تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۳۸

روسای احزاب و گروه‌های سیاسی اصفهان تاکید کردند:

ورود سلایق، امیدآفرینی و همبستگی ملی گرمابخش تنور انتخابات

ورود سلایق، امیدآفرینی و همبستگی ملی گرمابخش تنور انتخابات
اصفهان- حضور سلایق مختلف سیاسی، وحدت و همبستگی ملی، همدلی، همراهی، بیان واقعیت‌های امور، امیدآفرینی و ترسیم مطلوب افق اقتصادی،سیاسی و اجتماعی جامعه از جمله راهبردهای گرمابخش تنور انتخابات ۱۴۰۰ است که تکرار حماسه حضور را در بیست و هشتم خرداد رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا، تا برگزاری انتخابات ۲ ماه فرصت است و در این راستا تمام تلاش احزاب و فعالان سیاسی و مسوولان برای زمینه‌سازی و هدایت مردم به مشارکت حداکثری در این امر خطیر و سرنوشت‌ساز کشور متمرکز شده است که از ارکان اساسی دموکراسی محسوب می‌شود.

بسیاری از فعالان سیاسی معتقدند که شور و شعف انتخابات نیازمند توجه به سلایق مردم در راستای امکان حضور طیف‌های مختلف سیاسی در این عرصه است

که حماسه حضور مردمی با رویکرد مطلوبتر در آغاز گام دوم انقلاب در کارنامه نظام اسلامی ثبت و ضبط بشود.

این صاحبنظران سیاسی بر این مهم تاکید دارند که امکان حضور جناح‌های مختلف سیاسی در سایه وحدت اسلامی موجب حضور بیشتر و در نتیجه حمایت بالای مردم از رییس‌ دولت آینده و نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی می‌شود.

بر این اساس تقویت نهادهای اجتماعی و از جمله احزاب به عنوان محرک بدنه جامعه و با پذیرفتن آنها به عنوان کنشگران سیاسی فعال می‌تواند نویدبخش انتخاباتی پرشور و با حضور گسترده مردم از هم‌اکنون باشد.

از سویی جلب اعتماد عمومی نیازمند صداقت در بیان واقعیت‌ها به مردم در شرایط کنونی است زیرا مردم در این صورت صادقانه وارد عمل می‌شوند و پشتیبان خوبی برای نظام خواهند بود و همچون ادوار پیشین وفاداری خود را به نظام و انقلاب نشان خواهند داد.

کنشگران سیاسی بر این باورند که پشتوانه مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ که در تاریخ ۲۸ خرداد ماه سال جاری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود مهر تاییدی دیگر بر آرمانهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

امکان حضور گرایشهای مختلف سیاسی در انتخابات فراهم شود

در همین پیوند رییس حزب عدالت و آزادی منطقه اصفهان گفت: خواست مردم و کنشگران سیاسی آن است که انتخابات در فضایی برگزار شود که همه گرایش‌های سیاسی مختلف بتوانند امکان حضور داشته باشند که در این راستا عملکرد دستگاه نظارتی در ایجاد این فضا و در ترغیب مردم برای حضور در این عرصه اهمیت بالایی دارد.

مهدی توکلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا تقویت احزاب به شکلی که حاکمیت، فضای سیاست داخلی را برای عملکرد آنها باز بگذارد، راهکار مهمی است تا آنها بتوانند به عنوان محرک بدنه جامعه در بحث انتخابات باشند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش پر رنگ نهادهای اجتماعی و احزاب در این عرصه گفت: اگر می‌خواهیم انتخابات پرشور داشته باشیم باید فضا برای احزاب و نهادهای اجتماعی باز شود و یکسری آزادی ها ایجاد بشود تا راحت‌تر و بدون دغدغه بتوانند فعالیت کنند.

این فعال اصلاح‌طلب افزود: احزاب اگر به عنوان کنشگران سیاسی فعال جامعه حرکت کنند این توانایی را دارند که مردم را به صحنه انتخابات بکشانند و فعالیت آنها را افزایش دهند.

