تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۵۸

معاون آموزش و پرورش:

فاصله زمانی لازم برای ضدعفونی مدارس دوشیفته ایلام در نظر گرفته شد

فاصله زمانی لازم برای ضدعفونی مدارس دوشیفته ایلام در نظر گرفته شد
ایلام - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۲ ساعت فاصله زمانی برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس دوشیفته این استان تا شروع فعالیت شیفت دوم در نظر گرفته شده است.

امیر مهردادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: کار ضدعفونی مدارس به صورت روزانه و پس از هر نوبت حضور دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به اینکه کلاس‌های درسی مدارس نوبت صبح ساعت ۱۱ تعطیل می‌شوند تا زمان پذیرش دانش‌آموزان در نوبت عصر ۲ ساعت زمان صرف ضدعفونی فضاهای ‌مختلف مدرسه نظیر کلاس‌های درس، سرویس‌های بهداشتی و دستگیره‌ درها می‌شود.

وی اضافه کرد: قبل از بازگشایی مدارس تمامی نکات بهداشتی به مدیران مدارس ابلاغ و جلسات متعدد نیز به صورت مجازی برگزار شده است تا دستورالعمل‌های بهداشتی بصورت کامل در مدارس اجرا شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: در این زمینه سرانه بهداشتی نیز برای مدارس واریز شده است و در مراحل بعدی این اعتبار تقویت خواهد شد.

به گفته وی، تاکنون با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان آب ژاول برای ضدعفونی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و بین مدارس استان توزیع شده است.

وی در خصوص مدارسی که نیروی خدماتی ندارند، گفت: در این مدارس، عملیات ضد عفونی توسط مربی پرورشی، مراقبان سلامت و یا مدیر و معاون انجام می‌شود.

به گفته وی، از ابتدای هفته گذشته بازدیدهای روزانه از مدارس انجام و تذکرهای لازم در این خصوص به مدارس ابلاغ شده است و سلامت دانش‌آموزان در اولویت نخست آموزش و پرورش قرار دارد.

۱۰۰هزار دانش‌آموز در استان ایلام ۱۵ شهریورماه سال تحصیلی خود را آغاز کرده‌اند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.