلی است، سلاحی که خطیب نماز جمعه بر دست می گیرد، نشان این رویارویی با دشمنان است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: طبیعت این تقارن بحث های آموزنده زیادی دارد، باید بیش از گذشته توجه به نماز و نماز جمعه داشته و ارزش های معنوی، آزادگی، عدالت خواهی و دشمن ستیزی روز عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام را در زندگی روزمره رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام کریمی تبار گفت: قیام امام حسین (ع) برای عدالت گستری و آگاهی بخشی به انسان های جامعه بود، برای یاری امام و رهبر جامعه اقدام به هنگام لازم است، چنانچه حرکتی که باید در زمان خودش انجام بگیرد، به تاخیر بیافتد، قابل قضا شدن نیست و خسارت کوتاهی در ولایت پذیری را جبران نمی کند.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: برای تبعیت پذیری از امام باید هر لحظه لحظه گوش به فرمان بود، چنانچه انسان جلو یا عقب حرکت کند، ضرر خواهد کرد و به فرموده امام سجاد (ع) کسانی که از امام خود پیشی بگیرند اینها از دین خارج و افرادی که عقب بمانند، نابود خواهند شد، ولی کسانی که همراه امام هستند، به هدف و مقصد خواهند رسید.

وی افزود: یکی از حوادث تلخ عاشورا این بود که از امام زمانشان حمایت نکرده و سکوتشان باعث شد دستشان به خون شهدای کربلا آلوده شود، افرادی که در برابر ولی فقیه قرار می گیرند و موضع گیری خصمانه انجام می دهند، هر لحظه این امکان وجود دارد اسلحه به دست در مقابل امام قرار بگیرد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: مردم ولایت مدار استان ایلام همواره نسبت به مقام معظم رهبری وفادار بوده اند، ولایت پذیری و گوش به فرمان ولی‌فقیه بودن زمینه ساز ظهور است و این جنگ حق و باطل هر لحظه ادامه دارد.

کریمی تبار گفت: امروز آنانی که در مقابل ایران اسلامی قرار گرفته اند، اعتراف دارند رهبری با همراهی مردم موفق شده اند تمام توطئه‌ها را خنثی کنند، صهیونیست‌ها و دشمنان با راه اندازی اغتشاشات خیابانی دوباره به عرصه آمده و امروز نیز عقده‌های خودشان را با توهین به مقدسات اسلامی بروز می دهند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: صهیونیست ها هرجا انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی اثرپذیری داشته است، در مقابل آن قرار می گیرند، ولی امروز هم نتیجه معکوس کارهای خود را می بینند که چگونه در وضعیت افول قرار گرفته‌اند.

وی افزود: صهیونیست‌ها با قرآن سوزی سعی دارند ضعف خود را پنهان کنند، ولی در وضعیتی قرار دارند که امید آنها ناامید شده و پایه های حکومت شان لرزان شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.