به گفته وی یکی از راهکارهای دیگر در زمینه جلب اعتماد عمومی این است که بدنه دولت باید با مردم صحبت کند زیرا مردم ما نیازمند صداقت هستند و اگر صادقانه ورود کنیم مردم با ما همراه هستند.

توکلی تاکید کرد: از طرفی باید در بین مردم موج‌های مثبت ایجاد کرد تا به سمت اصلاح حرکت کنند زیرا این ذهنیت برای مردم ایجاد شده که فقط دعواهای سیاسی در فضای کشور وجود داشته است.

وی تصرح کرد: باید با مردم صادق بود و از دعواهای سیاسی دست برداشت تا دوباره بتوان مشارکت را در عرصه انتخابات به عنوان رویداد سیاسی و مهم کشور بالا برد.

حضور گسترده در انتخابات افتخاری برای کشور

رییس حزب عدالت و آزادی منطقه اصفهان در ارتباط با اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: هرچقدر حضور و پشتوانه مردمی در عرصه انتخابات قوی‌تر و وسیع‌تر باشد دستاورد و نتایج افتخارآفرین و مثبتی برای کشور به ارمغان خواهد آمد.

وی اضافه کرد: نباید فراموش کرد که یکی از مهمترین نشانه‌های دموکراسی در کشور، انتخابات است و دولت آینده اگر حمایت مردم را به اندازه کافی و مناسب با خود داشته باشد می‌تواند در مجامع بین‌المللی قوی‌تر حاضر شود و نتایج مناسبی را کسب کند.

وی با بیان اینکه کشور در چهار سال گذشته با شرایط خاصی از جمله افزایش تحریم‌ها و مشکلات تابعه آن مواجه شد، گفت: همین امر موجب شد تا دولت فعلی، کارآمدی مناسب را در بخشی از جاهایی که قول داده برآورده نکند.

این فعال سیاسی یادآور شد: نباید فراموش کرد که همین حمایت و پشتوانه قوی مردمی در انتخابات سال ۹۲ بود که موجب شد تیم مذاکره کننده در برجام در مذاکره با ۶ کشور بزرگ دنیا به نتایج خوبی تا پیش از حضور یک دیوانه سیاسی به نام ترامپ دست پیدا کند.

توکلی افزود: فارغ از جناح‌بندی، هرکس روی کار بیاید اگر حمایت مردمی را پشت خود داشته باشد در مجامع بین‌المللی دست او برای مذاکرات بازتر خواهد بود و از طرفی، مردم با حضورشان می‌توانند جلوگیری کنند از روی کارآمدن هرگونه حاکمیت تندرویی که شاید مشکلاتی را برای کشور و مملکت در ادامه ایجاد کند.

به گفته وی حضور مردم علاوه بر تاثیر در تشکیل دولت در مدیریت شهری قوی‌تر و مستحکم‌تر نیز بی‌تاثیر نخواهد بود و نتایج مثبتی نیز در این بخش به همراه خواهد داشت.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به تاثیرات کرونا در پدیدآوردن مشکلات اقتصادی بسیار برای مردم گفت: با توجه به اینکه مردم در جاهایی اعتمادشان نسبت به دولت و حاکمیت خدشه‌دار شد باید به سمت ترمیم این سرمایه اجتماعی پیش رفت.

بیان پیشرفت‌های جامعه عامل ترغیب حضور در انتخابات

دبیر مجمع نخبگانی جوانان ایران اسلامی از جمله بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری دانشجویان در انتخابات را امید به آینده خواند و گفت: انقلاب اسلامی با اهدافی متعالی شکل گرفت و با وجودی که در چهار دهه گذشته با فراز و فرودهایی مواجه بود اما مسیر آن همیشه رو به رشد بوده است.

محمد حسین بیننده دهاقانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سیاه‌نمایی‌های کذبی که توسط رسانه‌های معاند تبلیغ می شود، افزود: نیاز است که پیشرفت‌های کشور در سال‌های گذشته به دانشجویان و جوانان معرفی و نشان داده شود تا آنها با امید بیشتری در انتخابات حضور یابند.

