تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

درخشش بیادماندنی کشتی گیران ایران در نروژ   ✍سیروس کریمی

درخشش بیادماندنی کشتی گیران ایران در نروژ   ✍سیروس کریمی
نگاه اقتصاد

 

حسن یزدانی  مقابل جادوگر«دیوید تیلور»آمریکایی دوئل نابرابر خود را که در المپیک توکیو با گارد دفاعی و تجویز سرمربی تیم ملی کشتی در واپسین ثانیه ها با باخت عوض کرده بود در آوردگاه اسلو در فینال وزن۸۶از همان ثانیه های نخست مثل شیر تیلوررامغلوب خویش کردوبا حساب۶بر۲با اقتدار برای سومین بار قهرمان جهان شد و دل ۸۵میلیون ایرانی را شاد کرد تا هادی عامل گزارشگر با تجربه و پیشکسوت کشتی کشور با تمجیداز او بگوید که:«شیرمادر حلالت شیر بیشه مازندران».

پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان دهم مهر در شهر اُسلو پایتخت نروژ آغاز شد و سه‌شنبه با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

تیم ایران در پایان رقابت‌های ۸ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان صاحب ۳ مدال طلا و ۳ مدال نقره شد. آمریکا نیز تاکنون ۳ طلا و ۲ نقره و روسیه نیز ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز کسب کرده‌اند.

در پایان مسابقات ۸ وزن تیم ایران با ۱۴۱ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های آمریکا و روسیه به ترتیب با ۱۴۰ و ۱۳۳ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

نمایندگان آمریکا و روسیه یعنی عبدالرشید سعدالله‌یف و کایل اسنایدر سه شنبه در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم باید به مصاف هم بروند و ضمن آنکه روسیه در وزن ۷۰ کیلوگرم شانس کسب یک مدال برنز را دارد.

با این وجود ۲ نماینده ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم کشورمان یعنی عرفان الهی و مجتبی گلیج برای مدال برنز باید به مصاف حریفان بروند. تیم ملی کشورمان برای کسب عنوان قهرمانی به ۲ مدال برنز نمایندگان کشورمان نیاز مبرم دارد تا با ۱۷۱ امتیاز قهرمانی خود را مسجل کند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران همواره در مسابقات جهانی جزو مدعیان بوده و تا سال ۲۰۱۴ پنج بار در سال‌های ۱۹۶۱، ۱۹۶۵، ۱۹۹۸ ، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۳ بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده است. همچنین تیم ایران هفت بار در سال‌های ۱۹۷۱، ۱۹۷۳، ۱۹۹۵، ۲۰۰۶ ، ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده است و ۱۳ مرتبه در مکان سوم قرار گرفته است.

در پایان ۸ وزن کشتی آزاد تیم ایران توسط حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا و علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

دیدارهای نیمه‌نهایی ۲ وزن ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم نیز برگزار شد که مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم مغلوب کایل اسنایدر مغلوب شد. گلیج سه‌شنبه برای کسب مدال برنز باید با برنده مبارزه باتزول اولزیساخان از مغولستان و ماگومد گادجی نوراف از مقدونیه مبارزه کند.

عرفان الهی نیز با توجه به حضور حریفش به دیدار فینال به جدول شانس مجدد وزن ۷۰ کیلوگرم رفت. او نیز سه شنبه در ابتدا باید با برنده آنیل گدارا از سریلانکا و آرمان آندراسیان از ارمنستان مبارزه کند و در صورت برتری برای کسب مدال برنز باید به مصاف اِوگِنی ژِربایف از روسیه برود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.