تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

آموزش هزار و ۴۰۰ نفر در طرح تابستانه مهارت در آموزشگاه‌های دولتی + گزارش تصویری

آموزش هزار و ۴۰۰ نفر در طرح تابستانه مهارت در آموزشگاه‌های دولتی  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

مجید ولی‌زاده مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با تبریک هفته ملی مهارت، گفت: هزار و ۴۰۰ نفر در طرح تابستانه مهارت در آموزشگاه‌های دولتی و مراکز خصوصی این استان آموزش می‌بینند و این طرح با هدف توسعه فرهنگ مهارت و کارآفرینی برای دانش‌آموزان و مهارت جویان استان در حال اجرا می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام افزود: طرح تابستانه مهارت، گامی اساسی در توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت‌آموزی است و با ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنها، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش‌آموزان، انجام می گیرد.

ولی‌زاده در ادامه سخنان خود دوره‌های ویژه مدرسه تابستانه مهارت بین ۳۰ تا ۱۰۰ ساعت، دانست و افزود: ۱۲۵ دوره برای این طرح تعریف شده و برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال با عنوان طرح ایران مهارت برگزار می‌شود و برای شرکت‌کنندگان تاییدیه طی دوره و برای گروه‌های سنی ۱۵ تا ۱۸ سال گواهینامه با کد استاندارد سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای صادر خواهد شد.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت: در این طرح دانش آموزان می‌توانند در طول سال‌های تحصیلی در اوقات فراغت تابستان با گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی در یک تا سه دوره تابستانی به صورت پیوسته صاحب یک مهارت تخصصی قبل از ورود به دانشگاه و خدمت سربازی شوند.

 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام با اشاره به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ایلام، ادامه داد: سال گذشته چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است و از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ایلام ارائه شده است.

 

ولی‌زاده در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در استان، ۳۶۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال هستند و از این تعداد ۱۹۰ آموزشگاه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان هستند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام افزود: بر اساس ارزیابی های بعمل آمده تعهد آموزش های مهارتی رشته های مختلف تا پایان سال جاری به پنج میلیون نفر ساعت خواهد رسید و یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان است.

 

وی اضافه کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقا بخشد و فنی و حرفه‌ای ایلام ۵۰۰ نیروی تخصصی حوزه نفت و گاز را آموزش می‌دهد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام در ادامه به آموزش ۵۰۰ نفر برای جذب در پروژه‌های نفت و گاز استان اشاره داشت و افزود: دور اول این آموزش‌ها از نیمه اول سال جاری آغاز شده است و یکی از مهمترین ماموریت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، طبق این تفاهم نامه سه جانبه، اولویت بکارگیری نیرو در پروژه های نفت و گاز استان با افراد آموزش دیده در این دوره، عنوان کرد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: اجرای طرح “نجم” (نظارت جامع مهارت) با هدف رشد اثربخشی و بهره وری فعالیت های آموزشی بخش مهارت در استان آغاز شده است و در راستای اجرای این طرح وضعیت کارگاه‌های آموزشی و سنجش عملی مهارت و صلاحیت حرفه‌‎ای، ابزارها و تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌ها و غیره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس نتایج احصا شده، مولدسازی مراکز آموزشی آغاز می‌شود.

 

به گفته ولی‌زاده، در این طرح ظرفیت ها و قابلیت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد و چالش ها، مشکلات مراکز و فضاهای مازاد آموزشی شناسایی و برای استفاده بهتر از آنها برنامه ریزی می شود.

 

ایشان با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در استان ایلام، افزود: در حال حاضر تعداد ۲۰ مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در نواحی صنعتی ایلام فعال و رسالت مهم آن ارائه آموزش های مهارت به نیروهای کار شاغل در این صنایع است.

 

ولی زاده اظهار داشت: در این هفته برنامه های شاخص و مهمی در سطح استان اجرا که در اولین روز، غبارروبی مراز شهدای گمنام شهر ایلام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، برپایی میز خدمت انجام گرفت و هم اکنون چهار مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان فعال و به ۱۹ جامعه هدف از جمله دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، جامعه عشایری، خدمات آموزشی ارائه می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.