وی، اطلاع رسانی و تبلیغات درباره واقعیت‌های جامعه را ضروری دانست و ادامه داد: مشکلات و مسائل مختلف در همه جوامع بشری وجود دارد اما رسانه‌های معاند از کوچکترین مشکلات در کشورمان، بزرگترین حاشیه‌ها را خلق می‌کنند به همین دلیل شفاف سازی درباره آنچه در کشورمان انجام شده، لازم است.

بیننده با بیان اینکه دانشجویان می توانند در مدت باقی مانده به انتخابات از طریق برگزاری جلسه های محدود با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ساختن فیلم و تبلیغات به فعالیت بپردازند، گفت: ابزار مختلفی که در شبکه های اجتماعی و مجازی وجود دارد می تواند در جهت روشنگری درباره پیشرفت های کشور استفاده شود و بازخورد بیشتری هم خواهد داشت.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه اصفهان افزود: دانشجویان باید در انتخابات حضور روشنگرانه داشته باشند و با برگزاری برنامه‌های مختلف مانند مناظره زمینه مناسبی برای دست یافتن اقشار مختلف مردم به قوه تشخیص برای انتخاب نامزد اصلح، فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان نباید اسیر شعارهای احساسی که جنبه عملگرایانه ندارد، شوند، افزود: لازم است دانشجویان در انتخابات به دنبال این باشند که دولت جوان و انقلابی سر کار بیاید به این معنی که برای پیشرفت کشور کار کنند و دلسوز مردم باشند.

به گفته وی اکنون نوبت به جوانان رسید و لزوم تغییر جریان انقلاب به سمت جوانان احساس می شود.

پایبندی نامزدهای انتخابات به همدلی به جای تخریب

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسان کشور گفت: افرادی که می‌خواهند به عنوان نامزد انتخابات وارد میدان شوند نباید به فکر تخریب دیگران باشند زیرا باید بدانند این اقدام علاوه بر تهدید و تخریب نظام، مانعی برای حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات محسوب می‌شود.

عباس حاج‌رسولیها در گفت و گو با ایرنا افزود: گفتمان نامزدها باید بر مبنای بیان نقاط قوت، توانایی و سابقه اجرایی در مدت چهل سال انقلاب اسلامی باشد تا رقابت سالمی در این انتخابات شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: نامزدها نباید با گفتمان ناسالم و مخرب به ایجاد ناامیدی در مردم بپردازند زیرا برای شکل‌گیری این انقلاب زحمتها و ایثارهای فراوانی شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا در اصفهان افزود: این در حالی است که حضور حداکثری مردم در انتخابات چشم طمع دشمن به کشور را کور و دشمنان و بدخواهان این سرزمین را ناامید می‌کند.

وی از دیگر دستاوردهای حضور پرشور مردم در انتخابات را همبستگی و دلبستگی ملی و همچنین پشتیبانی از انقلاب و امنیت اجتماعی و فرهنگی برای کشور برشمرد و گفت: با توجه به اینکه دنیا روی انتخابات ۱۴۰۰ ایران خیلی حساب می‌کند باید پوشش آن طوری باشد که رای بالایی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ثبت شود.

نقش موثر تشکل‌های سیاسی در ترغیب مردم به انتخاب آگاهانه

وی با اشاره به نقش موثر احزاب در ترغیب مردم به حضور در انتخابات و همچنین انتخاب آگاهانه گفت: تشکل‌های سیاسی باید از اکنون فعال شوند و ضمن تشریح اهمیت انتخابات در سطح جهانی برای مردم و تشویق آنها به حضور حداکثری به بیان اهمیت انتخاب اصلح و شایسته برای مردم بپردازند.

به گفته این فعال سیاسی، احزاب باید برای مردم تشریح کنند که تا چه میزان افرادی که انتخاب می‌کنند در اداره کشور و شهر آنها تاثیرگذار خواهد بود؛به ویژه در انتخاب رییس‌جمهوری که نقش او در تمام مباحث مهم اقتصادی، سیاسی، عمرانی، مالی و دیگر موارد در کشور تعیین‌کننده است.

حاج‌رسولیها افزود: در این راستا باید اقتصاددان‌ها، کارشناسان فرهنگی و اجتماعی و سیاسیون نقش رییس جمهوری را در اداره کشور و همچنین در حوزه انتخاب نمایندگان شورای اسلامی نیز وظایف آنها را در حوزه شهری و محلی برای مردم تبیین کنند.

تخریب دیگران ممنوع

عضو شورای مرکزی جامعه مهندسان کشور افزود: اگر احزاب بی‌هویت و بمنظور تخریب دیگران به میدان بیایند برای حضور حداکثری سَم محسوب می‌شوند، لازمه حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات، حضور احزاب شناسنامه‌دار و براساس صداقت است.

به گفته حاج‌رسولیها، اگر احزاب ما شناسنامه داشته باشند و طرفداران، حامیان و تشکل های سیاسی طرفدار آنها مشخص باشد به قطع انتخابات پرشوری برگزار می شود.

فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: اکنون کلیدی‌ترین کار برای دولت آینده اشتغال است و به ویژه اشتغال تحصیل کرده‌ها که دولت باید برای آنها برنامه داشته باشد.

نقش مهم تشکل‌های دانشجویی در افزایش مشارکت

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه فعالیت دانشجویان در فضای انتخاباتی می‌تواند میزان مشارکت را بالا ببرد، اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی با تبلیغات و ارسال پیام‌های کوتاه در فضای مجازی می توانند بر روی افراد زیادی تاثیر بگذارند.

مریم هادی زاده در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه نباید از فضای مجازی در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ غافل بود، افزود: شور و هیجانی که جوانان و دانشجویان در فضای انتخاباتی ایجاد می کنند می توانند افراد مسن و حتی کسانی که بی انگیزه هستند و قصد رای دادن ندارند را به حضور در پای صندوق های رای تشویق کند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فضای انتخاباتی در اختیار حکومت و دولت است تا شرایطی را برای حضور جوانان در انتخابات فراهم کنند، تصریح کرد: امروز جوانان و دانشجویان با مشکلات و مسائلی مانند اقتصاد و ازدواج مواجه و برخی از آنها نیاز به امید و تغییر شرایط دارند به همین دلیل ایجاد زمینه های مناسب برای حضور آنها در انتخابات ضروری است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: در این زمینه نمی توان همه تقصیرها را به گردن دولت انداخت زیرا کشورمان در شرایط خاص و تحت تحریم های ظالمانه قرار دارد و بطور مداوم تهدید می شود که باعث شده شرایط از حالت عادی خارج شود.

نقش مهم تایید صلاحیتها در مشارکت حداکثری

هادی زاده با تاکید بر اینکه لازم است با تلاش بیشتر در کشور این اعتماد بازگردانده شود، اظهار داشت: تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نیز باید به گونه ای باشد که به روشن تر شدن فضای انتخابات و مشارکت حداکثری مردم کمک کند.

وی، برگزاری مناظره های انتخاباتی را نیز بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: مردم در دوره های اخیر وعده های بزرگ انتخاباتی را دیدند اما بنظر می آید امروز مردم خواهان وعده های کوچکتر اما با قابلیت اجرایی و عملی شدن بیشتر هستند که همین امر نیز جوانان و دانشجویان را پای صندوق های رای می آورد.

وحدت عامل مهم حضور مردم در انتخابات

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه اتحاد بین تشکل‌های دانشجویی مختلف به مشارکت حداکثری دانشجویان می انجامد، گفت: اگر تشکل ها و گروه های مختلف دانشجویی باهم نزاع داشته باشند به دلسرد شدن تعدادی از دانشجویان منجر می شود.

هادی زاده با اشاره به اینکه در ماه های اخیر بدلیل همه گیری بیماری کووید ۱۹ شرایط زندگی دشوارتر شده است، تاکید کرد: در چنین شرایطی مردم می خواهند که همه بخش های کشور پیشرفت کند بهمین دلیل اتحاد بین جریان ها و گروه های مختلف موجب امیدبخشی و دلگرم شدن آنها خواهد شد.

لازمه انتخابات پرشور، حضور سلایق سیاسی

قائم مقام دبیرکل حزب عدالت و آزادی اصفهان گفت: لازمه برگزاری انتخابات پرشور و فراگیر ایجاد زمینه برای حضور سلیقه‌های مختلف در این رویداد سیاسی است.

علی ناظم‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تحقق این راهبرد مردم بر اساس سلیقه و نزدیکی آن به آرمان‌هایشان حتی در حد حداقلی در این رویداد سیاسی حضور می‌یابند و نامزد مورد نظرشان را انتخاب می کنند.

وی اضافه کرد: طبیعی است تا هنگامی که یک طیف سیاسی جامعه در انتخابات حضور یابند افرادی فقط در این همایش ملی شرکت خواهند کرد که منتسب به همان گروه هستند.

قائم مقام دبیرکل حزب عدالت و آزادی اصفهان تصریح کرد: دموکراسی ارکان مفصل و بیشتری دارد که آن ارکان قدرت و ابتکار عمل بیشتری دارند که اگر همه کنار هم قرار نگیرند کار عبث و در حد یک روشنگری و ارائه ایده‌آل‌ها خواهند داشت.

این فعال اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه حضور اصلاح‌طلبان به پررنگ تر شدن حضور و مشارکت بیشتر در انتخابات می شود، گفت: اگر قرار بر انتخابات پرشور باشد باید سلایق مختلف در این عرصه سیاسی مهم اجازه حضور یابند و در این راستا اصلاح طلبان آماده حضور و افزودن بر شور انتخاباتی هستند.

ناظم زاده تصریح کرد: کشور و حتی منطقه و جهان با توجه به همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در شرایط خوبی نیست و اینها قابل درک است ولی مشارکت سیاسی امری است که باید گروه های سیاسی به آن کمک کنند تا پایدار بماند.

به گفته وی اصلاح‌طلبان ناامید نیستند به شرط اینکه مجال حضور یابند و مجالی از جانب هیات‌های اجرایی و نظارت داده شود تا بتوانند کاندیداهای خود را در قالب فهرست به مردم معرفی کنند.

وی اضافه کرد: مردم می‌آیند رای می‌دهند و افرادی را که می‌پسندند انتخاب می‌کنند و اگر رای به شکل عادی و در یک انتخابات عادلانه که همه جوانب آن رعایت شود جای نگرانی نخواهد بود به خاطر اینکه مردم این انتخاب را با دقت انجام می دهند.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان تاکید کرد: اصلاح طلبان همواره پای ثابت انتخابات بوده و هستند و در انتخابات شوراها نیز جریان اصلاح‌طلب در اصفهان ذیل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آمادگی و علاقمندی خود را برای مشارکت در انتخابات اعلام کرده‌ است.

وی افزود: در مجموع شکل و چگونگی مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات در واقع تابعی از متغیری به عنوان مجالی است که به این جریان سیاسی داده می شود.

ناظم‌زاده اظهار امیدواری کرد که همه گروه های سیاسی در انتخابات ماه خرداد بتوانند فهرستی از کاندیداهای خود را ارائه کنند تا مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد.

وی گفت: در انتخابات شورا به آن معنا نظارت استصوابی وجود ندارد زیرا نهادهای ناظر متفاوت هستند اما اصل بسیار مهم در این میان این است که نهادهای نظارتی یا مجامعی که بوجود می آیند در نظارت و اجرا، باید سخت‌گیریها را کم کنند تا شاهد مشارکت بیشتری باشیم

لزوم ترمیم بی اعتمادی

این فعال اصلاح‌طلب گفت: یکی از چالشهای اصلی، فارغ از بحث کرونا، بی‌اعتمادی و نارضایتی عمومی از شرایط موجود است که نمی‌شود آن را انکار کرد و باید به ترمیم این شکاف‌ها و زخم‌ها پرداخت.

قائم مقام دبیرکل حزب عدالت و آزادی افزود: جبران این شکاف‌ها و شفاف‌سازی کار مفصلی است و با توجه به فرصت چند ماهه تا برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ باید از همین امروز عزم‌ها در آن مسیر جزم شود.

به گفته این فعال اصلاح‌طلب، احزاب یکی از ارکان دموکراسی و مردم‌سالاری هستند و بواسطه آنها تلاش می‌شود تا مردم با انتخاب و براساس آرا و نظرات خود به سمت هرکدام که می‌پسندند گرایش یابند.

وی تصریح کرد: در این راستا پیش از انتخابات و قبل از رفتن به پای صندوق‌های اخذ رای، احزاب تلاش می‌کنند براساس آن چیزی که اعتقاد دارند، برنامه و تولید محتوا ارایه کنند و به نوعی برای مردم به روشنگری بپردازند.

گفتمان نامزدها برمبنای واقعیت جامعه

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان تاکید کرد: گفتمان نامزدها باید در قالب ارائه برنامه‌های قابل دستیابی و عملیاتی باشد نه اینکه تنها به بیان یکسری شعارهای غیرقابل اجرا بپردازند و توقعاتی ایجاد کنند که نتوانند به آن پاسخ بدهند.

رسول حامدیان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تاثیر گفتمان احزاب و نامزدها در جلب اعتماد عمومی افزود: نامزدها باید گفتمان خود را براساس برنامه‌های مبتنی بر واقعیت جامعه ارائه دهند تا مردم متوجه شوند این حزب یا نامزد مورد حمایت آن، سخنی مطرح کرده که تخریب و یا غیرعملیاتی نیست و واقع بینانه است.

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان درباره نقش احزاب برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: احزاب می‌توانند به عنوان تشکیلات مردم نهاد که به مردم وصل هستند، خواسته‌های مردم را پیگیری و امیدواری‌هایی را در آنها ایجاد کنند.

این فعال اصولگرا با تاکید بر اینکه احزاب نباید به سیاه‌نمایی بپردازند، گفت: یکی از مشکلات این است که احزاب به خاطر رقابت‌های انتخاباتی همه چیز را سیاه می‌بینند در حالی که اینگونه نباید باشد.

حامدیان افزود: اگر در جامعه مشکلی باشد اما در کنارش ده‌ها نقطه مثبت و پیشرفت نیز در جامعه وجود دارد که باید به جای پرداختن صرف به نقاط ضعف و سیاه‌نمایی به بیان نقاط قوت نیز توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: این سیاه‌نمایی‌ها مردم را دچار ناامیدی می‌کند در حالی که باید احزاب اگر نقاط ضعفی می‌بینند کنارش راه‌حل ارائه بدهند و نقاط قوت را بگویند تا مردم بیشتر از قبل به مجموعه نظام اعتقاد پیدا کنند.

حامدیان با تاکید بر اینکه رقابت احزاب و نامزدها باید در چهارچوب مثبت و در قالب ارائه برنامه‌هایشان باشد افزود: در غیر این صورت با اتهام‌زنی، سیاه‌نمایی و تضعیف، نقش تضعیف‌کننده در مشارکت مردم خواهند داشت.

وی تصریح کرد: بر این اساس اگر احزاب درست به وظیفه خود عمل کنند می‌توانند در رقابت عادلانه باعث افزایش امید و مشارکت در مردم شوند.

باید کاری کرد تا مقبولیت نظام افزایش یابد

فعال سیاسی اصولگرا در اصفهان با بیان اینکه انتخابات با حضور مردم معنا و مفهوم پیدا می‌کند، گفت: باید به هر شکل ممکن برای تقویت حضور مردم و باشکوه برگزار شدن انتخابات آینده تلاش شود تا مقبولیت نظام افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی از نظر اقتصادی و معیشتی فشار بسیاری بر زندگی مردم وجود دارد که می تواند بر حضور آنان در عرصه سیاسی تاثیر گذارد به نظر می‌رسد که اگر به معیشت مردم رسیدگی شود و مردم گشایش‌هایی ببینند، مشارکت افزایش یابد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان با اشاره به شرایط کرونایی حاضر و همچنین فشارهای اقتصادی موجود گفت: در این شرایط باید دستگاه متولی تدابیری در راستای ایجاد گشایش‌های اقتصادی مردم بیندیشند تا در افزایش مشارکت آنان موثر باشد.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان ۲۸ ماه خرداد امسال برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.